Dym ze stacyjki?

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

w
whr26
Newbie
Newbie
Posty: 21
Rejestracja: 30 lip 2010, 17:38

Dym ze stacyjki?

Post autor: whr26 »

Witam.
Mam problem ze stacyjką a mianowicie. Wczoraj zablokował mi się dźwięk kierunkowskazu, tzn na poziomie neutralnym słychać jakby był włączony. Jeszcze dziwniejsze jest to, że gdy wyłączyłem samochód i próbowałem odpalić go ponownie to ze stacyjki zaczął ulatniać się dym i czułem zapach spalonych przewodów. Pomogło dopiero wyjęcie bezpiecznika kierunkowskazów (7,5). Teraz auto pali normalnie no ale bez kierunkowskazów nie mam zamiaru śmigać. Chciałem zapytać czy może ktoś miał podobny problem?
Będę wdzięczny za jakąkolwiek pomoc.
K
KoKo

Post autor: KoKo »

może przekaźnik? ale dym ze stacyjki?? bo jak by Ci się kostka spaliła to byś w ogóle nie mógł odpalić auta
w
whr26
Newbie
Newbie
Posty: 21
Rejestracja: 30 lip 2010, 17:38

Post autor: whr26 »

No właśnie jak tylko włożę bezpiecznik od kierunkowskazów i przekręcę zapłon to mniej więcej z miejscu gdzie się styka łopatka kierunkowskazów(lewa) leci siwy dym tuż na stacyjką. Rozebrałem to wszystko ale nie wiem co dalej robić. Dodam iż cały czas słychać sygnał jakby kierunkowskaz był włączony.
Awatar użytkownika
wojtasllb
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1130
Rejestracja: 25 mar 2010, 0:52
Lokalizacja: Lubartów

Post autor: wojtasllb »

może jak w tym przypadku coś z wiązką się stało viewtopic.php?f=21&t=29477
w
whr26
Newbie
Newbie
Posty: 21
Rejestracja: 30 lip 2010, 17:38

Post autor: whr26 »

zlokalizowałem przekaźnik kierunkowskazów(znajduje się we włączniku świateł awaryjnych) i gdy się go odłączy to nawet z włożonym bezpiecznikiem kierunkowskazów nie spala już wiązki. Po rozebraniu tego przekaźnika okazało się ze jest sprawny nie ma śladów wskazujących na usterkę. Nie wiem czy problem leży gdzieś na wiązce czy gdzieś w łopatkach zmiany kierunkowskazów które ciągle dymią jak przekręcę zapłon.
Awatar użytkownika
murzyn
Naczelny piwosz klubowy
Posty: 650
Rejestracja: 02 cze 2010, 19:44
Lokalizacja: WWL

Post autor: murzyn »

Obstawiam przełącznik kierunków (styki się przypaliły)pomoże wymiana manetki.
Przerabiałem identyczne objawy tylko z przełącznikiem wycieraczek,po wymianie manetki/tzw.pająka wszystko ok.
Awatar użytkownika
VWV
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 401
Rejestracja: 19 lip 2010, 14:33
Lokalizacja: WML

Post autor: VWV »

palą Ci się styki blaszek w przełączniku zespolonym (czyli manetki kierunków / wycieraczek)

1. odłącz aku
2. Wyjmij poduchę z kierownicy
3. odkręć kierownicę
4. rozkręć manetki
5. rozbierz na części i sprawdź gdzie robi się spięcie
6. oczyść i ponownie nasmaruj
7. składaj w odwrotnej kolejności

jeżeli problem będzie się powtarzał to niestety czeka Cię wymiana manetki kierunku.
Awatar użytkownika
rat4
Przyjaciel Forum
Przyjaciel Forum
Posty: 3181
Rejestracja: 14 lis 2008, 18:13
Lokalizacja: RBI

