Witam, dzisiejszego dnia usłyszałem że w mojej polówce bardzo dziwnie pracuje turbina a mianowicie słychać odgłos jakby tarcia/zacierania oraz spadek mocy.
Co może być z nią nie tak?
Czy turbina z golfa II 1.6 TDI będzie pasowała do POLO 9N 1.4 TDI ?
Trzeba zdjąć górną osłoną silnika i turbo znajduje się z tyłu od strony ściany grodziowej pod kolektorem dolotowym i przepustnicą. Wystarczy odpiąć wąż gumowy od doltu do turbo (ten który przychodzi na środek turbiny ) jest mocowany na opaskę i sprawdzić czy nie ma luzu (spróbować poruszać na boki i przód tył jakikolwiek wyczuwalny luz kwalifikuje turbo do regeneracji lub wymiany. Jeśli czuć że któryś wirnik obciera o obudowę to już stan krytyczny grożący rozpadem wirnika turbiny .
nerazzurri, jeśli nawet nie wiesz, gdzie jest turbina to nie baw się z diagnostykę. Jedź do warsztatu. Bo ten dźwięk to może być różne inne rzeczy.
A pomysł wciskania turba z mk2 to w ogóle nieco dziwny. P&P nie sądzę aby pasowało. A przerabiać nie ma sensu, to nie trubo do tego silnika. Turbo to na tyle prosta rzecz, ze na upartego wsadzisz z Bizona do TDI ale to nie ma sensu bo dobrze działać nie będzie.
A jeśli na poważnie to turbina piłuje się to w ogóle tego nie odpalaj bo szkoda silnika. Jeszcze się urwie a nie daj Bóg silnik sie rozbiega i bokiem wyjdzie...
Dzisiaj usłyszałem że silnik wydaje odgłosy tak jak silnik "malucha", przy tych odgłosach spada moc i szarpie autem, odgłos jest przerywany? o czym może to świadczyć?
[quote=""nerazzurri""]Dzisiaj usłyszałem że silnik wydaje odgłosy tak jak silnik "malucha", przy tych odgłosach spada moc i szarpie autem, odgłos jest przerywany? o czym może to świadczyć?[/quote]
O tym, że powinieneś odwiedzić warsztat...