Problem z radiem (VW ALPHA).

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

Awatar użytkownika
ci_cin
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 42
Rejestracja: 13 lip 2010, 10:40
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki
Kontakt:

Problem z radiem (VW ALPHA).

Post autor: ci_cin »

Witam, szukam pomocy.

Mam problem który kupiłem razem z autem. Mianowicie przy obracaniu potencjometrem (zawsze), hamowaniu czy wrzucaniu biegów (sporadycznie) trzeszczy mi radio ale masakrycznie trzeszczy, a do tego ledwo słychać z prawego głośnika. Radio to seryjne vw alpha, nie chciałbym się go pozbywać bo podoba mi się jego oldschoolowy panel. Ale niestety jako człowiek wrażliwy na muzykę nie mogę znieść już tego trzeszczenia. Dlatego chciałbym zasięgnąć waszej wiedzy. Czy da się to zrobić samemu czy potrzeba jakiegoś speca od radia, a jeśli da się samemu to gdzie szukać przyczyny. Z góry dziękuję
Awatar użytkownika
VAGfan
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 227
Rejestracja: 13 sie 2009, 22:18
Lokalizacja: zach-pom

Post autor: VAGfan »

Na początek wyjmij radio z kieszeni za pomocą drutów/blaszek (zależnie od wersji radia) i sprawdź podłączenie kostek z tyłu radia, sprawdź czy przewody nie są przełamane, czy nie jest przetarta izolacja, ewentualnie czy nie widać niefachowych napraw w wiązce zasilającej lub głośnikowej.
Potem po wyjęciu osłon głośników wyjmij je do góry i sprawdź stan połączeń przewodów głośnikowych idących z radia.
Można również sprawdzić połączenie złącza kabla antenowego - złącze jest w pobliżu tablicy bezpieczników.
Tyle na początek...
86c2f 1W [2009-2010]
6N 1Y [2010-]
Awatar użytkownika
ci_cin
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 42
Rejestracja: 13 lip 2010, 10:40
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki
Kontakt:

Post autor: ci_cin »

Sprawdzę w weekend bo promotor mnie zabija wzrokiem :butcher: , dzięki z wskazówki. Mam pytanie czy wyjęcie osłon głośników jest problematyczne czy jako amator sobie dam radę ? :hello:
k
kondzio91
Newbie
Newbie
Posty: 15
Rejestracja: 29 cze 2010, 17:25

Post autor: kondzio91 »

Ja zabrałbym się za to z kompletnie innej strony, mianowicie, wina leży w zużytym potencjometrze w samym radiu, który wypadałoby wymienić, jednak nie wiem skąd taki potencjometr można wziąść, można na pewno spytać w jakimś dobrym sklepie elektronicznym o zamiennik.
Awatar użytkownika
ci_cin
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 42
Rejestracja: 13 lip 2010, 10:40
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki
Kontakt:

Post autor: ci_cin »

zauważyłem że na allegro są te radia za grosze, więc chyba się wyposażę. Gorzej jak kupie z walniętym potencjometrem :glare: ;)
Awatar użytkownika
Acadaptor
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 376
Rejestracja: 09 lip 2009, 13:57
Lokalizacja: Gąsocin

Post autor: Acadaptor »

[quote=""ci_cin""]czy wyjęcie osłon głośników jest problematyczne czy jako amator sobie dam radę ?[/quote]
Nie wiam jak w 6n ale w 6n2 musisz zdjac caly boczek zeby dobrac sie do glosnikow.
Moje 6n2]viewtopic.php?f=30&t=10905[/url]
m
marcin86
Swój
Swój
Posty: 841
Rejestracja: 14 lis 2008, 14:38
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: marcin86 »

Jestescie pewni ze w tym radiu jest potencjometr a nie impulsator? Jesli potencjometr to musisz wylutowac stary i pojsc do sklepu elektronicznego i dobrac o podobnych parametrach. Czytaj Powienien byc bodajrze logarytmiczny czyli chyba typu B, no i jego wartosc.
Nie pomoże koni kupa, jak kierowca dupa...
Pogotowie komputerowe, alarmy samochodowe, centralne zamki... 664 183 673
ODPOWIEDZ

Wróć do „nadwozie + wnętrze”