Wszystko o: SWAP silnika w 6N/6N2/Classic/Variant

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

Awatar użytkownika
Goozik
Uzależniony
Uzależniony
Posty: 1724
Rejestracja: 12 lis 2008, 9:04
Lokalizacja: CB

Post autor: Goozik »

[quote=""Katoo""]Jest tak że jak wsadzisz AEA na kablach z AEV to i tak będzie ci funkać, a zapomniałem przeglądałem jeszcze etke i znalazłem dodatkowy czujnik w kolektorze dolotowym:) ale forumowicze przekładki robi i jeżdżą:)
[/quote]

dlatego jak chcesz czujnik miec podpiety to musisz miec instalacje z aea,czujnik jest w górnej czesci instalacji razem z kostkami od przepustnicy
ja u siebie wymieniałem ostatnio z aev na aea i czujnik jest nie podpiety,gdyz 1.0 nie ma czujnika spalania stukowego,auto chodzi normalnie jezdzi bez problemów,aqle da swietego spokoju podepne chyba instacje od aea,poł godziny roboty ;)
M
Muniek91
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 480
Rejestracja: 27 lut 2012, 23:04
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Muniek91 »

[quote=""Goozik""][quote=""Katoo""]Jest tak że jak wsadzisz AEA na kablach z AEV to i tak będzie ci funkać, a zapomniałem przeglądałem jeszcze etke i znalazłem dodatkowy czujnik w kolektorze dolotowym:) ale forumowicze przekładki robi i jeżdżą:)
[/quote]

dlatego jak chcesz czujnik miec podpiety to musisz miec instalacje z aea,czujnik jest w górnej czesci instalacji razem z kostkami od przepustnicy
ja u siebie wymieniałem ostatnio z aev na aea i czujnik jest nie podpiety,gdyz 1.0 nie ma czujnika spalania stukowego,auto chodzi normalnie jezdzi bez problemów,aqle da swietego spokoju podepne chyba instacje od aea,poł godziny roboty ;)[/quote]


I rzeczywiście w 100% osprzęt z AEV pasuje do AEA P&P ?? oraz całą reszta ?? . Bo nie chce żeby było tak że ma niby wszystko pasować a się okaże ze to jednak nie to też itp itd . . . ??
Jamnik - Sportowa Wersja Kreta
"Jeżeli wszystko jest pod kontrolą - jedziesz zbyt wolno"
Awatar użytkownika
Goozik
Uzależniony
Uzależniony
Posty: 1724
Rejestracja: 12 lis 2008, 9:04
Lokalizacja: CB

Post autor: Goozik »

instalacja pasuje p&p,inne sa kolektory mniejsza maja srednice,przepustnica tez,wiec lepiej miec kompletny silnik juz,pompa paliwa jest taka sama ja mam od 1,0
Awatar użytkownika
Katoo
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 517
Rejestracja: 18 gru 2009, 0:55
Lokalizacja: Bytom

Post autor: Katoo »

Ja tam sie przymierzam do zmiany pojemności z 1.0 na 1.4 na starym blok. Czytałem temat jest u nas na forum w polo 2 zrobione. Dla mnie jest to najlepsza opcja , bo i remont i podniesienie mocy.
[*Moje dwie miłości:
I miejsce- Moje Kochanie]
II miejsce- PolO GReeN LInE
[url=http://imageshack.us/photo/my-images/823/5ms9c.gif/][img]http://img823.imag
P
Pepo38
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 45
Rejestracja: 07 maja 2011, 21:59
Lokalizacja: Kołobrzeg/Szczecin
Kontakt:

Post autor: Pepo38 »

Witam. Robił ktoś już może swapa w Variancie lub Classicu na 1.8 G60? jakieś większe problemy są? wiadomo coś w temacie? jak jest np z półośkami?

Jeśli nie w tym dziale to przepraszam i uprzejmie prosze o przeniesienie,
pozdrawiam- Pepo
Moje polo Vogtland, Schmidt, Victor, Toyo, Alpine
viewtopic.php?f=91&t=33319
Awatar użytkownika
wesol
Swój
Swój
Posty: 794
Rejestracja: 05 kwie 2009, 13:05

Post autor: wesol »

chlopie zejdz na ziemie. Koszt takiej przekladki bedzie dwa razy taki co wartosc polowki o ile nie wiecej. Silnik PG juz do ciezko dorwac niezaorany. Koszty czesci ktore wypadaloby wymienic tez nie bedzie mała. Sprzedaj to co mas zi kup sobie golfa 4 z silnikiem 1.8T i bedziesz zadowolony. Nie sa drogie te auta. Z tm ze dobrz emiec pare zl w rezerwie w razie jakiejs awarii.
Awatar użytkownika
JuStIcE
Redaktor Magazynu Klubowego
Posty: 5784
Rejestracja: 21 paź 2009, 23:34
Lokalizacja: RLE

