Witam.
Mam problem ze stacyjką a mianowicie. Wczoraj zablokował mi się dźwięk kierunkowskazu, tzn na poziomie neutralnym słychać jakby był włączony. Jeszcze dziwniejsze jest to, że gdy wyłączyłem samochód i próbowałem odpalić go ponownie to ze stacyjki zaczął ulatniać się dym i czułem zapach spalonych przewodów. Pomogło dopiero wyjęcie bezpiecznika kierunkowskazów (7,5). Teraz auto pali normalnie no ale bez kierunkowskazów nie mam zamiaru śmigać. Chciałem zapytać czy może ktoś miał podobny problem?
Będę wdzięczny za jakąkolwiek pomoc.
No właśnie jak tylko włożę bezpiecznik od kierunkowskazów i przekręcę zapłon to mniej więcej z miejscu gdzie się styka łopatka kierunkowskazów(lewa) leci siwy dym tuż na stacyjką. Rozebrałem to wszystko ale nie wiem co dalej robić. Dodam iż cały czas słychać sygnał jakby kierunkowskaz był włączony.
zlokalizowałem przekaźnik kierunkowskazów(znajduje się we włączniku świateł awaryjnych) i gdy się go odłączy to nawet z włożonym bezpiecznikiem kierunkowskazów nie spala już wiązki. Po rozebraniu tego przekaźnika okazało się ze jest sprawny nie ma śladów wskazujących na usterkę. Nie wiem czy problem leży gdzieś na wiązce czy gdzieś w łopatkach zmiany kierunkowskazów które ciągle dymią jak przekręcę zapłon.
Obstawiam przełącznik kierunków (styki się przypaliły)pomoże wymiana manetki.
Przerabiałem identyczne objawy tylko z przełącznikiem wycieraczek,po wymianie manetki/tzw.pająka wszystko ok.
palą Ci się styki blaszek w przełączniku zespolonym (czyli manetki kierunków / wycieraczek)
1. odłącz aku
2. Wyjmij poduchę z kierownicy
3. odkręć kierownicę
4. rozkręć manetki
5. rozbierz na części i sprawdź gdzie robi się spięcie
6. oczyść i ponownie nasmaruj
7. składaj w odwrotnej kolejności
jeżeli problem będzie się powtarzał to niestety czeka Cię wymiana manetki kierunku.
palą Ci się styki blaszek w przełączniku zespolonym
kolega ma 100% rację, regeneracja manetek czeka, miałem to samo aż zniknęły kierunki i nie mogłem załączyć żadego...
mnie elektryk skasował 20 zł za takie coś,
Powiem tak. . . lepiej jedz do dobrego elektryka... u mnie jakis miesiac temu poszedl dym z kolumny kierowniczej przez co spalilo cala wiazke w kolumnie (kosztowalo mnie to 350 zl) .
Mam pytanko na allegro jest sporo przełączników. Jedne są to solo czyli same kierunkowskazy a inne kombajny. Tak naprawdę nie wiem czy kombajn będzie pasował i czy z modelu 6n przełączniki pasują do modelu 6n2 ale chyba tak. Zastanawiam się kupować same kierunki czy ten kombajn? Jak myślicie.
[quote=""whr26""]Mam pytanko na allegro jest sporo przełączników. Jedne są to solo czyli same kierunkowskazy a inne kombajny. Tak naprawdę nie wiem czy kombajn będzie pasował i czy z modelu 6n przełączniki pasują do modelu 6n2 ale chyba tak. Zastanawiam się kupować same kierunki czy ten kombajn? Jak myślicie[/quote]
To są 2 oddzielne części. więc możesz kupić tylko tą od kierunków. pytanie co jest nie tak że chcesz wymienić.
Na końcach łopatek są styki i one mi się popaliły (stopiły) więc wymagają wymiany:( a czy to nie jest wiązka dowiem się jak założę nowe przełączniki i włożę bezpiecznik od kierunkowskazów:D. Dzięki za informacje.
Jakiś czas temu podczas zapłonu z kolumny kierowniczej wydobywał się mały dymek. Ulatniał się na samym środku pomiędzy manetką od kierunkowskazów a wycieraczek.
Nie chcąc ryzykować spalenia jakiejś części lub przewodów pojechałem do elektromechanika.
Okazało się, że styki manetki od wycieraczek zaczęły się przepalać.
Mechanik wymienił mi manetkę na nową i skasował 110zł.
W rozmowie z mechanikiem wyszło, że jeżeli dymek ulatnia się na środku pomiędzy manetkami - to najprawdopodobniej któraś z manetek już się przepala. Jeżeli zaś dymek ulatniałby się w pobliżu stacyjki - to kostka zapłonu już kończy swój żywot.
No cóż....jestem chudszy o tą kwotę, lecz już nie boję się jeździć autem.
Pozdrawiam
Hubert
Tak to na tym świecie bywa - pies się topi, łańcuch pływa...