[86C2F] Spalanie

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

Awatar użytkownika
dru8d
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 53
Rejestracja: 14 lis 2008, 6:48
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: dru8d »

Radzę nie deptać pedału gazu w podłogę, wtedy spalanie wychodzi normalne, a nie 9-10 l na 100 km. Delikatne muskanie pedału gazu tak aby tylko samochód zaczął przyśpieszać. Nie jest to jazda rajdowa, ale za to zobaczycie ogromną różnicę w spalaniu. U mnie póki co pomogło.
VW Polo Fox Style 86C/2F (Steilheck), rocznik: 1994, silnik 1.05i, kolor: Classic Green Perl LC6U, audio: Pioneer DEH-4000 UB ( 2 + sub)
Awatar użytkownika
BartekpoloGT
Początkujący
Początkujący
Posty: 159
Rejestracja: 01 lut 2010, 9:00
Lokalizacja: Tczevw

Post autor: BartekpoloGT »

mi na mierniku pokazuje sonda 000 lub 001 i to jest max co z siebie wydala ;/

jak odłączę ja na rozgrzanym silniku to nic się nie zmienia ani obroty nie rosą ani spadają . wiec raczej będzie do wymiany ;/

no czy jest tu może ktoś z Tczewa co ma gdzieś leżeć używana sondę żebym mógł zobaczyć czy silnik będzie inaczej pracował ?
http] -->> Moje Polo
k
kolunio21
Fanatyk
Fanatyk
Posty: 2230
Rejestracja: 05 sie 2009, 9:56
Lokalizacja: TczeVW, Malbork

Post autor: kolunio21 »

Najgorsze jest ją wykręcić kolego:/ Sprubój się na szrocie dogadać i wrazie co oddać;)
Awatar użytkownika
BartekpoloGT
Początkujący
Początkujący
Posty: 159
Rejestracja: 01 lut 2010, 9:00
Lokalizacja: Tczevw

Post autor: BartekpoloGT »

No dobra Sonda jest Git ;) nie ten kabelek sprawdzałem hehe ;) mój błąd sonda dobra wyciągnąłem przepustnice przeczyściłem każda dziurę w niej ustawiłem na nowo wszystko od podstaw i szedłem na 6,5litra/100km więc jestem bardzo zadowolony ;)

Pozdro.
http] -->> Moje Polo
k
kolunio21
Fanatyk
Fanatyk
Posty: 2230
Rejestracja: 05 sie 2009, 9:56
Lokalizacja: TczeVW, Malbork

Post autor: kolunio21 »

No to w porządku jak spalanie zeszło:)
Awatar użytkownika
BartekpoloGT
Początkujący
Początkujący
Posty: 159
Rejestracja: 01 lut 2010, 9:00
Lokalizacja: Tczevw

Post autor: BartekpoloGT »

no a mi zaś poszło do góry zaś pali 10l. ;/ i czy deptam czy nie deptam pali tyle samo , co to może być dodam tylko że nie raz silnik ma zaniżone obroty. nieraz nie równo pracuje co prawda rzadko się to zdarza.

mam do wymiany regulator napięcia bo jak włączę światła to automatycznie obroty spadają w duł i nie równo chodzi silnik. ale raczej to niema z związku ze spalaniem co może być ?

Pomóżcie.
http] -->> Moje Polo
t
tomasbw
Początkujący
Początkujący
Posty: 106
Rejestracja: 21 paź 2009, 13:00

Post autor: tomasbw »

a co ma regulator napięcia do nierównej pracy silnika??
Awatar użytkownika
BartekpoloGT
Początkujący
Początkujący
Posty: 159
Rejestracja: 01 lut 2010, 9:00
Lokalizacja: Tczevw

Post autor: BartekpoloGT »

To że jak jest zużyty to jak włączysz nawiew lub światła to silnik będzie spadał z obrotów.

Hej sprawdziłem dziś ta sąde na rozgrzanym silniku i było to tak
jak sprawdziłem to chodzi nawet do 0,83 a powinien do 0,8 i nieraz sie zawiesza na 0,03 , 0,04 , 0,05 a nawet na 0,00 i skacze tak dziwnie bo np 0,55 jest a za chwile jest nagle 0,80 lub mniej naprawde dziwnie działa ta sada jak na moje ale jak odłacze wtyczke ta od instalacji od kompa i sprawdze tak sade na samej wtyczce od sady to wogule nic nie pokazuje neiraz sie ruszy na 0,01 ale odrazu sparda na 0,00 i tak zostaje na długo. co myślicie ? Prosze o pomoc.
http] -->> Moje Polo
t
tomasbw
Początkujący
Początkujący
Posty: 106
Rejestracja: 21 paź 2009, 13:00

Post autor: tomasbw »

To że jak jest zużyty to jak włączysz nawiew lub światła to silnik będzie spadał z obrotów.
Aha, bo ja wiedziałem, że regulator napięcia jak sama nazwa wskazuje reguluje napięcia tak żeby nie zależnie od obrotów silnika i obciążenia układu, napięcie było w granicy 14V a jego uszkodzenie objawie się falowaniem napięcia (np. włączone światłą po włączeniu np. radia, dmuchawy znaczie przygasają a przy zwiększeniu prędkości obrotowej świecą jaśniej) a nawet brakiem ładowania.
jak sprawdziłem to chodzi nawet do 0,83 a powinien do 0,8 i nieraz sie zawiesza na 0,03 , 0,04 , 0,05 a nawet na 0,00 i skacze tak dziwnie bo np 0,55 jest a za chwile jest nagle 0,80 lub mniej naprawde dziwnie działa ta sada
Moim skromnym zdaniem to ona zawiesza się i jest do wymiany.
odłacze wtyczke ta od instalacji od kompa

I w jaki sposób silnik pracował??

jak odłacze wtyczke ta od instalacji od kompa i sprawdze tak sade na samej wtyczce od sady to wogule nic nie pokazuje neiraz sie ruszy na 0,01 ale odrazu sparda na 0,00 i tak zostaje na długo.

