Wymiana sprezyn w polo

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

C
Ciapek01
Konkretnie zainteresowany
Konkretnie zainteresowany
Posty: 723
Rejestracja: 03 maja 2009, 17:50
Lokalizacja: Krakow_Lezajsk
Kontakt:

Wymiana sprezyn w polo

Post autor: Ciapek01 »

Witam chcialem zapytac czy ktos wymienial sprezyny w poloweczce? ma moze ktos foto tutka co i jak? bylbym wdzieczny za pomoc :)
Plawniowice09 / Klucze09 / Rajcza09 / Klucze10 / Kozienice10 / Pławniowice10 / Ślesin11 / Ślesin12 / Ślesin13 / ...

było: Polo 1.7 SDI AKU - http://www.vwpolo-klub.pl/forum/viewtop ... 29&t=16028
jest: Golf IV Variant 1.9 TDI AHF
l
lechu
Początkujący
Początkujący
Posty: 92
Rejestracja: 14 lis 2008, 19:24
Lokalizacja: Łęczna

Post autor: lechu »

musisz wyjąć całkowicie amortyzatory, wymiana jest łatwa, nic na siłe
C
Ciapek01
Konkretnie zainteresowany
Konkretnie zainteresowany
Posty: 723
Rejestracja: 03 maja 2009, 17:50
Lokalizacja: Krakow_Lezajsk
Kontakt:

Post autor: Ciapek01 »

a duzo jest z tym grzebania? student jestem niemam za bardzo gdzie ta kwiec zalezy mi na czasie ? posiad ktos moze zdejcia co i jak?
Plawniowice09 / Klucze09 / Rajcza09 / Klucze10 / Kozienice10 / Pławniowice10 / Ślesin11 / Ślesin12 / Ślesin13 / ...

było: Polo 1.7 SDI AKU - http://www.vwpolo-klub.pl/forum/viewtop ... 29&t=16028
jest: Golf IV Variant 1.9 TDI AHF
l
lechu
Początkujący
Początkujący
Posty: 92
Rejestracja: 14 lis 2008, 19:24
Lokalizacja: Łęczna

Post autor: lechu »

odkrecasz koło, później sciągasz plastki w bagażniku i odkręasz sruby, później odrecasz śrube dolną mocującą amortyzator, wyciągasz amortyzator, i rozkręcasz, na starym forum był manual jak wymienić odbojniki, poszukaj napewno sie przyda
w
wodzu.janovia
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 354
Rejestracja: 14 lis 2008, 10:26
Lokalizacja: Kraków / Mielec / Tarnów

Post autor: wodzu.janovia »

Wiesz sadze ze w ciagu kilku minut pod akademikiem przy pomocy jakiegos kolegi jesteś w stanie wymienić te sprężny :P W krakowie jest nas tylu że hohoo :)
Czerwone jest szybsze ;-)
Awatar użytkownika
Primo
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 345
Rejestracja: 14 lis 2008, 19:26
Lokalizacja: Jaworzno

Post autor: Primo »

No grzebania jest sporo, ja miałem problemy z odkręceniem przednich śrób na kielichach. No i trzeba mieć dobry sprzęt aby odkręcić śróbe trzymająca sprężyne na amorze, no i jeszcze ściski żeby móc założyć nową sprężyne należy ja ściągnać specjalnie.
Jak się wszystko odkręci ładnie to stosunkowo szybko idzie :D
t
tajpej

Post autor: tajpej »

wymiana jest bardzo łatwa i prosta czas potrzebny na wymianę to ok 3 godziny
potrzebne rzeczy:
klucze 13,17,19,22
2 ściski stolarskie
podnośnik samochodowy
2 browary :piwo:
odkręcasz koło okręcasz górne nakrętki które trzymają MCperson ( z przodu klucz 22 z tyłu klucz 17) odkręcasz dolne śruby ( z przodu 2 szt na stronę klucz 19 z tyłu 1 szt na stronę klucz 17) następnie ściągasz poduszki amorków ściskasz ściskami MCperson żeby podczas skręcania nie wystrzeliła sprężyna i odkręcasz nakrętki ( z przodu uważaj żeby łożysko ci się nie rozleciało) następnie ściągasz sprężynę zakładasz nową i gotowe :piwo:
k
ko-ma
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 231
Rejestracja: 21 lis 2008, 15:58
Lokalizacja: Końskie

Post autor: ko-ma »

Odnośnie tyłu - na "starym" forum zamieściłem swojego czasu pełny manual na temat ( moze ktoś z adminów by go odzyskał i opublikował ? ) .
Klucz z tyłu potrzebny jest 16, nie 17, jak tu ktoś twierdzi.
Odnośnie przydu : ściski "stolarskie" nie wystarczą, można co najwyżej zakwalifikowac się do operacji plastycznej.
Potrzebne są fachowie i to solidne ściągacze sprężyn ( raptem jakieś 70 zł za parę ).
Sprawa do wykonania bez problemu na parkingu, przy pomocy jednej osoby - jedno popołudnie.
Awatar użytkownika
kalenji84
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 49
Rejestracja: 11 sie 2010, 8:40
Lokalizacja: Opoczno

Post autor: kalenji84 »

Witam wszystkich mógłby ktoś zamieścić szczegółowa relacje z wymiany sprężyn z przodu i z tyłu bo szukałem i niestety nic nie mogę znaleźć. Pozdrawiam
To moje Polo by kalenji84 viewtopic.php?f=29&t=22027&start=0
Awatar użytkownika
DanielJar
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 471
Rejestracja: 31 lip 2009, 14:49
Lokalizacja: Jarosław | Rzeszów

Post autor: DanielJar »

odkręcasz te 2 śruby bodajże na 19 chyba są. Od góry ściągasz dekielek, śruba i ja też masz wykręcić, jak masz pistolet pneumatyczny to będzie łatwiej bo kluczem czasami jest że się kręci całość wtedy musisz klucz oczkowo gięty i imbusem trzymać ten czpień ( gwint )wtedy jak go wyciągniesz to zakładasz ściągacz do sprężyn dokręcasz go sprężyna sie ściska wtedy odkręcasz górę z tym łożyskiem jak to zrobisz i czpień będzie bez żadnych nakrętek wtedy amora wyciągasz. łatwizna.

[size=99px]he jestem po paru piwkach, ale chyba łatwo wytłumaczyłem :D[/size]
ODPOWIEDZ

Wróć do „zawieszenie + hamulce”