Po wymianie wszystkich klocków i szczęk + linek od ręcznego

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

P
PiterPolo
Newbie
Newbie
Posty: 4
Rejestracja: 03 mar 2011, 9:56
Lokalizacja: Ostrowiec Św

Po wymianie wszystkich klocków i szczęk + linek od ręcznego

Post autor: PiterPolo »

Mam takie pytanko, ponieważ wymieniałem wczoraj u mechanika wszystkie klocki linki i szczęki i są następujące objawy:
Po przejechaniu jakiś 5 km poszedł dym z tylnych kół tak jakbym jechał na ręcznym zaciągniętym, zapach ewidentnie spalonego ręcznego.
Po drugie jakoś słabo szedł na mniejszych obrotach i wyższych biegach tak jakby go coś hamowało właśnie.
No i po trzecie jak jadę to zaczęły mi potem piszczeć koła i ludzie się na mnie gapią jakbym jeździł wrakiem. Nie zlokalizowałem jeszcze dokładnie skąd te piski ale to strasznie wkurza.
Oczywiście mechanik powiedział że to się wszystko musi ułożyć itp itd. że to normalne i żebym od czasu do czasu podczas jazdy zaciągnął ręczny hamulec zamiast normalnego (tak na sekundę). No ale ja się nie znam i chciałbym wiedzieć czy to normalne że z pod kół śmierdzi spalonymi klockami i leci dym (po zajechaniu pod mechanika (1km) dymu już nie było i felgi były już zimne).
Dodam że przy zakładaniu brakowało mu centymetra tak mówił i że musi być regulacja gdzieś w kabinie. No i znalazłem taką śrubkę pod ręcznym i ją na początku odkręcałem ale mimo że była już dosłownie na ostatnim ząbku gwintu zaczepiona to nadal mu brakowało centymetra. Kazał ją wykręcić całkowicie, udało mu się połączyć a następnie zdjął koło i kazał drugiemu dziadowi trzymać koniec linki od ręcznego w tym prawym kole kombinerkami po czym on mi ten gwint co kazał poluzować wsunął na miejsce, ja złapałem śrubką on założył koło no i odjechałem po czym objawy były takie jak mówiłem na początku postu czyli po 5 km dym z pod kół i słabo szedł. Proszę o pilną odpowiedz ponieważ muszę się do tego mechanika jak najszybciej zgłosić jeśli coś jest według was nie tak. Z góry dzięki za komentarze i odpowiedzi. Jeśli macie pytania o więcej szczegółów z chęcią odpowiem. Pozdro PiterPolo
PS Dodam że mój polo to polo combi 1991 1.3 z gazem.
p
polo11
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 57
Rejestracja: 05 lis 2010, 6:55
Lokalizacja: lodz

Post autor: polo11 »

podnieś tył auta przy opuszczonym ręcznym i ręką obróć koło , jeśli nie staje to jest ok , jak przyciera i hamuje , to może samo regulatory są rozparte , bęben może mieć rant który trze o nowe szczęki - może mają ciut inny wymiar , wreszcie może jakiś zdzikowane szczęki są założone , a najprawdopodobniej to linki są za krótkie :grin:
d
dany G40
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 478
Rejestracja: 04 gru 2009, 14:33
Lokalizacja: słupsk

Post autor: dany G40 »

najlepiej zdejm bęben i zobacz co tam się dzieje jeśli coś ociera na pewno to zauważysz, w końcu to hamulce ważna sprawa.
Awatar użytkownika
vwkas18
G-LaderMan
Posty: 4420
Rejestracja: 15 lis 2008, 6:43
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: vwkas18 »

PiterPolo czy rant bębna został zniwelowany??
moim zdaniem sprężynki nie odskakują co może być wynikiem tłoczka (celinderka)
nie wiem co to za mechanik ale chyba jakiś leniwiec bo koszt celinderka to 30 zł tyle że trzaba odpowietrzać.. szkoda że nie masz jakiś fot
P
PiterPolo
Newbie
Newbie
Posty: 4
Rejestracja: 03 mar 2011, 9:56
Lokalizacja: Ostrowiec Św

Post autor: PiterPolo »

Dzięki za odpowiedzi. W sumie to i linki za krótkie i cylinderki zapieczone hehe. Przejechałem trochę i się uspokoiło. Ale byłem na hamowni i w wszystko jest git oprócz jednego koła ( lewe tylne) tam są różnice rzędu 50% więc będę działał. Dziś wymieniłem oba wahacze łożyska w kołach przednich i amortyzatory i jest git nic już nie stuka. Pozostają drobnostki + to lewe tylne koło. Dam znać jak się sprawy potoczyły i co było przyczyną. Jeszcze raz wielkie dzięki za zainteresowanie. Pozdrawiam PiterPolo
PS odświeżyłem temat o akumulatorach (muszę kupić nowy) dałem tam też fajny link i proszę o zajrzenie również tam jeśli ktoś ma pojęcie o akumulatorach. Tu daje link do tematu z góry dzięki :

viewtopic.php?f=11&t=27914

Mój post jest ostatni. Pozdrawiam PiterPolo
ODPOWIEDZ

Wróć do „zawieszenie + hamulce”