1700-2100 obroty 1.9diesel szarpie pomocy

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

c
cubawsh@o2.pl
Newbie
Newbie
Posty: 24
Rejestracja: 05 sie 2009, 8:26

1700-2100 obroty 1.9diesel szarpie pomocy

Post autor: cubawsh@o2.pl »

witam posiadam vw polo 1.9 diesla 1998 rok . ma przejechane 227000 km.. dzieje sie nietypowa sprawa, dochodzac do skali ok 1700 do 2100 brotow przy polozeniu pedala gazu ok 1/3 max samochod zaczyna szarpac ,dzieje sie to na kazdym biegu , dadam minimalnie wiecej gazu badz odejme gazu , jedzie idealnie .. ale tylko przy tych wartosciach obrotów.. co moze byc przyczyną ??? dzieje sie tak od zakupu auta ,, czyli jakies 4miesiace juz . kupilem auto z ta wado.... moze to byc wina filtra paliwa???poradzcie
Awatar użytkownika
vjarecki
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 501
Rejestracja: 03 gru 2008, 16:56

Post autor: vjarecki »

Nie chce być złym prorokiem, ale mnie to wygląda na sprzęgło - koło dwumasowe. Może też być wina pompy wtryskowej.
Przede wszystkim podnieść maskę i sprawdź na luzie czy silnikiem szarpie w tym zakresie obrotów.
Sprawdź czy przy tych obrotach nie pojawiają się bąbelki powietrza w przeźroczystym wężyku paliwa i napisz, co zaobserwowałeś.
k
kramer
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 31
Rejestracja: 12 kwie 2009, 7:35
Lokalizacja: kraków

Post autor: kramer »

Dokladnie dwumasa - niestety przerabialem ten temat i szcypie mnie do tej pory w portfelu
Awatar użytkownika
wesol
Swój
Swój
Posty: 794
Rejestracja: 05 kwie 2009, 13:05

Post autor: wesol »

Nie wiem czy oto chodzi ale mam tez cos podobnego w polo a maianowicie tzw żabkowanie aut ajak sobie jade w miare na niskich obrotach i np na 2 czy 3 biegu. Zdarza sie to w zakresie od 1500 do 2000 mniejwiecej. Dodaja gazu i zaczyna zabkowac. Jak zaczyna zabkowac i wcisne delikatnie sprzeglo to przestaje i normalnie sie rozpedza. Niemam dwumasu- wumienione na zestaw valeo.
Awatar użytkownika
_Maniek_
Początkujący
Początkujący
Posty: 182
Rejestracja: 23 lis 2008, 17:16
Lokalizacja: Olkusz/Kraków

Post autor: _Maniek_ »

miałem podobnie, jak jechałem chwilę na stałych obrotach to zaczynało delikatnie szarpać, wina była po stronie złego paliwa gdyż wtedy miałem troche innego paliwa, zatankowałem ON na Orlenie i wszystko ustało.
Teraz 2,0 TDCI bliżej ziemi i tylko 136kM i 340Nm
Awatar użytkownika
wesol
Swój
Swój
Posty: 794
Rejestracja: 05 kwie 2009, 13:05

Post autor: wesol »

Z tym ze ja mam tak w polo a tankuje dobre paliwo . golf juz tego nie ma ale tam jest TDI a nie D
Awatar użytkownika
vjarecki
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 501
Rejestracja: 03 gru 2008, 16:56

Post autor: vjarecki »

Osobiście spotkałem się z tego typu usterką, ale wina była paliwa, popękanych wężyków paliwowych (gumowych) z innymi przyczynami nie miałem doświadczenia i nie mam gotowego rozwiązania, mogę jedynie teoretyzować i domniemiewać.
Każdy skutek ma swoją przyczynę, jeżeli złe paliwo zostało wyeliminowane, i dwumasa u kolegi wesol-a
Pomijam kwestię filtrów, bo to jest oczywiste, zostaje sprawdzić zawór zwrotny VACUM czy nie przepuszcza i ewentualnie skupiłbym się na samej pompie wtryskowej.
wesol Przede wszystkim podnieść maskę i sprawdź na luzie czy silnikiem szarpie w tym zakresie obrotów.
Sprawdź czy przy tych obrotach nie pojawiają się bąbelki powietrza w przeźroczystym wężyku paliwa i napisz, co zaobserwowałeś.
Spróbujemy wspólnie znaleźć rozwiązanie, ale potrzebuję więcej informacji.
Awatar użytkownika
wesol
Swój
Swój
Posty: 794
Rejestracja: 05 kwie 2009, 13:05

Post autor: wesol »

Musze dodac ze zdarza sie ze poleca od czasu do czasu babelki w przewodzie paliwowym ale czy ja wiem czy moze miec to znaczenie. Musze cos z tym zrobic coprawda w polo jaki w golfie bo w obu to wystepuje.
Awatar użytkownika
Kewl
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 74
Rejestracja: 04 paź 2009, 16:05
Lokalizacja: Between Heaven And Hell / Bytów.

