Moje Polo tez palilo duzo. Mechanik powiedzial, ze moze byc to albo sonda lambda albo czujnik temperatury. Wymienilem czujnik i wlasnie sprawdzam czy spada spalanie. Wymienilem niedawno i po pierwszym tankowaniu spadlo o ok 1.5l/100km. Zobacze po nastepnych czy byl to przypadek czy rzeczywiscie to pomoglo.
No jesli miałes wadliwy to napewno ciągnął więcej ale wez pod uwage w jakich warunkach jezdziles, moze tez przez to ze zrobilo sie cieplej jesli itd. troche dziwne ze spadlo az o 1,5 ale jesli tak to gratulacje. Ja to samo przerabialem z termostatem, koszt 35 zł a daje roznice jednak
U mnie nastąpiła poprawa, spalanie spadło o 3,5 litra ! porównując do największego spalania w mrozy (-15'). Nic nie wymieniałem, tylko temperatura na zewnątrz się podniosła oraz mam teraz "lżejszą nogę". Zobaczymy co czas pokaże, czy było to tylko wahnięcie czy tendencja spadkowa. :good:
moje 1,0 też pali dużo ale te silniki już takie są. Myślałem, że będzie paliła 7 w mieście w zimę hehe teraz wiem, że między Kubusia Puchatka a Sierotkę Marysię mogę to włożyć. Na trasie prędkości 80-90km/h wychodzi dość ładnie ok 6-6,5 max ale miasto to spokojnie 8 i więcej :/
Było -> ABS, PPx2, OpenAiR, Servo, centralny+alarm, szport wydech
Bylo Audi B4 1,9 TDI + chip ,
było VW Golf 1,6 TD + LDA, FMIC
było Audi A4 1.9 TDI chip 115KM
jest VW Golf 4 1.9 TDI 90KM
Jest wsk 125
Mam pytanie dotyczace tego wszystkiego co zostalo wyzej napisane. Mianowocie chodzi mi o zmiane czujnika temperatury i termostatu. Jaki sens ma zmiana czujnika temperatury skoro on odpowiada tylko za wskazanie temperatury na liczniku,a za to jak silnik jest chlodzony odpowiada sam termostat. Wiec jezeli czujnik wskazuje temp na liczniku to wszytsko jest w porzadku. Jezeli wskazuje za duzo (silnik sie grzeje) to wiadomo ze trzeba zmienic termostat. Jezeli natomiast nie wskazuje nic to wystarczy zmienic tylko czujnik temeratury. Czy ja sie myle??
Koledzy a ile kosztuje założenie LPG do polo z silnikiem 1,0 MPI z plastikowym kolektorem. Bo zastanawiam się nad instalacją bo te spalanie mnie dobija.....
Było -> ABS, PPx2, OpenAiR, Servo, centralny+alarm, szport wydech
Bylo Audi B4 1,9 TDI + chip ,
było VW Golf 1,6 TD + LDA, FMIC
było Audi A4 1.9 TDI chip 115KM
jest VW Golf 4 1.9 TDI 90KM
Jest wsk 125
moja polówka 1.6 z 95 monowtrysk pali 7-8 przy bardzo bardzo oszczednej jezdzie..nie przekraczanie 2500 obrotów luz z góry..dotaczanie się do świateł czekając na zielony...
natomiast jak mam ciężką noge to nei wiem 12 i więcej tak szacuje..
mam pytanie co do oleju..
ja mam Vw Polo 1,6 95 r, w miescie pali mi około 8-9,5 l/100km, na trasie około 7l/100 km, troszke dymi na biało ale byłem na emisji spalin i jest oki, bo zamiast katalizatora mam strumienice.
[quote=""Robczan""]Mam pytanie dotyczace tego wszystkiego co zostalo wyzej napisane. Mianowocie chodzi mi o zmiane czujnika temperatury i termostatu. Jaki sens ma zmiana czujnika temperatury skoro on odpowiada tylko za wskazanie temperatury na liczniku,a za to jak silnik jest chlodzony odpowiada sam termostat. Wiec jezeli czujnik wskazuje temp na liczniku to wszytsko jest w porzadku. Jezeli wskazuje za duzo (silnik sie grzeje) to wiadomo ze trzeba zmienic termostat. Jezeli natomiast nie wskazuje nic to wystarczy zmienic tylko czujnik temeratury. Czy ja sie myle??[/quote]
niestety się mylisz czujka owszem odpowiada za wskazania na zegarach ale też podaje temp. do ECU który reguluje odpowiednio czas wtrysku do aktualnej temp. motorowni , jeżeli czujka podaje że silnik jest zimny to komputer automatycznie zwiększa dawkę (ssanie) z tąd potrafią być spalania z kosmosu , a termostat tylko utrzymuje odpowiednią temperaturę silnika i analogicznie jeżeli przepuszcza => silnik niedogrzany => większa dawka paliwa