Post autor: rat4 »

palą Ci się styki blaszek w przełączniku zespolonym
kolega ma 100% rację, regeneracja manetek czeka, miałem to samo aż zniknęły kierunki i nie mogłem załączyć żadego...
mnie elektryk skasował 20 zł za takie coś, :D
civic r18a2/407 1,6 HDi
w
whr26
Newbie
Newbie
Posty: 21
Rejestracja: 30 lip 2010, 17:38

Post autor: whr26 »

Zabieram się do roboty. Bardzo dziękuję za pomoc.
z
zielony_fr
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 89
Rejestracja: 08 paź 2009, 22:11
Lokalizacja: Leżajsk

Post autor: zielony_fr »

Powiem tak. . . lepiej jedz do dobrego elektryka... u mnie jakis miesiac temu poszedl dym z kolumny kierowniczej przez co spalilo cala wiazke w kolumnie (kosztowalo mnie to 350 zl) .
w
whr26
Newbie
Newbie
Posty: 21
Rejestracja: 30 lip 2010, 17:38

Post autor: whr26 »

Mam pytanko na allegro jest sporo przełączników. Jedne są to solo czyli same kierunkowskazy a inne kombajny. Tak naprawdę nie wiem czy kombajn będzie pasował i czy z modelu 6n przełączniki pasują do modelu 6n2 ale chyba tak. Zastanawiam się kupować same kierunki czy ten kombajn? Jak myślicie.
Awatar użytkownika
zbywoj
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 44
Rejestracja: 07 gru 2008, 19:27
Lokalizacja: WML

Post autor: zbywoj »

Witam
A przypadkiem nie przesadziłeś z plakiem podczas czyszczenia auta?????
Ja tak kiedyś miałem :)
Awatar użytkownika
czaja
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 7102
Rejestracja: 10 kwie 2009, 0:00
Lokalizacja: Chotomów

Post autor: czaja »

[quote=""whr26""]Mam pytanko na allegro jest sporo przełączników. Jedne są to solo czyli same kierunkowskazy a inne kombajny. Tak naprawdę nie wiem czy kombajn będzie pasował i czy z modelu 6n przełączniki pasują do modelu 6n2 ale chyba tak. Zastanawiam się kupować same kierunki czy ten kombajn? Jak myślicie[/quote]
To są 2 oddzielne części. więc możesz kupić tylko tą od kierunków. pytanie co jest nie tak że chcesz wymienić.
w
whr26
Newbie
Newbie
Posty: 21
Rejestracja: 30 lip 2010, 17:38

Post autor: whr26 »

Na końcach łopatek są styki i one mi się popaliły (stopiły) więc wymagają wymiany:( a czy to nie jest wiązka dowiem się jak założę nowe przełączniki i włożę bezpiecznik od kierunkowskazów:D. Dzięki za informacje.
c
cloud32
Newbie
Newbie
Posty: 5
Rejestracja: 23 sty 2012, 10:09

Post autor: cloud32 »

Witam.

Jakiś czas temu podczas zapłonu z kolumny kierowniczej wydobywał się mały dymek. Ulatniał się na samym środku pomiędzy manetką od kierunkowskazów a wycieraczek.
Nie chcąc ryzykować spalenia jakiejś części lub przewodów pojechałem do elektromechanika.
Okazało się, że styki manetki od wycieraczek zaczęły się przepalać.
Mechanik wymienił mi manetkę na nową i skasował 110zł.
W rozmowie z mechanikiem wyszło, że jeżeli dymek ulatnia się na środku pomiędzy manetkami - to najprawdopodobniej któraś z manetek już się przepala. Jeżeli zaś dymek ulatniałby się w pobliżu stacyjki - to kostka zapłonu już kończy swój żywot.
No cóż....jestem chudszy o tą kwotę, lecz już nie boję się jeździć autem.

Pozdrawiam
Hubert
Tak to na tym świecie bywa - pies się topi, łańcuch pływa...
ODPOWIEDZ

Wróć do „elektryka + centralny zamek”