Sprawa jest prosta jeżeli wiesz który pin przy kompie odpowiada za sygnał z sondy to sprawdź miernikiem ciągłość obwodu (czy nie ma gdzieć przerwy) i oporność.
Awatar użytkownika
lukas2305
Konkretnie zainteresowany
Konkretnie zainteresowany
Posty: 730
Rejestracja: 15 lis 2008, 7:56
Lokalizacja: Bytom

Post autor: lukas2305 »

[quote=""tomasbw""]Moim skromnym zdaniem to ona zawiesza się i jest do wymiany.[/quote]
nie koniecznie musi się zawieszać. jeśli mieszanka paliwowo-powietrzna jest nieprawidłowa to i wskazania lambdy będą przypadkowe. wszystkim wiadomo, że kontroluje i "korekutuje" skład tej mieszanki. jej praca jest najbardziej potrzebna przy przyspieszaniu, gdzie wzbogaca mieszanke (wtedy napięcie idzie w góre) i hamowaniu silnikiem, gdzie ubogaca mieszanke (napięcie w dół).
Jeszcze apropo tego napięcia. Odchyłka rzędu 0,03-0,05V to żadna odchyłka...zdrowa sonda może dawać od 0,1 do 0,9V.
[quote=""tomasbw""]I w jaki sposób silnik pracował??[/quote]
chodziło zapewne o wtyczkę samej lambdy, a nie o wtyczke komputera. Wtedy sterownik przechodzi w awaryjny tryb pracy i przyjmuje napięcie lambda na poziomie 0,45V co nie zawsze(!) można zmierzyć bezpośrednio we wtyczce. A jak sprawdzić czy wszedł na awaryjny tryb? Diagnostyką. Jak wyrzuci błąd 2342 (Sonda Lambda lub jej obwód).

Czyli tak. moja propozycja. Podłącz wtyczki które wypiąłeś. Zrób diagnostyke: viewtopic.php?f=25&t=18892 Od razu po odczytaniu błędów wrzuć je na forum. Zobaczymy co jest nie tak.

Następnie odłącz kleme akumulatora na 3 min i podłącz spowrotem (reset sterownika). Odpal silnik i pozostaw na jałowym do osiągnięcia 90 stopni. Zgaś go i zrób ponownie diagnostyke. I znowu kody na forum.

BartekpoloGT, podaj jeszcze dokładnie jaki silnik masz (jeśli gdzieś jest napisane a przeoczyłem to przepraszam ;-) )
Awatar użytkownika
BartekpoloGT
Początkujący
Początkujący
Posty: 159
Rejestracja: 01 lut 2010, 9:00
Lokalizacja: Tczevw

Post autor: BartekpoloGT »

no silnik to 1.3 na pełnym wtrysku. 75km. no jak odłączyłem lambdę to silnik pracował tak samo nic zupełnie sie nie zmieniło .

a cha i widze musze takie s[pecjalistyczne uzadzenie zrobić tyle ze bez zapalniczki bo napewno mam 2 wtyczki jak to zrobie i sparwdze to sier odezwe. hyba ze jest ktoś z niedaleko tcz i ma coś takiego już zrobione i wie o co kaman był bym wdzięczny ;) za pomoc
http] -->> Moje Polo
t
tomasbw
Początkujący
Początkujący
Posty: 106
Rejestracja: 21 paź 2009, 13:00

Post autor: tomasbw »

No to czekamy na kody błędów :)
Awatar użytkownika
lukas2305
Konkretnie zainteresowany
Konkretnie zainteresowany
Posty: 730
Rejestracja: 15 lis 2008, 7:56
Lokalizacja: Bytom

Post autor: lukas2305 »

BartekpoloGT, to uzupełnij profil to dowiemy się skąd jesteś :acute:
Awatar użytkownika
BartekpoloGT
Początkujący
Początkujący
Posty: 159
Rejestracja: 01 lut 2010, 9:00
Lokalizacja: Tczevw

Post autor: BartekpoloGT »

Wszystko fajnie pięknie tylko z skąd mam wiedzieć ile błyśnięcie lampki to jaki to kod?
i do czego ten włącznik ?
http] -->> Moje Polo
Awatar użytkownika
lukas2305
Konkretnie zainteresowany
Konkretnie zainteresowany
Posty: 730
Rejestracja: 15 lis 2008, 7:56
Lokalizacja: Bytom

Post autor: lukas2305 »

sorry ale sie chyba plik z serwisu usunęli :angry: już uploaduje...

http://www.4shared.com/document/KkyZmE7 ... styka.html
ODPOWIEDZ

Wróć do „pozostałe”