Post autor: Kewl »

Dobrze, ze jest juz temat o "szarpnieciach", bo nie musze zakladac nowego.
Tez mam problem z Polo, i tym szarpnieciem. U mnie jednak wyglada to tak, ze auto najmocniej szarpie przy ruszaniu z ok. 2tys obrotow, przy zmianie biegu z 1 na 2. Prosciej mowiac: Jedynka, ruszam, -+2tys obrotow, wciskam sprzeglo, dwójka, puszczam sprzeglo, dodaje gazu, BUUUUUM, szarpniecie. Gdy obroty sa mniejsze, to nie odczuwam niczego.
Ale to jeszcze nie koniec. ;) Z wiekszymi biegami takze jest problem, ale juz mniejszy, mianowicie, jadac z kims, przy zmianie biegu widze kątem oka, jak osoba, ktora siedzi na miejscu pasazera ma takie drgania do przodu, co spowodowane jest wlasnie tymi szarpnieciami. Jednak sa to o wiele mniejsza szarpniecia niz zmieniajac z 1 na 2.

Pytalem znajomych co sadza o tym, i zdania sa podzielone. Jeden twierdzi, ze wina sprzegla, drugi zas, ze moze to byc wina linki sprzegla(trzeba naciagnac, albo wymienic), jeszcze inny twierdzi, ze cewka. Nie mam zbytnio czasu, zeby odwiedzic mechanika i zostawiac u niego auto, dlatego mam nadzieje, ze Wy jakos pomozecie. ;)
Awatar użytkownika
wesol
Swój
Swój
Posty: 794
Rejestracja: 05 kwie 2009, 13:05

Post autor: wesol »

Fakt temat o szarpaniu ale szarpaniu diesla. Z twojej wypowiedzi wynika ze masz benzyniaka wiec wydaje mi sie ze szkoda zasmiecac temat.
Skoro juz napisales to mysle ze mozna by sprawdzic na poczatek kable wysokiego napiecia cewke/ki (nie podales jaki silnik) swiece. Kiedy wymieniales ostatnio? Tu jeszcze mozna sie samemu pobawic bie powinno byc duzych wydatkow ( chyba, że silnik 16V jak dobrze pamietam mial drozsze czesci). Linka sprzegla?- niesadze, zreszta chyba wyczujesz jakby ciezko chodziła.
Awatar użytkownika
Kewl
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 74
Rejestracja: 04 paź 2009, 16:05
Lokalizacja: Between Heaven And Hell / Bytów.

Post autor: Kewl »

Takze posiadam diesla. Po czym niby wynika, ze mam benzyniaka ? :)
1.9d, 98r. autko mam od paru miesiecy, i jeszcze nie bylo w nim nic wymieniane, tzn po zakupie byl dany do mechanika w celu wymienienia oleju, plynow, filtrow itd. itp.
Awatar użytkownika
vjarecki
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 501
Rejestracja: 03 gru 2008, 16:56

Post autor: vjarecki »

Szarpanie może występować w dwóch układach:
w układzie napędowym, czyli silnik
w przekładniowym, czyli skrzyni biegów
Najpierw trzeba stwierdzić, który układ diagnozować.
Jeżeli szarpanie występuje tylko w danym zakresie obrotów przy zmianach biegów to wina skrzyni
Jeżeli szarpanie występuje tylko w danym zakresie obrotów na tzw. luzie to wina silnika.

wesol
Jeżeli pompa dostaje powietrze z ropą to będzie przerywał (szarpał) silnik.
Awatar użytkownika
maly293
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 45
Rejestracja: 22 lut 2010, 15:19
Lokalizacja: Białystok

Post autor: maly293 »

[quote=""wesol""]Nie wiem czy oto chodzi ale mam tez cos podobnego w polo a maianowicie tzw żabkowanie aut ajak sobie jade w miare na niskich obrotach i np na 2 czy 3 biegu. Zdarza sie to w zakresie od 1500 do 2000 mniejwiecej. Dodaja gazu i zaczyna zabkowac. Jak zaczyna zabkowac i wcisne delikatnie sprzeglo to przestaje i normalnie sie rozpedza. Niemam dwumasu- wumienione na zestaw valeo.[/quote]
Dołączam sie do tematu, umnie wystepuje dokładnie to samo ale jak silnik sie rozgrzeje to problem mija czasem w ogóle nie wystepuje, czy ktoś rozwiązał ten problem, dodam że filtr paliwa i zawór zwrotny jest nowy wymieniony ok 1 miesiąca temu, przewody paliwowe wydają sie dobre nie maja żadnych pęknięć.
Awatar użytkownika
wesol
Swój
Swój
Posty: 794
Rejestracja: 05 kwie 2009, 13:05

Post autor: wesol »

poporstu ten silnik tak ma i nie da sie tego zmienic. Trzeba kreci go troszke dluzej na nizszych biegach a sprzegielko popuszczac jak dodajemy gazu. Przy zmienie biegów popuszczajac sprzeglo jednoczesnie dodajemy gazu i efektu nie ma.
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik”