VW polo III 97r 1.9 SDI

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

B
BoXa
Newbie
Newbie
Posty: 5
Rejestracja: 25 maja 2010, 20:06

VW polo III 97r 1.9 SDI

Post autor: BoXa »

Witam
mam 20 lat jest to moj pierwszy samochod nie wiele wiem o mechanice, postanowilem podzielic sie z Wami sowim problemem z nadzieja ze powiecie mi w czym jest problem

Kupilem juz jakis czas temu tą polowke
Wymienilem rozrzad oleje, paski klinowe, uszczelke pod klawiaturą (wyciek oleju)
wymienialem to ze znajomym ktory w miare sie zna. kilkanascie wymian rozrzadow ma za soba.

po wymienie wyzej wymienionych czesci cos mi zaczelo tykac w silniku bardzo glosno, gdy jest to takie tykanie, zaczyna tykac po kilku sekundach od uruchomienia przy dawaniu gazu tyka coraz szybciej, martwi mnie to (z silnikiem nie ma zartow) znajomy mowi e wedlug niego przed kupnem samochodu dolanu zostal "doktorek" do oleju po wymianie oleju zaczelo stukac oleju i rozrzadu, znajomy mowi ze to najprawdopodobniej szklanka, olej wymienilem na mineralny, filtr oleju takze zostal zmieniony

prosze o rady moze mial ktos podobny przypadek!
o
olgiert111
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 53
Rejestracja: 11 maja 2009, 20:23
Lokalizacja: Jawor (Dolny Śląsk)

Post autor: olgiert111 »

mogą tykać samoregulujące się popychacze zaworów, tykają wszystkie, czy tylko kilka z nich? spróbuj dolać oleju (sprawdź stan) bo jak za niski to tykają (ciśnienie oleju za niskie). Nie baw się w doktorki - bo to g... jest. Jeżeli olej jest to do ponownej regulacji rozrząd. Jeżeli dalej tak samo to popychacze do wymiany (ale to baaardzo rzadko)
B
BoXa
Newbie
Newbie
Posty: 5
Rejestracja: 25 maja 2010, 20:06

Post autor: BoXa »

wlasnie dolalem oleju bylo ciut za malo teraz jest za duzo troche i nic nie uleglo zmianie, to tylko ze teraz zaczyna stukac po jakis 2 minutach, gdy jade gdzies to zaczyna stukac coraz glosniej

az do takiego momentu ze jak odejde od auta na zalozmy 10 metrow, to nie slychac pracy silnika tylko ten stukot tyktyktyk

nie wiem ile tam stuka tych szklanek czy jedna czy wiecej ale znajomy mowil ze wedlug niego to w tym siedzi problem

wszystko bylo dobrze puki nie wymienilismy rozrzadu i oleju! dodam tylko ze gdy nie byly zalozone paski klinowe od alternatora to nie tykalo gdy zalozylismy znajomy mowi ze silnik zpostal obciazony mocniej i zaczal tykac
o
olgiert111
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 53
Rejestracja: 11 maja 2009, 20:23
Lokalizacja: Jawor (Dolny Śląsk)

Post autor: olgiert111 »

pewnie pasek się odrobinę przesunął i dlatego. Podregulować, dobrze naciągnąć pasek (nie za mocno) i będzie git.
Jeszcze jedno - jeśli dopiero dolałeś więcej oleju, to taka regulacja trwa z 15 min (autoregulacja popychaczy) więc może przestanie. Ale chyba bym stawiał na poprawkę rozrządu...
Awatar użytkownika
poly1977
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 49
Rejestracja: 04 sie 2009, 11:47
Lokalizacja: Zamość

Post autor: poly1977 »

minimalnie przestawiony rozrząd. miałem już taki przypadek
B
BoXa
Newbie
Newbie
Posty: 5
Rejestracja: 25 maja 2010, 20:06

Post autor: BoXa »

dziekuje wam za odpowiedzi, dzis wybralem sie w trase i zdziwilo mnie to ze przed wymiana rozrzadu jechalem 160 a teraz ledwo ponad 140 i koniec

a wiec uwazacie ze to nie jest wina silniku(szklanek/popychaczy) tylko wine ponosi zle ustawiony rozrzad?

zeby go prawidlowo ustawic bede musial wszystko odkrecac? przednie kolo paski klinowe? czy jakos szybciej i ladwiej da sie to zregulowac
Awatar użytkownika
suhhar
Swój
Swój
Posty: 770
Rejestracja: 13 maja 2009, 13:47
Lokalizacja: kłodzko

Post autor: suhhar »

a kąt wtrysku ci twoj piekny mechanik ustawił ? co do mocnego stukania to tak panewki stukaja.
Obrazek

Zawsze szukam dziury w całym więc proszę się nie denerwować !!!
B
BoXa
Newbie
Newbie
Posty: 5
Rejestracja: 25 maja 2010, 20:06

Post autor: BoXa »

jednak to raczej napewno rozrzad poprawiac go bede w ta sobote, na poczatku myslalem ze mozliwe ze przed sprzedaza dolany zostal doktorek, no ale nie oszukujmy sie mialem przeciek z pod klawiatury dolalem prawie 3 litry oleju, przejechalem okolo 6 tys km i nic nie tykalo, dopiero po wymianie rozrxzadu i oleju zaczelo tykac, czyli rozrzad do poprawki

i mam do was pytanie czy jesli rozrzad byl zle nastawiony to czy trzeba zakupic nowy? czy stary wystarczy poprawnie nastawic?
Awatar użytkownika
suhhar
Swój
Swój
Posty: 770
Rejestracja: 13 maja 2009, 13:47
Lokalizacja: kłodzko

Post autor: suhhar »

wystarczy poprawnie ustawic najlepiej jedz do popmpiarzy co dieslami sie zajmuja.
Obrazek

Zawsze szukam dziury w całym więc proszę się nie denerwować !!!
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik”