Wspomaganie (wężyk)

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

Awatar użytkownika
Tomkruz
Początkujący
Początkujący
Posty: 92
Rejestracja: 20 wrz 2010, 17:01
Lokalizacja: Siechnice / Wrocław

Wspomaganie (wężyk)

Post autor: Tomkruz »

Witam wszystkich!!
Jestem tu nowy, i mam problem;/
A mianowicie kupiłem sobie VW Polo 6N z 1996r, i wszystko było by pięknie jak nie pęknięty wężyk od wspomagania,samochód zaczął mi strasznie wyć przy skręcie w prawo i w lewo nawet gdy stałem czy jechałem wyciekł cały płyn od wspomagania, i tu jest problem. Wężyk znajduje się zaraz pod wiatrakiem i jest pęknięty na złączeniu i nie wiem czy jest on odkręcany czy jak on tam jest ściągany i czy trzeba już cały wymienić czy gdzieś jest tam dalej łączony. Po drugie nie wiem czy taki sam wężyk można kupić bo szukałem na allegro i nie ma;/ Pomocy nie wiem co robić;/ Długo autkiem się nie nacieszyłem;( :beg:
Moja Czarna Polóweczka ---> viewtopic.php?t=37189

I 6N
f
fffff
Newbie
Newbie
Posty: 12
Rejestracja: 26 sie 2010, 17:52

Post autor: fffff »

A co ty chciałeś 15-toletnim autem na rajd jechać? Będzie ci się co chwile coś psuło, przyzwyczaj się. Proponuje zajechać na warsztat, wymienią ci to na miejscu, dużo nie zapłacisz.
Awatar użytkownika
Tomkruz
Początkujący
Początkujący
Posty: 92
Rejestracja: 20 wrz 2010, 17:01
Lokalizacja: Siechnice / Wrocław

Post autor: Tomkruz »

Ja rozumiem, nic nie mowie ze chciałbym żeby auto było jak nowe, wiadomo 14 letnie auto ma prawo się popsuć, chodziło mi tylko o ten wężyk czy warto samemu czy można go gdzieś kupić, W takim razie tylko na hol i do warsztatu?
Moja Czarna Polóweczka ---> viewtopic.php?t=37189

I 6N
m
michel_123
Newbie
Newbie
Posty: 4
Rejestracja: 07 wrz 2010, 18:43

Post autor: michel_123 »

Wężyk wymieniany jest w całości, koszt samego przewodu alu to coś koło 500zł - oryginał
Na to miast osobiście polecam do koptować waż hydrauliczny wysoko ciśnieniowy taki od podnośników hydraulicznych (tur) i zarobić pasującą kształtką do pompy.Nie dość że rozwiązanie tego problemu jest tańsze to i bardziej żywotne.Koszt to coś koło 150zł
Awatar użytkownika
Tomkruz
Początkujący
Początkujący
Posty: 92
Rejestracja: 20 wrz 2010, 17:01
Lokalizacja: Siechnice / Wrocław

Post autor: Tomkruz »

Ile taki wężyk kosztuje, bo słyszałem za bardzo duzo!!!;/
Moja Czarna Polóweczka ---> viewtopic.php?t=37189

I 6N
Awatar użytkownika
Xeadas
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 41
Rejestracja: 31 paź 2009, 8:46
Lokalizacja: RLU

Post autor: Xeadas »

[quote=""fffff""]Proponuje zajechać na warsztat, wymienią ci to na miejscu, dużo nie zapłacisz.


[/quote]
I tu fffff jesteś we wielkim błędzie, odcinek tego węża w serwisie VW kosztuje, bagatela 200zł. a wąż składa się z czterech takich odcinków, metalowo gumowych. Zamiast doradzić to się nabijasz a jak się nie wie COŚ na dany temat to lepiej się nie wypowiadać.

Miałem taki sam problem jak ty i ciek też znajdował się w trym samym miejscu. Pochodziłem trochę po szrotach, znalazłem wąż z golfa, jest on dłuższy i poza tym ma inne końcówki. Poprosiłem znajomego aby mi po przespawywał końcówki z jednego do drugiego, no i teraz wszystko gra. Staraj się nie jeździć ani nie palić samochodu jak nie masz w zbiorniczku płynu do wspomagania, ZAJEDZIESZ POMPĘ !!!
Pozdro.
..Obrazek..
Obrazek
Awatar użytkownika
Borek
Fanatyk
Fanatyk
Posty: 2228
Rejestracja: 17 lis 2008, 18:37
Lokalizacja: Płock

Post autor: Borek »

Tomkruz
współczuje, przerabiałem temat nie tak dawno :commando:
pękł Ci główny wąż ciśnieniowy prowadzący od pompy do maglownicy. To jest gumowo-metalowy przewód o cudacznym kształcie i w ASO kosztuje 600-700zł, uzywany bardzo ciężko kupić, a jesli już to bywają mocno pokorodowane...Jakimś wyjściem jest dorobienie przewodu całego z gumy w zakładzie z hydrauliką siłową ale(o wadach tego rozwiązania w tym temacie: viewtopic.php?f=20&t=14666&p=122226&hilit=dorabiany+przew%C3%B3d+wspomagania#p122226). Ja może jestem troche pedantem i mi ten delikatny świst przeszkadzał, pewno niektórzy by nie zwrócili nawet uwagi(jak coś to mogę Ci ten mój gumowy sprzedac bo udało mi się dorwać używkę w bdb stanie)
Wymiana jest dosyc upierdliwa, ale wykonalna we własnym zakresie.
Jak już będziesz chciał kupić używany to szukaj z jak najmłodszych aut bo winą takich awarii jest zwyczajnie korozja. Ja mam z 6n2 GTI z 2001 którego korozja nie zdążyła jeszcze zaatakować.
chodzi o coś takiego:
http://allegro.pl/przewod-wspomagania-w ... 62092.html
znaczenie ma czy auto z klimą czy bez, moga się też różnic końcówkami więc najpierw dobrze sprawę wybadaj w ETCE
Awatar użytkownika
Tomkruz
Początkujący
Początkujący
Posty: 92
Rejestracja: 20 wrz 2010, 17:01
Lokalizacja: Siechnice / Wrocław

Post autor: Tomkruz »

Super dzięki wszystkim za informacje, będę coś kombinował, najpierw muszę go odkręcić;)
Moja Czarna Polóweczka ---> viewtopic.php?t=37189

I 6N
Awatar użytkownika
Diego69
Swój
Swój
Posty: 988
Rejestracja: 11 mar 2010, 20:47
Lokalizacja: LLB

Post autor: Diego69 »

[quote=""fffff""]A co ty chciałeś 15-toletnim autem na rajd jechać? Będzie ci się co chwile coś psuło, przyzwyczaj się. Proponuje zajechać na warsztat, wymienią ci to na miejscu, dużo nie zapłacisz.[/quote]

Mam 16 letnie Polo 6n, od lutego zrobilem nim 25 tys km, i wymienilem tylko tarcze sprzeglowa ( z mojej winy sie popsula...) Wiec nie mow kolego ze regula jest iz 15 letni samochod bedzie sie ciagle psul.
ODPOWIEDZ

Wróć do „układ kierowniczy”