Pomóżcie bo wymiękam ;/ SZARPIĄCY SILNIK.

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

Awatar użytkownika
suchyshreek
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 83
Rejestracja: 30 sty 2011, 13:45
Lokalizacja: Ok. Elbląga

Pomóżcie bo wymiękam ;/ SZARPIĄCY SILNIK.

Post autor: suchyshreek »

Siema. Mam polóweczkę na wtrysku jest to 1.3 bodajże AAV z gazem.
OD długiegooooooooo czasu mam problem z obrotami. Normalnie jadę a samochód tak szarpie że że aż słychać jak koła szurają po asfalcie na wskutek szarpnięć i mało brakuje do wybicia zębów o kiere :/ Wymieniłem chyba wszystko co się dało. Sundę Lambda, czujnik halla, cały mono wtrysk nawet 2x, komputery (sterownik wtrysku) też ze 3x, niebieski czujnik temperatury, moduł zapłonowy, cewkę, i w ogóle silnik po kapitalnym, przewody drożne a to szarpanie to makabra. Mechaniory którzy robili mi remoncik wymiękli, elektromechanik najlepszy w mieście tez wymięka bo szuka tam gdzie ja i nic. Nie wiem co jest grane :/
Dodam że szarpie zarówno na benzynie jak i na gazie. Ludzie pomóżcie bo kurde jeździć się nie da a naprawdę walczę z tym już prawie pół roku ;/
Ostatnio zmieniony 15 kwie 2011, 15:02 przez suchyshreek, łącznie zmieniany 1 raz.
..::: Zabawa dopiero się zaczyna :::.. d(^^)b

Obrazek
Awatar użytkownika
suchyshreek
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 83
Rejestracja: 30 sty 2011, 13:45
Lokalizacja: Ok. Elbląga

Post autor: suchyshreek »

Dodam że na luzie, obrotek pokazuje 20 i gdy przerywa to spada do 15 jeżeli to coś pomoże;/
..::: Zabawa dopiero się zaczyna :::.. d(^^)b

Obrazek
a
adam
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1117
Rejestracja: 13 lis 2008, 19:06
Lokalizacja: Chełmek

Post autor: adam »

A przewody i świece ogólnie układ WN jak ?
Obrazek
Awatar użytkownika
suchyshreek
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 83
Rejestracja: 30 sty 2011, 13:45
Lokalizacja: Ok. Elbląga

Post autor: suchyshreek »

mam nówki świeczki NGK, kable nowe, kopółka i palec również.
..::: Zabawa dopiero się zaczyna :::.. d(^^)b

Obrazek
Awatar użytkownika
Diego69
Swój
Swój
Posty: 988
Rejestracja: 11 mar 2010, 20:47
Lokalizacja: LLB

Post autor: Diego69 »

Po 1 popraw temat odpisując usterkę chociaż trochę, po 2 sprawdź ortografię.
Po 3 długo masz już gaz ?
Awatar użytkownika
suchyshreek
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 83
Rejestracja: 30 sty 2011, 13:45
Lokalizacja: Ok. Elbląga

Post autor: suchyshreek »

Diego jak masz tak doradzać to dzięki. Po 1: Ortografia ? Ale żeś doradził - dzięki :)Po 2: A jak mam ci opisac usterke skoro to już zrobiłem ;? a po 3 bo to chyba jedyne sensowne pytanie jakie zadałeś to gaz od ok półtora roku.
..::: Zabawa dopiero się zaczyna :::.. d(^^)b

Obrazek
Awatar użytkownika
Diego69
Swój
Swój
Posty: 988
Rejestracja: 11 mar 2010, 20:47
Lokalizacja: LLB

Post autor: Diego69 »

Chodziło mi o to pomużcie w temacie ;) sorki ale mnie to w oczy kole.

Więc tak, wymieniłeś większość rzeczy z tematu zapłon, z przodu mówisz że silnik po kapitalce. Zastanawiam się, gdyby był rozrząd źle ustawiony czy nie było by takich objawów...
Ostatnio zmieniony 15 kwie 2011, 15:03 przez Diego69, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
suchyshreek
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 83
Rejestracja: 30 sty 2011, 13:45
Lokalizacja: Ok. Elbląga

Post autor: suchyshreek »

Ok. I sorry za te agresywną odp. ale chory jestem (grypka) i nie nadaje się do życia. A masz może jakiś pomysł odnośnie tematu? Czuje że to coś z elektryką, nie wiem chyba pójdę i oblecę wszystkie kable jakie tam są pod maską może coś znajdę choć wątpię.

