[6n2] Obrotomierz z kaprysem!?

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

u
under
Początkujący
Początkujący
Posty: 145
Rejestracja: 04 kwie 2009, 14:44
Lokalizacja: Koszalin
Kontakt:

[6n2] Obrotomierz z kaprysem!?

Post autor: under »

Witam wszystkich

Od pewnego czasu mam problem. Mój obrotomierz wskazuje obroty tak jak mu się chce, to znaczy czasem działa bez zarzutu, czasem po prostu działać przestaje. Nie mam pojęcia o co z tym chodzi, a zanim pojadę z problemem do mechanika, chciałbym się poradzić na forum, ponieważ to może być jakaś błahostka.

Z góry dziękuję za pomoc i pozdrawiam

P.S. Prosiłbym o podanie gdzie znajduje się czujnik obrotomierza i do czego jest podłączony.
Obrazek
underside2nd -> under
Polo 6N2 1,4MPI 8V 2000r 15\'\'-195/45/15 & Golf MK4 1,4 16V 1998r 17\'\'-215/45/17
[color=
s
skowi17
Newbie
Newbie
Posty: 5
Rejestracja: 03 gru 2008, 9:18
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: skowi17 »

Do alternatora.Jeżeli masz słabe ładowanie albo akumlator padnięty to obroty bedą szwankowały.
u
under
Początkujący
Początkujący
Posty: 145
Rejestracja: 04 kwie 2009, 14:44
Lokalizacja: Koszalin
Kontakt:

Post autor: under »

I o to chodziło, dzięki za wskazówkę.
Obrazek
underside2nd -> under
Polo 6N2 1,4MPI 8V 2000r 15\'\'-195/45/15 & Golf MK4 1,4 16V 1998r 17\'\'-215/45/17
[color=
Awatar użytkownika
turzol
Mały Spamer
Mały Spamer
Posty: 3323
Rejestracja: 14 lis 2008, 8:01
Lokalizacja: Tychy

Post autor: turzol »

[quote=""underside2nd""]Witam wszystkich

Od pewnego czasu mam problem. Mój obrotomierz wskazuje obroty tak jak mu się chce, to znaczy czasem działa bez zarzutu, czasem po prostu działać przestaje. Nie mam pojęcia o co z tym chodzi, a zanim pojadę z problemem do mechanika, chciałbym się poradzić na forum, ponieważ to może być jakaś błahostka.

Z góry dziękuję za pomoc i pozdrawiam

P.S. Prosiłbym o podanie gdzie znajduje się czujnik obrotomierza i do czego jest podłączony.[/quote]

Nie ma czegoś takiego jak czujnik obrotomierza. Te informacje licznik dostaje od jednostki sterującej.
Zanim rozbierzesz połowe auta to zrob diagnoze za pomocą interfejsu VAG. Przy okazji możesz zrobic test zegarów który może wykluczyć ew. usterkę mechaniczną samego licznika
u
under
Początkujący
Początkujący
Posty: 145
Rejestracja: 04 kwie 2009, 14:44
Lokalizacja: Koszalin
Kontakt:

Post autor: under »

Właśnie kolego tego nie napisałem.
Testowałem liczniki VAG-iem, nawet najróżniejszymi wersjami i niewiele mi to dało, ponieważ:
- licznik podczas testowania, czasem reaguje, czasem nie
- są sytuacje jak w/w, że licznik od tak po prostu, zaczyna normalnie działać
I tu właśnie rodzi się moje zdziwienie. Niby wszystko ok w silniku (żadnych błędów), a tu jednak mi nie działa obrotomierz, gdzie trzy dni później, na kilka godzin stwierdza, że sobie działać zacznie. Tego właśnie nie rozumiem!
Tak jest cały czas.
Obrazek
underside2nd -> under
Polo 6N2 1,4MPI 8V 2000r 15\'\'-195/45/15 & Golf MK4 1,4 16V 1998r 17\'\'-215/45/17
[color=
T
Toto
Fanatyk
Fanatyk
Posty: 2078
Rejestracja: 14 lis 2008, 14:41
Lokalizacja: Jastrzębie-Zdrój

Post autor: Toto »

[quote=""underside2nd""]licznik podczas testowania, czasem reaguje, czasem nie[/quote]

w sumie to sam sobie odpowiedziałeś na swoje pytanie...jeśli robisz prosty test zegarów i nie zawsze Tobie one dobrze działają to można stwierdzić usterkę mechaniczną, czyli że problem tkwi w zegarach...

możesz jeszcze zrobić test VAGiem podczas jazdy, jeśli będziesz jechał autem, obrotomierz będzie Tobie szwankował tak jak to napisałeś, a obroty sczytane ze sterownika silnika będą stałe i odmienne od wskazań obrotomierza, to również świadczy o tym, że obrotomierz szwankuje...ponadto chyba idzie przysłuchać się silnikowi czy jego obroty tak skaczą jak to obrotmierz wskazuje... ;)

mam nadzieje, że rozjaśniłem nieco problem...pozdrawiam :D
Prawdziwego mężczyznę poznasz po tym jak dba o swoje auto.

Obrazek

[url=http://www.vwpolo-klub.pl/forum/viewtop ... =56&t=6865]Toto -
Awatar użytkownika
alienek
Swój
Swój
Posty: 853
Rejestracja: 13 lis 2008, 19:51
Lokalizacja: chorzów
Kontakt:

Post autor: alienek »

yyyy... czy 1.4MPI 8v to nie przypadkiem benzyna ?? to niby jak tam moze obrotek brac sygnal z alternatora ?? obrotek w dieslu bierze sygnal z altka .. w benzynie z cewki .. mozesz miec kable sygnalowy uszkodzony ... raczej na usterke mechaniczna to nie wyglada ,predzej elektroniczna .. swoja droga zmieniales moze tarcze albo cos przy liczniku robles ? wtyczka sie mogla poluzowac .. mozliwosci jest wiele .. trzeba szukac
Obrazek
=> KarawaN <= D-Lader <!-- s] I jest Fajnie !!
[url=http://vwpolo-klub.pl/forum/viewtopic.p ... =2929//url]info o wersjach i wy
u
under
Początkujący
Początkujący
Posty: 145
Rejestracja: 04 kwie 2009, 14:44
Lokalizacja: Koszalin
Kontakt:

Post autor: under »

Widzisz, nie wpadłem na to, że obrotomierz bierze prąd z cewki, nie z alternatora. Ta wskazówka może pomóc. Dzięki za podpowiedź.
Obrazek
underside2nd -> under
Polo 6N2 1,4MPI 8V 2000r 15\'\'-195/45/15 & Golf MK4 1,4 16V 1998r 17\'\'-215/45/17
[color=
ODPOWIEDZ

Wróć do „elektryka + centralny zamek”