[9n] Kilka drobnych problemów

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

m
maxon
Newbie
Newbie
Posty: 2
Rejestracja: 10 lip 2009, 10:34

[9n] Kilka drobnych problemów

Post autor: maxon »

Witam wszystkich użytkowników,

Mam kila pytań odnośnie usterek, które wystąpiły w moim Polo, silnik 1,2 12V 2003. Ogólnie użytkuję go bez większych problemów, największym problemem była wymiana rozrządu, ale podobno ten typ tak ma. Chciałbym zapytać się czy ktoś miał takie problemy i wie jak rozwiązać je.

1. Mianowicie od ponad roku mam problem z kontrolką emisji spalin (bodajże chodzi o sonde), byłem z tym w serwisie VW to standardoow na komputer, wg komputera wszystko ok, więc reset. Jednak kontrolka raz się zapalała a potem gasła. Ogólnie cięzko jest zrozumieć działanie tego systemu :banghead:

2. Innym probleme jest fakt, że ostatnio w momencie kiedy zostawię samochód włączony na światłach to nie piszczy, żeby je wyłaczyć, co wcześniej było standardem :) Również co ciekawe gdy włączam kierunkowskaz to nie wydaje charakterystycznego cykania.

3. Na koniec inny mały problemik, mianowicie chodzi o zamykanie szyb (elektryczne), mianowicie nie mogę zamknąć od strony pasażera szyby jednym naciśnięciem (oczywiście jako kierowca), muszę nacisnąć i trzymać (od strony kierowcy raz naciskam i się zamyka), żeby było śmieszniej to otworzyć jednym naciśnięciem mogę :)

To by było na tyle z moich przygód z POLO, jakby ktoś mógł coś interesującego powiedzieć odnośnie tych problemów będę bardzo wdzięczny. Zarazem prosze o wyrozumiałość, bo jestem nowy na forum, chociaż od dawna je obserwuję :)

Pozdrawiam
maxon
s
savic
Swój
Swój
Posty: 975
Rejestracja: 14 lis 2008, 7:10
Lokalizacja: małopolska

Post autor: savic »

3) u mnie w takiej przypadłości wystarczyło wyczyścić przełącznik i zaczęło idealnie hulać nie wiem skąd ale wyglądało to tak jakby gdzieś dostała się tam wilgoć i wyśniedziały dość mocno styki wyczyściłem , lekko pocynowałem i śmiga do dziś
Obrazek
m
maxon
Newbie
Newbie
Posty: 2
Rejestracja: 10 lip 2009, 10:34

Post autor: maxon »

ktoś może jakieś inne rozwiązana ma odnośnie problemów?
M
Misiek0521 =]
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 59
Rejestracja: 30 maja 2009, 12:04
Lokalizacja: Oleśnica/Wrocław

Post autor: Misiek0521 =] »

Apropo 2)
brzeczyk dziala tylko jak zostawisz zapalone swiatla na zgaszonym silniku(zaplonie).
Sprawdz w ten sposob, jedynie bez kluczyka powinno brzeczec.

Pozdrawiam, Misiek0521 =]
Człowiek uczy sie całe życie,

A i tak umiera głupi.
Awatar użytkownika
mtom
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 45
Rejestracja: 20 lis 2008, 12:50

Post autor: mtom »

  • Za brzęczyk i klikanie kierunków odpowiada głośniczek w tablicy zegarów.
Miałem podobny problem, elektronik wymieniał brzęczyk w zegarach i teraz jest ok.
W ASO stwierdzili, że trzeba wymienić całe zegary ok 1000PLN ( pies ich drapał z tymi radami)
typowi "wymieniacze" .
A
AbCs
Newbie
Newbie
Posty: 12
Rejestracja: 27 cze 2009, 22:19

Post autor: AbCs »

co do pt.2 miałem podobny problem, poprzedni właściciel porobił jakieś dziwne manewry podłączając radio i musiało robić się zwarcie doprowadziłem kable to do ładu i znów ładnie brzęczało przy zapalonych światłach
Awatar użytkownika
emu
Newbie
Newbie
Posty: 17
Rejestracja: 28 cze 2009, 2:28
Lokalizacja: Poznań / okolice

Post autor: emu »

do punktu 3) - może po prostu sterownik "zapomniał", jak się obsługuje szybę - u mnie taka sytuacja nastąpiła po odłączeniu akumulatora na parę godzin - rozwiązaniem było pokombinowanie z otwieraniem i zamykaniem szyb - bo opisy w internecie są całkowicie rozbieżne - o ile pamiętam ostatecznie szyby zaczęły działać po tym, jak otworzyłem je całkowicie (włącznikami na drzwiach kierowcy), zamknąłem całkowicie a po zamknięciu puściłem przyciski i jeszcze raz pociągnąłem tak, jakbym chciał zamknąć szyby - wtedy tylko tak stuknęły - jakby się domykały - i od tego czasu zaczęło działać opuszczanie i podnoszenie jednym kliknięciem
m
marsu
Newbie
Newbie
Posty: 19
Rejestracja: 28 lis 2008, 15:15
Lokalizacja: DL

Post autor: marsu »

U mnie to samo stało się z szybami po wymianie akumulatora - nie zamykają się same tylko musze trzymać przycisk do końca. Zrobilem to co Emu napisał, ale nie pomogło.
Awatar użytkownika
Alan6R
Namiętny pisarz
Namiętny pisarz
Posty: 1343
Rejestracja: 14 lis 2008, 13:44
Lokalizacja: Kobyla Góra

Post autor: Alan6R »

Też tak miałem teraz po wypadku. Później któregoś dnia się wszystko unormowało. Czyli pierwsza pozycja tak jak ja chce, druga pozycja do końca.
Ślesin 2009 | Pławniowice 2009 | Pławniowice 2010
VW Polo 6R 1.2 TSI Highline.
[url=http://www.motostat.pl/vehicle-stat
P
PaBLO_SZ
Newbie
Newbie
Posty: 8
Rejestracja: 23 wrz 2009, 18:48

Post autor: PaBLO_SZ »

Witam, Problem numer 1 ktos rozwiazal, bo wlasnie dzisiaj tez mi sie zaswiecila ta kontrolka polo 1,2 12v 2003r, innych objawow oprocz swiecenia tej kontrolki nie zaobserwowalem, auto jezdzi normalnie. Pozdrawiam
Z
Zbyszek_Jot
Newbie
Newbie
Posty: 15
Rejestracja: 06 wrz 2009, 12:59
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Zbyszek_Jot »

Witam
Jeśli chodzi o palącą się kontrolkę spalin, częstą przyczyną jest wyłącznik stopu przy pedale hamulca. Trochę dziwne, ale u mnie w Polo tak było. U kolegi w Octavii też...
Pozdrawiam
Obrazek
D
Donia
Newbie
Newbie
Posty: 21
Rejestracja: 05 maja 2010, 11:37

Post autor: Donia »

mi się świeciła ta kontrolka już kilkakrotnie. jak na razie nie robiłam z nią nic, poza jej wykasowaniem. (dwa razy to robiłam) i czyszczeniem katalizatora. pisałam juz o tym kiedyś.
m
mario23
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 43
Rejestracja: 28 mar 2010, 14:50

Post autor: mario23 »

co do problemu nr 3 to chyba jakaś wada bo ja mam tak samo
;)
ODPOWIEDZ

Wróć do „elektryka + centralny zamek”