Duże zużycie paliwa

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

a
anti
Newbie
Newbie
Posty: 10
Rejestracja: 14 lis 2008, 19:58

Post autor: anti »

Moje Polo tez palilo duzo. Mechanik powiedzial, ze moze byc to albo sonda lambda albo czujnik temperatury. Wymienilem czujnik i wlasnie sprawdzam czy spada spalanie. Wymienilem niedawno i po pierwszym tankowaniu spadlo o ok 1.5l/100km. Zobacze po nastepnych czy byl to przypadek czy rzeczywiscie to pomoglo.
Awatar użytkownika
Kondzior
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 28
Rejestracja: 30 gru 2008, 21:23
Lokalizacja: Bielsko City Biała

Post autor: Kondzior »

No jesli miałes wadliwy to napewno ciągnął więcej :D ale wez pod uwage w jakich warunkach jezdziles, moze tez przez to ze zrobilo sie cieplej jesli itd. troche dziwne ze spadlo az o 1,5 ale jesli tak to gratulacje. Ja to samo przerabialem z termostatem, koszt 35 zł a daje roznice jednak :grin:
Obrazek
Awatar użytkownika
Stawer
Początkujący
Początkujący
Posty: 115
Rejestracja: 20 lis 2008, 15:17
Lokalizacja: Dublin/ Lublin

Post autor: Stawer »

No u mnie 217 k km na liczniku i odpukac na razie chyba ok, ale czy poprzednicy wymienali sonde to kto to wie. Ja tylko oba termostaty na razie.
Q
Quix125
Newbie
Newbie
Posty: 13
Rejestracja: 16 lis 2008, 18:14
Lokalizacja: Biłgoraj

Post autor: Quix125 »

U mnie nastąpiła poprawa, spalanie spadło o 3,5 litra ! porównując do największego spalania w mrozy (-15'). Nic nie wymieniałem, tylko temperatura na zewnątrz się podniosła oraz mam teraz "lżejszą nogę". Zobaczymy co czas pokaże, czy było to tylko wahnięcie czy tendencja spadkowa. :good:
Awatar użytkownika
Kondzior
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 28
Rejestracja: 30 gru 2008, 21:23
Lokalizacja: Bielsko City Biała

Post autor: Kondzior »

Jeżeli odchudziłeś noge i bedziesz o nią dbał to nie będzie się wahać :) uwierz:) To ile Ci paliło skoro spadlo az o tyle? :shock: 10 L? 11?
Obrazek
Awatar użytkownika
Bieniek1984
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 88
Rejestracja: 28 kwie 2009, 17:12
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: Bieniek1984 »

moje 1,0 też pali dużo ale te silniki już takie są. Myślałem, że będzie paliła 7 w mieście w zimę hehe teraz wiem, że między Kubusia Puchatka a Sierotkę Marysię mogę to włożyć. Na trasie prędkości 80-90km/h wychodzi dość ładnie ok 6-6,5 max ale miasto to spokojnie 8 i więcej :/
Było -> ABS, PPx2, OpenAiR, Servo, centralny+alarm, szport wydech <!-- s]
Bylo Audi B4 1,9 TDI + chip ,
było VW Golf 1,6 TD + LDA, FMIC
było Audi A4 1.9 TDI chip 115KM
jest VW Golf 4 1.9 TDI 90KM
Jest wsk 125
A
Anonymous

Post autor: Anonymous »

Mam pytanie dotyczace tego wszystkiego co zostalo wyzej napisane. Mianowocie chodzi mi o zmiane czujnika temperatury i termostatu. Jaki sens ma zmiana czujnika temperatury skoro on odpowiada tylko za wskazanie temperatury na liczniku,a za to jak silnik jest chlodzony odpowiada sam termostat. Wiec jezeli czujnik wskazuje temp na liczniku to wszytsko jest w porzadku. Jezeli wskazuje za duzo (silnik sie grzeje) to wiadomo ze trzeba zmienic termostat. Jezeli natomiast nie wskazuje nic to wystarczy zmienic tylko czujnik temeratury. Czy ja sie myle??
G
Grand25
Newbie
Newbie
Posty: 12
Rejestracja: 24 maja 2009, 20:42
Lokalizacja: Galway/Starogard Gd.

