Wskaźnik paliwa. Mały oszust.

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

k
kepinskidar
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 65
Rejestracja: 14 lis 2010, 21:48
Lokalizacja: Kamienna Góra

Wskaźnik paliwa. Mały oszust.

Post autor: kepinskidar »

Siemka.

Męczy mnie taka rzecz, nie wiem czy ten typ tak ma, ale mam 1.4 MPI i po zalaniu bezołowiówki po korek przez około 200km kontrolka pokazuje pełny bak po czym dopiero zaczyna lecieć w dół. Na baku robię ponad 600km więc 1/3 pojemności baku mnie oszukuje, że mam pełny. Jest na to jakaś rada?

Gdzieś tam wyczytałem, że odłączenie akumulatora na noc może pomóc bo zresetuje coś tam w komputerze, ale jeszcze nie próbowałem. VAG nie pokazuje żądnych błędów.

Aha i wskaźnik spada proporcjonalnie, to znaczy że pokazuje rezerwę i w baku faktycznie zostaje rezerwa, czyli po koniec pokazuje faktyczny poziom paliwka.
Awatar użytkownika
Polok
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 57
Rejestracja: 29 sty 2011, 19:13
Lokalizacja: Belgia/Luxembourg.

Post autor: Polok »

Też tak mam w 1.4 TDI, już się do tego przyzwyczaiłem. Na zbiorniku robię jakieś 750 -800 km, przez pierwszych dwieście pokazuje mi pełny bak...
Pamiętaj ku przestrodze... Że nie jesteś sam na drodze.

Obrazek
T
Toto
Fanatyk
Fanatyk
Posty: 2078
Rejestracja: 14 lis 2008, 14:41
Lokalizacja: Jastrzębie-Zdrój

Post autor: Toto »

to jest norma...skoro lejesz pod sam korek to paliwo znajduje się również w przewodzie od korka do baku, dopóki tego nie spalisz to wskaźnik będzie pokazywał non stop pełny bak, bo rzeczywiście będzie on pełny :grin:
Prawdziwego mężczyznę poznasz po tym jak dba o swoje auto.

Obrazek

[url=http://www.vwpolo-klub.pl/forum/viewtop ... =56&t=6865]Toto -
T
Tomek001
Namiętny pisarz
Namiętny pisarz
Posty: 1360
Rejestracja: 10 lip 2010, 23:57
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Tomek001 »

Standard w większości samochodów. A do Polo już się przyzwyczaiłem, że pierwsze 200km mam "pełny" bak i spalanie jak MIEV :D
Już jesteśmy na trasie, 160 na blacie.
I tylko na Twoją prośbę nie cisnę więcej - choć da się! :P
Awatar użytkownika
Bavar
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 248
Rejestracja: 10 kwie 2010, 16:34
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Bavar »

ja na pełnym baku robie 1000 km i faktycznie przez pierwsze 200 km mam pełny wiec potwierdzam ten urok polówki.
n
noname
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 221
Rejestracja: 17 lis 2008, 18:05

Post autor: noname »

Od siebie dodam tylko, że nie sugeruj się również konkretnym stanem wskaźnika na rezerwie. Przy pustym baku pokazuje że jeszcze trochę paliwa jest, co może się niezbyt przyjemnie skończyć w trasie jak najbliższa stacja paliw będzie za kilkanaście km;) Odpięcie akumulatora raczej cudów nie zdziała.
Awatar użytkownika
gallus
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 413
Rejestracja: 10 cze 2009, 10:11
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: gallus »

Koledzy a powiedzcie mi czy coś może się stać złego jeśli w moim 1.4 tdi (AMF) wyjeżdżę paliwo do końca (do zgaśnięcia silnika z braku paliwa).
Mam gdzieś trendy i style urodziłem się po to aby sam je tworzyć i wyznaczać.
Perła:http://www.vwpolo-klub.pl/forum/viewtop ... 56&t=12121
n
noname
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 221
Rejestracja: 17 lis 2008, 18:05

Post autor: noname »

