Witam kupiłem polo 98r na alufelgach 14 orginalne VW.Posiadam opony 185/55/14 .Te opony są troszke drogawe czy testował ktoś z kolegów inny rozmiar opon na tych alufelgach..
Osobiscie polecam 185/55/14.
Mam takie i jest problem z dostaniem ich(uzywki), ale zato jak auto ladnie na nich wyglada.
Ew jesli interessujja sie uzywki do latwiej dostaniesz 185/65/14 lub 185/60/14, ale bedzie wiekszy balon i nie bedzie juz tak slicznie wygladac =]
ja mam 185/55/14, takie maja byc oryginalne rozmiary, w papierach mi pisze i mniej mi spala niz na 15, a ze ciezko dostac to prawda, ja dostalem na zamowienie, a za 180 zl to chyba nie mozna nazwac opona, ja za jedna swoja dalem 260
dodam swoje 5 groszy do tej rozmowy otoz ja posiadam 185/55/14 i uwazam ze te oponki sa troche za male do mojej polowki na dodatek profil troche za niski i czuc kazda dziure ;/ zastanawiam sie nad zmiana na 175/60/14 tylko dziwnie to moze wygladac.
Zawsze szukam dziury w całym więc proszę się nie denerwować !!!
ja uważam troszkę inaczej, zimówki mam 175/13 a w lecie 195/45/14 i powiem że jak na 1,4 60 koni to opony 195 są delikatnym przegięciem są one ładne szerokie mają niski profil czyli wizualnie super :!: , ale z drugiej strony są duże opory toczenia (Vmax ~140 km/h), szumią jak las, i nie nadają się na nasze polskie safari z bólem mówię, kupiłem takie od nowości,
jak tylko je zużyje to zakładam 175 albo i 165 i nic większego.
To podobny efekt jak naklejka GTI albo PIONEER na tylnej szybie, nie bawi mnie to. :rotfl:
Dla porównania w passacie B3 o mocy 115 koni są fabrycznie 185, w lagunie II 130 koni są 205...w starym oplu astrze 60 koni 175...co tu więcej mówić.
Każdy powinien wyciągnąć wnioski.
Nie poprawia się fabryki no chyba, że ktoś lubi kompromisy typu auto na szerokich laczkach, pięknie się prezentujące i mulaste jak wół pociągowy... :scratch:
Nie uwierzę że pola z silnikiem 1,0 na 195 albo 205 będzie w stanie wyprzedzać cokolwiek... :lol:
Zdania są podzielone
tak jak koledzy mówią to co w książeczce czy na klapce wlewu paliwa jest przemyślane i tego się teoretycznie powinniśmy trzymać; 185/55/r14
195/45/r15 gdzie 195 przeznaczone jest już do 1,4 16V lub mocniejszych silników.