[6n] pływajacy tył

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

w
witoldo235
Newbie
Newbie
Posty: 20
Rejestracja: 13 kwie 2009, 21:57

[6n] pływajacy tył

Post autor: witoldo235 »

witam
mam taki problem z moja Połóweczką, mianowicie gdy wchodze w zakret to mam wrażenie jakby tył chciał wyprzedzić przód.w zeszłą zime raz mnie prze to obruciło a raz stanąłem w poprzek drogi :) zimową opone na tyle mam w rozmiarze 165/65 r13 amortyztory sa w dobrym stanie i żagnych luzów na gumach nie mam. Czym moze byc spowodowane takie cuś?? zbliża się powoli zima a ja nie chce zaliczyc rowu :)
Awatar użytkownika
bleah
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 1424
Rejestracja: 28 mar 2009, 15:44

Post autor: bleah »

Skąd wiesz że amorki w dobrym stanie ? Pojedź na ścieżkę diagnostyczną- koszt 20 zł a sprawdzą Ci amory z przodu i z tyłu. Po tym co piszesz to obstawiałbym że amorki padnięte, też tak miałem.
Awatar użytkownika
Borek
Fanatyk
Fanatyk
Posty: 2228
Rejestracja: 17 lis 2008, 18:37
Lokalizacja: Płock

Post autor: Borek »

a inna sprawa to to że polo jak już się rozdrażni to poleci właśnie zwykle tyłem, taka charakterystyka prowadzenia
Awatar użytkownika
Skfarek
Spamer
Spamer
Posty: 4982
Rejestracja: 14 lis 2008, 12:49
Lokalizacja: Gród Kraka

Post autor: Skfarek »

[quote=""witoldo235""]zimową opone na tyle mam w rozmiarze 165/65 r13[/quote]

co to za opona? Rok produkcji, model, stan bieżnika?

Pytam bo jak u siebie założę na tył bieżnikowane 185/55/14 (mimo praktycznie zaledwie kilkusetkilometrowego przebiegu) to też ładnie dupalem zamiata :grin:
6n leichtwagen: hamownia s.41 http://www.vwpolo-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=142
1.6 AEA shamowane]
Rozpórki, mocowania foteli: http://gorny-sport.pl
Serwis mechaniczny: [url=http://www.au
Awatar użytkownika
qwertypol
Namiętny pisarz
Namiętny pisarz
Posty: 1240
Rejestracja: 31 sie 2010, 22:30
Lokalizacja: wlkp

Post autor: qwertypol »

u mnie po zakupie też tak było. Wymieniłem amorki i objawy ustąpiły.
Awatar użytkownika
lukasz6oo
Konkretnie zainteresowany
Konkretnie zainteresowany
Posty: 638
Rejestracja: 21 lis 2008, 17:16
Lokalizacja: Pomorze

Post autor: lukasz6oo »

Obstawiam amoru do wymiany. Opony nie sprawiły by aż takich zmian.Sam smigałem latem na tyle z zimówka i nie było tak zle jak ty piszesz.
RUMAK
Awatar użytkownika
Polok
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 57
Rejestracja: 29 sty 2011, 19:13
Lokalizacja: Belgia/Luxembourg.

Post autor: Polok »

Sprawdź kolego sobie ręczny hamulec. Głowę daję że jest za mocno podciągnięty i latasz bokiem w zakrętach :assasin: .
Pamiętaj ku przestrodze... Że nie jesteś sam na drodze.

Obrazek
Awatar użytkownika
bialy0666
Namiętny pisarz
Namiętny pisarz
Posty: 1203
Rejestracja: 01 sie 2010, 2:58

Post autor: bialy0666 »

jeśli amory ok i reszta ,to pozostaje pokonywać zakręty wolniej , polo tak ma w zakrętach nawet przy suchej nawierzchni jest to zauważalne przy ostrych zakrętach i większej prędkości .
Awatar użytkownika
Polok
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 57
Rejestracja: 29 sty 2011, 19:13
Lokalizacja: Belgia/Luxembourg.

Post autor: Polok »

pozostaje pokonywać zakręty wolniej , polo tak ma w zakrętach
Na używanych oponach każde auto "tak ma"!!!! Jeśli kupujesz opony używane zwraca się szczególną uwagę na rocznik a nie na stan bieżnika! Kupiłem auto na czteroletnich zimówkach i w tym sezonie idą już na złom. Kupuję nowe bo pod koniec zimy nie dało się już na nich normalnie jeździć. Na rondzie przy większej prędkości wyprzedzał mnie tył samochodu.
Pamiętaj ku przestrodze... Że nie jesteś sam na drodze.

Obrazek
Awatar użytkownika
bialy0666
Namiętny pisarz
Namiętny pisarz
Posty: 1203
Rejestracja: 01 sie 2010, 2:58

Post autor: bialy0666 »

[quote=""Polok""]
pozostaje pokonywać zakręty wolniej , polo tak ma w zakrętach
Na używanych oponach każde auto "tak ma"!!!! Jeśli kupujesz opony używane zwraca się szczególną uwagę na rocznik a nie na stan bieżnika! Kupiłem auto na czteroletnich zimówkach i w tym sezonie idą już na złom. Kupuję nowe bo pod koniec zimy nie dało się już na nich normalnie jeździć. Na rondzie przy większej prędkości wyprzedzał mnie tył samochodu.[/quote]
nawet kolego na letnich nowych np pirelli, goodyear 175/65 / 13 polina tak ma w zakrętach.
edit ; prosty test polina i golf, ten sam zakręt ,ta sama prędkość kierowca ten sam i odpowiedz jest kto ma tak w zakrętach.
oczywiście oba pojazdy sprawne podobne rozmiary opon jeśli chodzi o szerokość
w
witoldo235
Newbie
Newbie
Posty: 20
Rejestracja: 13 kwie 2009, 21:57

Post autor: witoldo235 »

auto sprawdziłem na lini diagnostycznej i amory oraz zawieszenie jest oki. opony lenie kupiłem nowe 185/50 r14 i takie samo jest zachowanie auta latem jak i zimą z tym że zimą auto potrafi obrócić. może po prostu auto ma zbyt lekki tył i dlatego nim zamiata, a może kwestia odpowiedniego ciśnienia w oponach
L
Lozek
Newbie
Newbie
Posty: 22
Rejestracja: 04 paź 2011, 21:36

Post autor: Lozek »

[quote=""lukasz6oo""]Obstawiam amoru do wymiany. Opony nie sprawiły by aż takich zmian.Sam smigałem latem na tyle z zimówka i nie było tak zle jak ty piszesz.[/quote]

Trochę głupoty gadasz...
Latałeś w lato z zimówkami na tyle? A to nie wiesz, że jest różnica między letnimi w zimę a zimówkami w lato? Na letnich w zimę nie pojeździsz zbytnio, natomiast na zimówkach w lato jeździ się ok, bo dobrze kleją. Normalne zimówki będą lepsze w lato niż jakieś stare letnie opony/ letnie opony niskiej jakości.

tak więc wnioski: Prędzej juz opony niz amortyzatory.

Moja opinia:
Wg mnie problem tkwi w kątach zawieszenia. Jedź na zbieżność albo od razu jedź na całą geometrię.
ODPOWIEDZ

Wróć do „zawieszenie + hamulce”