Z tego co pamiętam z forum (popytaj szukajki:>) to zapowietrzenie diesela powoduje, że potem dość ciężko odpalić silnik. Poza tym podobno pompa lubi być zanurzona (w związku z chłodzeniem albo smarowaniem?) no i więcej syfu może zaciągnąć do filtra z dna. U mnie jak wysuszyłem bak z powodu w/w wystarczyło wlać trochę benzyny i bez problemu odpalił i pojechał dalej:)
J
Jastrzi

Post autor: Jastrzi »

no i więcej syfu może zaciągnąć do filtra z dna
No właśnie to mnie zastanawia.
Normalnie "smok" nie jest przy dnie?
n
noname
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 221
Rejestracja: 17 lis 2008, 18:05

Post autor: noname »

Ktoś kiedyś rzucił takie hasło to je z rozpędu powieliłem, nie zastanawiałem się szczerze mówiąc nad tym. Może miał na myśli to, że skoro jest mniej paliwa to jest więcej syfu na jednostkę objętości paliwa??? Sam nie wiem czy to sensowny argument, dlatego zmieniam moją wypowiedź: Ktoś kiedyś powiedział, że podobno więcej syfu może zaciągnąć do filtra z dna. :jester:
Awatar użytkownika
Qazzy
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 77
Rejestracja: 01 cze 2009, 10:48
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Qazzy »

nie wiem jak z ropniakiem, ale spotkałem się z przypadkiem braku paliwa w benzynie 1.4 mpi. najpierw na podjazdach silnik kaszlał, później więcej kaszlał niż ciągnął ;) aż w końcu po prostu stanął. po wlaniu wachy odpalił jak gdyby nigdy nic
m
mates86
Konkretnie zainteresowany
Konkretnie zainteresowany
Posty: 715
Rejestracja: 19 cze 2011, 23:25
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: mates86 »

Jeśli chodzi o silnik diesla to nie można wyjeżdzić paliwa do zera ponieważ można zapowietrzyć cały układ i pużniej trzeba będzie odpowietrzać go w zakładzie mechanicznym. Poza tym, tak jak kolega wyżej pisał pompa jest chłodzona i smarowana przez paliwo wiec lepiej nie dopuszczać do jej całkowitego osuszenia. Jedna pompę w Pasacie B4 w silniku benzynowym już zatarłem.
s
sebbastian
Newbie
Newbie
Posty: 11
Rejestracja: 02 kwie 2011, 19:46
Lokalizacja: Kraków

Post autor: sebbastian »

Wskaźnik paliwa nie rusza się przez pierwsze około 200 km bo jest coś takiego jak zbiornik odpowietrzenia paliwa, który nie powinien być napełniany, ale najczęściej ludzie go napełniają. Możliwe jest wlanie nawet o 10 litrów paliwa więcej niż pojemność baku. Przynajmniej tak jest w moim dieslu.
T
Toto
Fanatyk
Fanatyk
Posty: 2078
Rejestracja: 14 lis 2008, 14:41
Lokalizacja: Jastrzębie-Zdrój

Post autor: Toto »

żądne 10l więcej nie wlejesz...ludzie tak na prawdę źle czytacie książkę o Polo...w niej jest wyraźnie napisane, że pojemność baku to 45l i 7l rezerwy, co nam daje wynik 52l...najwięcej jak dotąd to zalałem 54,5l paliwa, czyli zaledwie 2,5l ponad to co podaje książka :)
Prawdziwego mężczyznę poznasz po tym jak dba o swoje auto.

Obrazek

[url=http://www.vwpolo-klub.pl/forum/viewtop ... =56&t=6865]Toto -
s
sebbastian
Newbie
Newbie
Posty: 11
Rejestracja: 02 kwie 2011, 19:46
Lokalizacja: Kraków

Post autor: sebbastian »

Wydaje mi się, że pojemność baku to 45 litrów w tym 7 litrów rezerwy. Książki do Polo nie czytałem.
ODPOWIEDZ

Wróć do „elektryka + centralny zamek”