Post autor: JuStIcE »

Ewentualnie ABF, montaż będzie jeszcze prostszy :) Ale 1.8T ma tą zaletę, że łatwo można go podkręcić na ponad 200KM. Z ABFa już ciężej :)
Mój Białas Czerwona Perła

Jeżeli piszę bez polskich znaków
P
Pavloor
Newbie
Newbie
Posty: 6
Rejestracja: 18 sty 2012, 14:15

Post autor: Pavloor »

Witam Kolegów.
Moderatorzy odesłali mnie do tego tematu.
Posiadam 6N z 1.6 AEA, który powoli zaczyna pracować jak dieselek...;] Zbiegło się to również z uszkodzoną maglownicą i czeka mnie grubsze rozbieranie.
Trafiła mi się Ibiza II z silnikiem 1.6 AFT (samochód sprawny po dzwonie) w śmiesznych pieniążkach.

Pytania:
Dużo jest modzenia z łapami do tego silnika?
Wchodzi bez przerabiania podłużnic?
Na co zwrócić uwagę, biorąc pod uwagę że mam kompletny samochód z którego przekładam układ napędowy?
Pozdrawiam
Awatar użytkownika
Goozik
Uzależniony
Uzależniony
Posty: 1724
Rejestracja: 12 lis 2008, 9:04
Lokalizacja: CB

Post autor: Goozik »

[quote=""Pavloor""]Trafiła mi się Ibiza II z silnikiem 1.6 AFT[/quote]

kolego, poszukaj sobie innego silnika bo ten akurat dobrym wyborem nie jest,mozesz mi wierzyc
ale wracajac do tematu samego swapa,raczej bedzie ciezko go wałozyc(co nie zanaczy ze niewykonalny,sa w polo i abf-y)bo ibiza,cordoba ma przód od golfa 3,duzo szersza komora silnika i zupełnie inne mocowanie i silnika i skrzyni
pozatym instalacja,silnik ten ma sporo czujnikow,moze ogarniesz
silnik mocno awaryjny,czeste usterki przepływki,apatarow zaplonowych,czujniki polozenia walu,sondy,przepustnice,mało trwały układ WN mimo stosowania dobrych zamienników beru ngk itd
jezeli chodzi i jest wszystko ok mozna byc zadowolnym(ja akurat nie jestem), stosunek mocy do spalania bardzo dobry
generalnie jakbym miał 2 raz kupic auto z tym silnikiem badz sam silnik aft juz bym tego nie zrobił(mówie o moich klopotach) z reszta pogoogluj sobie to zobaczysz jakie sa opinie na temat tego silnika.od skrajnie negatywnych do pozytywnych
poszukaj afh badz ajv mocne szestanastki,choc tam juz bedzie wiecej zabawy zeby to podłaczyc,albo poprostu wsadz niezawodny 1,6 aee,aea ;)
pozdro
P
Pavloor
Newbie
Newbie
Posty: 6
Rejestracja: 18 sty 2012, 14:15

Post autor: Pavloor »

Zgadzam się, że nie jest to może najlepszy swap, ale 16v nie kupię za 800zł...
A za tyle mam ibize ze sprawnym silnikiem - suchy, na górze cisza, pozostaje sprawdzić dół podczas przekładki. Więc wstępnie wygląda dość dobrze. Oprócz tego sama ibiza była już swapowana bo w dowodzie jest 1.3.

Przemawia za mną właśnie spalanie przy dość wysokiej mocy.
Jedyną moją udręką w tym wypadku jest ogarnięcie mocowań.

AFH i AJV nie są juz tak tanie... I tak jak mówisz jest jeszcze więcej grzebania.
Opinie w cały świat.
Pozdrawiam
Awatar użytkownika
Skfarek
Spamer
Spamer
Posty: 4982
Rejestracja: 14 lis 2008, 12:49
Lokalizacja: Gród Kraka

Post autor: Skfarek »

[quote=""Pavloor""]Zgadzam się, że nie jest to może najlepszy swap, ale 16v nie kupię za 800zł...[/quote]

ale AEE, AEA bez problemu kupisz i do tego koszty będą niższe bo Ci osprzęt zostanie ten sam, tylko wymienisz co trzeba w swoim :grin:
6n leichtwagen: hamownia s.41 http://www.vwpolo-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=142
1.6 AEA shamowane]
Rozpórki, mocowania foteli: http://gorny-sport.pl
Serwis mechaniczny: [url=http://www.au
Awatar użytkownika
Jabolek
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1133
Rejestracja: 23 sty 2011, 10:13
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: Jabolek »

[quote=""Pavloor""]Zgadzam się, że nie jest to może najlepszy swap, ale 16v nie kupię za 800zł...[/quote]
wątpliwa sprawa, chociaż nie wiem czy nie wyszło by cię trochę więcej jak te 800 zł...

[quote=""Pavloor""]
Jedyną moją udręką w tym wypadku jest ogarnięcie mocowań.
[/quote]
to można również podpisać do poprzedniego cytatu a teraz parę wyjaśnień,
1. ogarnięcie mocowań i dopasowanie wszystkiego to bardzo żmudna i czasochłonna robota, cięcie podłużnic, spawanie, kombinowanie, przy dobrych wiatrach magik (blacharz itp) weźmie koło 500 zł lekko, jeśli masz cały sprzęt, cierpliwość i pomyślunek i trochę doświadczenia to możesz zrobić sam za 0 zł
2. masz AEA czyli Polo z wiązką elektryczną starszego typu (przedlift), musisz dopasowywać całą instalację od Ibi bo nie znajdziesz gotowej (fabrycznej) pod Polo magik elektryk też pewnie by sobie krzykną w granicach 500 zł chyba że będziesz robił sam
3. układ wydechowy musisz robić customowy bo w AFT masz wylot przy ścianie grodziowej kolejne ~500 zł
4. hamulce przy takiej mocy i dość szybkiej jeździe mogą się bardzo szybko kończyć jak i palić więc zalecany BigBrake SWAP, zwrotnice, zaciski, jarzma, tarcze, klocki... koszt w granicach 500 zł
5. jeśli masz fele 13" to musisz się liczyć z tym że nie podejdą one pod zaciski 256mm - min 14" - cena rzecz gustu, od 200 do n
i jeszcze pewnie pare stówek by wypadło na pierdoły ;)

podliczać chyba nie muszę? :D

jeśli masz czas, pieniądze i zdolności manualny to ja nie mam nic na przeciw, miał byś jedyne Polo z AFT ale lepiej wydać te pieniądze na AFH :)

[quote=""Skfarek""][quote=""Pavloor""]Zgadzam się, że nie jest to może najlepszy swap, ale 16v nie kupię za 800zł...[/quote]

ale AEE, AEA bez problemu kupisz i do tego koszty będą niższe bo Ci osprzęt zostanie ten sam, tylko wymienisz co trzeba w swoim :grin:[/quote]

kolega napisał że ma AEA :jester: i to jest najtańszy koszt chyba że trafisz zajechanego ;) :P
Awatar użytkownika
Skfarek
Spamer
Spamer
Posty: 4982
Rejestracja: 14 lis 2008, 12:49
Lokalizacja: Gród Kraka

Post autor: Skfarek »

[quote=""Jabolek""]kolega napisał że ma AEA i to jest najtańszy koszt chyba że trafisz zajechanego [/quote]

a nie doczytałem jakoś tak :blush2:
6n leichtwagen: hamownia s.41 http://www.vwpolo-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=142
1.6 AEA shamowane]
Rozpórki, mocowania foteli: http://gorny-sport.pl
Serwis mechaniczny: [url=http://www.au
p
plbartek89
Newbie
Newbie
Posty: 2
Rejestracja: 08 lip 2012, 16:20

Post autor: plbartek89 »

Witam chłopaki widzę ze jesteście grubo w temacie , wiec kończy mi się silnik w classicu 98r. (1.4 AKV 60km) i planowałem zrobić swap na coś mocniejszego czyt. 1.4 AFH 100ps lub 1.6 100ps.

Co w takim przypadku było by lepszym rozwiązaniem ?? jak ze skrzynia potrzeba nowa czy może zostać ta sama ?(chociaż jest cholernie krotka) i najważniejsze czy cały osprzęt przypasi do nowego silnika. :acute:
Awatar użytkownika
Jabolek
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1133
Rejestracja: 23 sty 2011, 10:13
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: Jabolek »

osprzęt nie będzie pasował ponieważ AKV to 8V a AFH 16V, instalacja będzie zupełnie inna, w classicu masz baaardzo duże pole manewru, można wpakować ADL (130KM) ABF (150KM) AAA (180KM) itp bez przeróbek podłużnic itp, jeśli nie chcesz zmieniać osprzętu i pozostać przy niższych kosztach możesz bez problemu wpakować AEE i najlepiej wymienić skrzynie na dłuższą bo będzie palił dużo więcej, opcji ogólnie masz ile pomysłów, tylko napisz na czym Ci najbardziej zależy, na mocy i osiągach czy na ekonomii
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik”