korek olejowy

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

Awatar użytkownika
MATIS
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 213
Rejestracja: 04 paź 2009, 18:57
Lokalizacja: Górny Ślonsk / Chorzów

korek olejowy

Post autor: MATIS »

siema
Jadąc rano autem zaswiecila mi sie kontrolka oleju i zaczelo "pipac" . Zjechalem na bok otwarlem mache sprawdzilem stan oleju i bylo ok. Otwarlem korek a na korku byla kupa "masla". Wyczyścilem to zakrecilem dolalem troche oleju i wszystko jest ok. Czy taki usyfiony zaklejony korek mogl byc przyczyna zaswiecenia sie kontrolki??
a
adam
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1117
Rejestracja: 13 lis 2008, 19:06
Lokalizacja: Chełmek

Post autor: adam »

Takie coś może świadczyć o płynie chłodniczym, który dostaje się do oleju przez uszkodzoną uszczelkę głowicy , sprawdź czy twój olej nie jest koloru kawy z mlekiem na bagnecie.
Obrazek
Awatar użytkownika
Liwio
Początkujący
Początkujący
Posty: 167
Rejestracja: 13 lis 2008, 19:09
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: Liwio »

może się też tak robić jak robisz krótkie odcinki, silnik niedogrzany...
------------->LIWIO<------------
http://vwpolo-klub.pl/forum/viewtopic.p ... 286#p42286 -MOJE POLO
Awatar użytkownika
suchyshreek
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 83
Rejestracja: 30 sty 2011, 13:45
Lokalizacja: Ok. Elbląga

Post autor: suchyshreek »

Tak jak napisali koledzy powyżej.
W sumie odrobina tego "masełka" to nie jest jakieś szokujące zdarzenie bo to normalnie.
Ale skoro masz go naprawdę dużo to uszczelka pod głowicą napewno do wymiany. A nie ubywa Ci płynu chłodniczego??
..::: Zabawa dopiero się zaczyna :::.. d(^^)b

Obrazek
Awatar użytkownika
MATIS
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 213
Rejestracja: 04 paź 2009, 18:57
Lokalizacja: Górny Ślonsk / Chorzów

Post autor: MATIS »

zdaje mi sie ze ubywa plyny z chlodnicy a olej jest rzadszy
gadalem z mechanikiem powiedzial ze mogl nawet blok peknac a to by byla masakra :lol:
jak ma 30 na obrotku to zaczyna wyc i swiecic kontrolka z oleju a na wolnych chodzi normalnie :( niewiem co myslec

na bagnecie nie ma masla
Awatar użytkownika
suchyshreek
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 83
Rejestracja: 30 sty 2011, 13:45
Lokalizacja: Ok. Elbląga

Post autor: suchyshreek »

Ja stawiam na uszczelkę.
Mi tez ubywało płynu chłodniczego a nigdzie nie było plamy w garażu... z rury walił biały dym. Oddałem do mechanika i okazało się że to uszczelka pod głowicą to przy okazji sobie rozrząd wymieniłem a to było w poniedziałek. Uszczelka była w stanie masakrycznym;/
..::: Zabawa dopiero się zaczyna :::.. d(^^)b

Obrazek
Awatar użytkownika
MATIS
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 213
Rejestracja: 04 paź 2009, 18:57
Lokalizacja: Górny Ślonsk / Chorzów

Post autor: MATIS »

Jutro wam napisze
Mam nadzieje ze do warsztatu dojade
Oby to byla tylko uszczelka
Awatar użytkownika
MATIS
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 213
Rejestracja: 04 paź 2009, 18:57
Lokalizacja: Górny Ślonsk / Chorzów

Post autor: MATIS »

Bylem u speca
auto dokladnie zbadanie
Cisnienie, szczelnosc glowica uszczelka itp wszytko ok
jak auto sie nagrzalo to bylo wszystko ok
Wychodzi na to ze czujnik czrny

Jak on sie nazywa jak bede w sklepie kupowal???

Jakie kupic czujnik?? podobno sa dwa? doradzie jak wymienic itp

silnik 1.3 55KM 91 rocznik kat
k
kolunio21
Fanatyk
Fanatyk
Posty: 2230
Rejestracja: 05 sie 2009, 9:56
Lokalizacja: TczeVW, Malbork

Post autor: kolunio21 »

Czujniki są 2 jeden niebieski daje info do kompa a 2 czarny na zegar, co do czujników to nie kupuj taniego szitu dopłać trochę i kup coś lepszego EPS ewentualnie HELLA, w orginale były ELTH dostępne chyba tylko w serwisie.
Awatar użytkownika
Lechu_1987
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1011
Rejestracja: 13 sie 2009, 20:54
Lokalizacja: GDYNIA

Post autor: Lechu_1987 »

[quote=""MATIS""]Jak on sie nazywa jak bede w sklepie kupowal???[/quote]
czujnik ciśnienia oleju :)
Vw Polo 86c2f 94r. 1.0 AAU = 60 KM i 83Nm
Vw Golf II 90r. 1.6 TDi SB -80 KM = 101KM i 198Nm
Vw Passat B4 94r. 1.9 TDi 1z 90KM = 114KM
Vw Golf III 95r. 1.9 TDi 1z 90KM
Vw Sharan 97r. 1.9 TDi AHU 90KM = 110KM
Vw Golf IV 00r. 1,9 TDI AJM 115KM
Awatar użytkownika
MATIS
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 213
Rejestracja: 04 paź 2009, 18:57
Lokalizacja: Górny Ślonsk / Chorzów

Post autor: MATIS »

a jaki jest koszt tego??
i jak wyglada wymiana
Awatar użytkownika
Lechu_1987
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1011
Rejestracja: 13 sie 2009, 20:54
Lokalizacja: GDYNIA

Post autor: Lechu_1987 »

wymiana: bodajze klucz 27 i to wszystko :)
a koszt to nie powiem ci
Vw Polo 86c2f 94r. 1.0 AAU = 60 KM i 83Nm
Vw Golf II 90r. 1.6 TDi SB -80 KM = 101KM i 198Nm
Vw Passat B4 94r. 1.9 TDi 1z 90KM = 114KM
Vw Golf III 95r. 1.9 TDi 1z 90KM
Vw Sharan 97r. 1.9 TDi AHU 90KM = 110KM
Vw Golf IV 00r. 1,9 TDI AJM 115KM
Awatar użytkownika
MATIS
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 213
Rejestracja: 04 paź 2009, 18:57
Lokalizacja: Górny Ślonsk / Chorzów

Post autor: MATIS »

a ktory kolor jest od niskich a ktory od wysokich obrotow??
Awatar użytkownika
Ralph
Wtajemniczony
Wtajemniczony
Posty: 2359
Rejestracja: 11 lis 2008, 11:21
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój

Post autor: Ralph »

Czegoś tu nie rozumiem. Czemu niektorzy z Was piszą o czujnikach temperatury czyli czarny oraz niebieski? Przecież to nie ma nic wspolnego z czujnikiem ciśnienia oleju.
Opel Vectra C GTS 2.0 Turbo - 217,9 KM i 378,6 Nm
Obrazek
Awatar użytkownika
MATIS
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 213
Rejestracja: 04 paź 2009, 18:57
Lokalizacja: Górny Ślonsk / Chorzów

Post autor: MATIS »

Ralph
czujniki na aparacie sa od temperatury jest tam wlasnie niebeski czujnik halla. A na silniku dokladnie miedzy fajkami sa dwa czujniki cisnienia oleju i sa tez czarny i niebieski. Jeden jest od nizszysz obrotów chyba ma 0,33 bar a drugi jest od wyzszych obrotów chyba 1,4 bara. Chyba Ci rozjasnilem

Zbadalem prądy na czujnikach i czarny jest walniety.
Juz kupilem jutro wymienie.
Powiedzcie mi czy silnik 1.3 cl kat 55 KM to AAV?? bo kupilem czujnik do takiego oznaczenia
Ostatnio zmieniony 01 kwie 2011, 19:01 przez MATIS, łącznie zmieniany 1 raz.
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik”