Witam
mam 20 lat jest to moj pierwszy samochod nie wiele wiem o mechanice, postanowilem podzielic sie z Wami sowim problemem z nadzieja ze powiecie mi w czym jest problem
Kupilem juz jakis czas temu tą polowke
Wymienilem rozrzad oleje, paski klinowe, uszczelke pod klawiaturą (wyciek oleju)
wymienialem to ze znajomym ktory w miare sie zna. kilkanascie wymian rozrzadow ma za soba.
po wymienie wyzej wymienionych czesci cos mi zaczelo tykac w silniku bardzo glosno, gdy jest to takie tykanie, zaczyna tykac po kilku sekundach od uruchomienia przy dawaniu gazu tyka coraz szybciej, martwi mnie to (z silnikiem nie ma zartow) znajomy mowi e wedlug niego przed kupnem samochodu dolanu zostal "doktorek" do oleju po wymianie oleju zaczelo stukac oleju i rozrzadu, znajomy mowi ze to najprawdopodobniej szklanka, olej wymienilem na mineralny, filtr oleju takze zostal zmieniony
mogą tykać samoregulujące się popychacze zaworów, tykają wszystkie, czy tylko kilka z nich? spróbuj dolać oleju (sprawdź stan) bo jak za niski to tykają (ciśnienie oleju za niskie). Nie baw się w doktorki - bo to g... jest. Jeżeli olej jest to do ponownej regulacji rozrząd. Jeżeli dalej tak samo to popychacze do wymiany (ale to baaardzo rzadko)
wlasnie dolalem oleju bylo ciut za malo teraz jest za duzo troche i nic nie uleglo zmianie, to tylko ze teraz zaczyna stukac po jakis 2 minutach, gdy jade gdzies to zaczyna stukac coraz glosniej
az do takiego momentu ze jak odejde od auta na zalozmy 10 metrow, to nie slychac pracy silnika tylko ten stukot tyktyktyk
nie wiem ile tam stuka tych szklanek czy jedna czy wiecej ale znajomy mowil ze wedlug niego to w tym siedzi problem
wszystko bylo dobrze puki nie wymienilismy rozrzadu i oleju! dodam tylko ze gdy nie byly zalozone paski klinowe od alternatora to nie tykalo gdy zalozylismy znajomy mowi ze silnik zpostal obciazony mocniej i zaczal tykac
pewnie pasek się odrobinę przesunął i dlatego. Podregulować, dobrze naciągnąć pasek (nie za mocno) i będzie git.
Jeszcze jedno - jeśli dopiero dolałeś więcej oleju, to taka regulacja trwa z 15 min (autoregulacja popychaczy) więc może przestanie. Ale chyba bym stawiał na poprawkę rozrządu...
jednak to raczej napewno rozrzad poprawiac go bede w ta sobote, na poczatku myslalem ze mozliwe ze przed sprzedaza dolany zostal doktorek, no ale nie oszukujmy sie mialem przeciek z pod klawiatury dolalem prawie 3 litry oleju, przejechalem okolo 6 tys km i nic nie tykalo, dopiero po wymianie rozrxzadu i oleju zaczelo tykac, czyli rozrzad do poprawki
i mam do was pytanie czy jesli rozrzad byl zle nastawiony to czy trzeba zakupic nowy? czy stary wystarczy poprawnie nastawic?