No właśnie to już też przerabiałem, dobrze że zapytałeś bo zapomniałem. Jakies 2-3 tyg temu wymieniłem rozrząd [całośc(pasek, pompa, uszczelki, uszczelniacz wału itp itd,)] a ta usterka istniała już przed wymianą. Dodam że na początku było wszystko ok (ok roku) ale to jakby z dnia na dzień wszystkio się zmieniło ;/
..::: Zabawa dopiero się zaczyna :::.. d(^^)b

Obrazek
Awatar użytkownika
Diego69
Swój
Swój
Posty: 988
Rejestracja: 11 mar 2010, 20:47
Lokalizacja: LLB

Post autor: Diego69 »

Aha... Można by posprawdzać wszystkie masy, to pierwszy krok w naprawie elekryki w samochodzie.

Narazie nic innego mi na myśl nie przychodzi, jak coś wykombinuję to napiszę ;)
Awatar użytkownika
Bruczyk
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 2834
Rejestracja: 14 lis 2008, 13:18
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Bruczyk »

sie znaczy auto szarpie jak wcisniesz gaz do dna czy jak masz ustalony poziom otwarcia przepustnicy
a
adam
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1117
Rejestracja: 13 lis 2008, 19:06
Lokalizacja: Chełmek

Post autor: adam »

Sprawdź sobie działanie lambdy czy działa (oscyluje) ew. odłącz ją na próbę, tps tez sprawdź czy nie ma przerw w ścieżkach opis jakie wartości ma mieć znajdziesz na forum.
U mnie zapłony gubi na niskich obrotach i też z tym bez skutecznie walczę :D
Obrazek
Awatar użytkownika
Bruczyk
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 2834
Rejestracja: 14 lis 2008, 13:18
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Bruczyk »

adam
u ciebie to bym obstawial kont wprzedzenia zaplonu. musialbys poszukac danych jaki kont ma ABD a jaki mial Twoj ori silnik no chyba ze aparat tez zmieniales.
Awatar użytkownika
suchyshreek
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 83
Rejestracja: 30 sty 2011, 13:45
Lokalizacja: Ok. Elbląga

Post autor: suchyshreek »

Co do lambdy to wymieniona i to dwu krotnie bo myślałem że poprzednia też walnięta i dlatego. jeżeli chodzi o ten kąt wyprzedzania zapłonu to też ustawialiśmy z mechanikami ale nic a nic i w jedną i w drugą to samo.


Jest tak: Włączam silnik na benzynce, silnik przez parę sekund jest na odpowiednich obrotach a nagle zaczyna wariować i obroty wzrastają, tak samo jest na gazie, jeżeli chodzi o dodawanie gazu to to nie ma wpływu czy dodaje czy nie dodaje to i tak powstaje motyw szarpania silnikiem i w ogóle całym samochodem(normalnie efekt jak w rowerze by ktoś podczas jazdy wsadził kija w szprychy na chwile i zaraz wyjął)

A co sądzicie o ssaniu? Wiecie jakie może jest ssanie w tym silniku? Czy termiczne czy elektryczne? Bo słuchajcie, silnik powyżej 60*C powinien spadać z obrotów a więc powinno wyłączyć się ssanie a tutaj to nie ma w ogóle znaczenia, i mogę odłączać krokowy itp itd a samochód tak samo na gazie i na benzynie siedzi na dużych obrotach tak jak by na siłę dostawał dawkę paliwa lub gazu. Co o tym sądzicie? Jak to mogę sprawdzić?
..::: Zabawa dopiero się zaczyna :::.. d(^^)b

Obrazek
Awatar użytkownika
Bruczyk
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 2834
Rejestracja: 14 lis 2008, 13:18
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Bruczyk »

a mnie to cos brzydko pachnie lewym powietrzem do kolektora
Awatar użytkownika
suchyshreek
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 83
Rejestracja: 30 sty 2011, 13:45
Lokalizacja: Ok. Elbląga

Post autor: suchyshreek »

Do kolektora? W sensie hmm ale jak? uszczelka pod kolektor wymieniona nie dawno. A przed wymianą też tak było ;/ Wykluczam również podstawę przepustnicy i lewe powietrze z tamtąd bo podstawa wymieniona i wszystko uszczelnione. A problem nadal istnieje :( po prostu już nie mam pomysłów :(
..::: Zabawa dopiero się zaczyna :::.. d(^^)b

Obrazek
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik”