[quote=""bruczyk""]kolektor trzeba sciagnac, a podstawy najlepiej sprawdzic na szybie. przykladasz podstawe do szyby i widzisz czy sa jakies odchylenia.[/quote]
ok jak znajdę tylko chwile czasu to tam zerknę, mam nadzieje że to będzie to i że zakończą sie poszukiwania to jak nie to kaplica.
Zeby kolektor wyciagnać musisz sciagnac obudowe filtra powietrza. odlączyć wszystkie przewody od monowtrysku gaz powinien być na elastycznym przewodzie wiec mozliwe ze wystarczy go tylko przesunąć na bok. wykręcić monowtrysk, i ukarze Ci się dostęp do 8 śrub mocujących kolektor odkręcasz je i już kolektor wychodzi.
Ale mam jeszcze 1 wskazówkę jeżeli chodzi o zachowanie samochodu. Nie wiem jak jest u was ale ja zanim powstały te wszystkie usterki (chodzi o szarpanie) to aby ruszyć z miejsca wrzucałem bieg i musiałem dodawać gazu bo inaczej po prostu kaput a teraz wystarczy że wrzucę bieg, puszcze sprzęgło a Pola rusza bez mojej ingerencji w pedał gazu.
Dlatego właśnie myślę nad tym ssaniem;/ I czy to właśnie chodzi o ten kolektor o którym mówisz bruczyk ? Ale na początku tego tyg. bd miał już "organ" z innej Poli.
A jeszcze jedno pytanie? A co myślicie o katalizatorze ? Czy te objawy szarpania, nie wchodzenia na obroty i trzymania się obrotów na luzie w granicy 20/min to może być wina zapchanego albo już kończącego się kata? Co o tym myślicie?
No i klapa :/ wymieniłem dopiero co kolektor wraz z uszczelką i obroty na jałowym skacza z 1,5 do 2,0 tyś.obr. na min;/ więc nic to nie dało ;(
Nie wiem już co robić :/ macie jeszcze jakieś pomysły?
Dobra a co byście powiedzieli czy takie właśnie falowanie obrotów i związane z tym szarpanie silnika może być skutkiem skończonego, zużytego katalizatora?
[quote=""bruczyk""]odepnij wydech zaraz przy kolektorze wydechowym i sie dowiesz:)[/quote]
ooo ciekawa opcja będzie huczało zrobię tak jutro i dam znać