Post autor: Grand25 »

moja pali 1l. na 12,5km z rozstrojonym zaplonem to chyba dobry wynik
(inaczej nie potrafie obliczyc zatankowalem przejechalem i tyle wyszlo)
Awatar użytkownika
Bieniek1984
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 88
Rejestracja: 28 kwie 2009, 17:12
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: Bieniek1984 »

Koledzy a ile kosztuje założenie LPG do polo z silnikiem 1,0 MPI z plastikowym kolektorem. Bo zastanawiam się nad instalacją bo te spalanie mnie dobija.....
Było -> ABS, PPx2, OpenAiR, Servo, centralny+alarm, szport wydech <!-- s]
Bylo Audi B4 1,9 TDI + chip ,
było VW Golf 1,6 TD + LDA, FMIC
było Audi A4 1.9 TDI chip 115KM
jest VW Golf 4 1.9 TDI 90KM
Jest wsk 125
k
kubpi
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 39
Rejestracja: 26 kwie 2009, 22:50

Post autor: kubpi »

moja polówka 1.6 z 95 monowtrysk pali 7-8 przy bardzo bardzo oszczednej jezdzie..nie przekraczanie 2500 obrotów luz z góry..dotaczanie się do świateł czekając na zielony...
natomiast jak mam ciężką noge to nei wiem 12 i więcej tak szacuje..
mam pytanie co do oleju..
Awatar użytkownika
kuzma
Początkujący
Początkujący
Posty: 125
Rejestracja: 14 lis 2008, 8:38
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: kuzma »

[quote=""Robczan""]czujnika temperatury skoro on odpowiada tylko za wskazanie temperatury na liczniku[/quote]


i ten czujnik reguluje otwarcie przepustnicy jak jest walnienty
http://www.vwpolo-klub.pl/forum/viewtop ... =53&t=1969




poczytaj to
m
michalo30
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 60
Rejestracja: 22 lis 2008, 7:54
Lokalizacja: Mysłowice

Post autor: michalo30 »

ja mam Vw Polo 1,6 95 r, w miescie pali mi około 8-9,5 l/100km, na trasie około 7l/100 km, troszke dymi na biało ale byłem na emisji spalin i jest oki, bo zamiast katalizatora mam strumienice.
Awatar użytkownika
rat4
Przyjaciel Forum
Przyjaciel Forum
Posty: 3181
Rejestracja: 14 lis 2008, 18:13
Lokalizacja: RBI

Post autor: rat4 »

troszke dymi na biało
a to dziwne, dzieje się to tylko przy odpaleniu na zimnym czy wogóle? możliwe że to olej ci spala :shock:
civic r18a2/407 1,6 HDi
s
savic
Swój
Swój
Posty: 975
Rejestracja: 14 lis 2008, 7:10
Lokalizacja: małopolska

Post autor: savic »

[quote=""Robczan""]Mam pytanie dotyczace tego wszystkiego co zostalo wyzej napisane. Mianowocie chodzi mi o zmiane czujnika temperatury i termostatu. Jaki sens ma zmiana czujnika temperatury skoro on odpowiada tylko za wskazanie temperatury na liczniku,a za to jak silnik jest chlodzony odpowiada sam termostat. Wiec jezeli czujnik wskazuje temp na liczniku to wszytsko jest w porzadku. Jezeli wskazuje za duzo (silnik sie grzeje) to wiadomo ze trzeba zmienic termostat. Jezeli natomiast nie wskazuje nic to wystarczy zmienic tylko czujnik temeratury. Czy ja sie myle??[/quote]
niestety się mylisz czujka owszem odpowiada za wskazania na zegarach ale też podaje temp. do ECU który reguluje odpowiednio czas wtrysku do aktualnej temp. motorowni , jeżeli czujka podaje że silnik jest zimny to komputer automatycznie zwiększa dawkę (ssanie) z tąd potrafią być spalania z kosmosu , a termostat tylko utrzymuje odpowiednią temperaturę silnika i analogicznie jeżeli przepuszcza => silnik niedogrzany => większa dawka paliwa
Obrazek
D
Dziadek13
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1149
Rejestracja: 14 lis 2008, 13:47
Lokalizacja: Mysłowice

Post autor: Dziadek13 »

Dymi na biało a nie czasem puszcza już uszczelka pod głowicą i to nie dym tylko para wodna bo jak olej to na niebiesko dymi.
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik”