[9N] Błedy w klimatyzacji - co robic ...

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

i
irekk
Początkujący
Początkujący
Posty: 95
Rejestracja: 21 lis 2008, 19:28
Lokalizacja: Lublin

Post autor: irekk »

Witek6935
Taki sposób sprawdzenia działania silniczka podałem dla osób :
1 - które podłączały kompa
2 - pojawiły się błędy klimy związane ze sterowaniem
3 - i muszą uszkodzony silniczek wymontować do naprawy (lub zakładają działający sprawny).

Zamiast regulowanego zasilacza można można użyć rezystor , albo zwykłą żarówkę 12V wpiętą w obwód między akumulator a silniczek. Chodzi o to tylko żeby silniczek powoli obracał zębatkę , aby był dobrze widoczny moment czy w mierzonym potencjometrze jest przerwa w obwodzie.

[quote=""Witek6935""]Poza tym, tak podłączając sprawdziłby tylko działanie silniczka - podzespołu elementu V68, a nie potencjometru. A jak wiadomo nie to jest powodem usterki.[/quote]
Najczęstszym powodem usterki silniczka klimatyzacji jest zużyta ścieżka oporowa potencjometru.

Jeżeli w samochodzie ustawimy temperaturę (na przykład) 20 stopni , to silniczki sterujące będą utrzymywać klapy w prawie tej samej pozycji przez cały czas działania klimy , tylko nieznacznie korygując ustawienia. Powoduje to , że potencjometry sterujące zużywają się dosłownie w jednym miejscu i w momencie gdy chcemy zmienić znacznie temperaturę , sterownik zaczyna "wariować" bo nie może odczytac sobie rezystancji z powodu przerwy w potencjometrze.

W prawidłowo zregenerowanym potencjometrze klapy sterujące będą reagować nawet na niewielkie zmiany temperatury.

[quote=""Witek6935""] ale pisząc takie teksty na temat innej wypowiedzi podważasz wiedzę kogoś, wcale samemu nie mając racji.[/quote]
Swoją wiedzę na temat naprawy silniczków sterujących klimy oparłem na doświadzczeniu , które zdobyłem przy naprawie swojego Climatronica.
Do naprawy miałem aż 3 silniczki (V68 , V70 , V71).
Oprócz problemów ze zmianami temperatury , moja klima potrafiła mi podczas jazdy "pozamykać" wszystkie wyloty powietrza (na szybę , na pasażera , na nogi ) , dlatego musiałem rozebrać cały pulpit i odłączyć poduszki - w moim przypadku naprawa bez demontażu całego pulpitu byłaby niemożliwa.
Regeneracja potencjometru za pomocą sprayu do styków przyniosła poprawę tylko na kilka miesięcy. Dlatego do kolejnej naprawy wykorzystałem potencjometry innego typu , które udało mi się dopasować do obudowy silniczków.
Od tamtej pory mija już parę lat , a klima działa bez zarzutu.
Mam nadzieje , że wyjaśniłem problem :oki:
z
zarybob
Newbie
Newbie
Posty: 17
Rejestracja: 05 sie 2011, 7:19

Post autor: zarybob »

Witam. Mam problem ze zrozumieniem tego:
"Doprowadź najpierw do takiej postaci. Następnie będziesz musiał wyjąć silniczek, żeby móc wyjąć potencjometr w wtyczką. Przy okazji tego, zapamiętaj jak są ułożone wszystkie zębatki i rolki, żeby potem dobrze złożyć - Chodzi o główną zębatkę co rusza klapą oraz wcięcie na potencjometrze."
Nie rozumiem po co wyjmować cały potencjometr nie wystarczy tylko podważyć ten czarny pierscień i tama psiknąć kilkakrotnie "kontaktem"??
p
peszko
Newbie
Newbie
Posty: 8
Rejestracja: 12 wrz 2010, 13:11

Post autor: peszko »

Witam, również mam problem z Climatronikiem, po odczytaniu sa błędy jak poniżej

00818 - Sensor for Evaporator Outlet Temperature (G263)
010 - Open or Short to Plus
00710 - Defroster Flap Positioning Motor (V107) ok
000 - - - Intermittent
01274 - Air Flow Flap Positioning Motor (V71)ok
000 - - - Intermittent

z przeczytanych materiałów wynika że musze kupić czujnik 6Q0 907 543D, czy po jego wymianie znikną również dwa błędy pod czujnikiem V107 i V71? lub jak podejść do tych dwóch pozostałych? odrazu cos zakupić czy najpierw coś sprawdzić?

Pozdrawiam
l
leszekmur21
Newbie
Newbie
Posty: 15
Rejestracja: 23 lut 2011, 14:28

Post autor: leszekmur21 »

Witam właśnie skończyłem regenerację silniczków v68 i v154. I muszę przyznać że jest to do wykonania:) Trzeba poświęcić jedno popołudnie i trochę cierpliwości bo dostanie się do nich nie jest takie łatwe. Ja robiłem zgodnie z instrukcją zamieszczoną przez kolegę bez zdejmowania całej deski. Środek WD40 zrobił swoje i silniczki śmigają jak nowe. Po wykasowaniu błędów nie pojawiają się ponownie, a regulacja temperatury działa poprawnie. A do tej pory miałem takie błędy diagnozowane Polskim Vagiem:
1271 Silnik sterujący klapy temperatury-V68 przerwa lub zwarcie do plusa - BŁĄD SPORADYCZNY
1596 Nie znany kod błędu przerwa lub zwarcie do plusa - BŁĄD SPORADYCZNY
1271 Silnik sterujący klapy temperatury-V68 zwarcie do masy
1271 Silnik sterujący klapy temperatury-V68 zwarcie do plusa - BŁĄD SPORADYCZNY
1596 Nie znany kod błędu zablokowany lub brak napięcia - BŁĄD SPORADYCZNY
1596 Nie znany kod błędu zwarcie do masy - BŁĄD SPORADYCZNY
1596 Nie znany kod błędu zwarcie do plusa - BŁĄD SPORADYCZNY

Powodzenia wszystkim którzy mają ten problem.
Awatar użytkownika
Witek6935
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1038
Rejestracja: 26 mar 2010, 18:19
Lokalizacja: Zielona Góra

Post autor: Witek6935 »

Ja tylko dodam, że taka zabawa czeka nas co roku. :D Rok temu regenerowałem, było ok. Jednak w marcu musiałem już ponownie regenerować V154 - tym razem nie paćkałem się z nim. Praktycznie rozbebeszyłem ten potencjometr tak, że nie wiedziałem, czy w ogóle będzie on działał. ;) Zdecydowanie lepiej go teraz wyczyściłem niż rok temu - może pociągnie dłużej. Natomiast V68 zaczął mi szwankować w styczniu. Jednak wraz z podniesieniem się temperatur znowu działa poprawnie - ponownie go rozbiorę i poddam regeneracji (takiej ostrej jak ta z V154) jakoś w sierpniu. Jeżeli podziała to dłużej jak rok, to będzie fajnie. Jak znowu zacznie wariować to będę się starał wymienić całą ścieżkę potencjometru - dorabiając z potencjometru zwykłego - ręcznego dostępnego w sklepie elektronicznym. Próbę takiego zabiegu z V154 już robiłem, jednak się okazało, że nie do końca trafiłem z rezystancją zakupionego potencjometru (krańcowa rezystancja ścieżki była taka sama, jednak w wąskim przedziale działania potencjometru w Polo była inna) Nie pamiętam ile ona wynosiła, ale różnica była w granicach 0,4 kOhma. Efektem było to, że gdy sam cały silniczek V154 dochodził do końca zakresu działania (otwierał całkowicie klapę nawiewu), rezystancja potencjometru była inna od tej jaką dawał oryginalny potencjometr, i sterownik nie zatrzymywał silniczka elektrycznego w całym zespole silniczka V154 - kręcił dalej, pomimo tego, że trybiki z ząbkami doszły do końca. Słychać było wewnątrz silniczka ostre trzaski i zgrzyty. Mogłem to wyłączyć tylko poprzez wyłączenie zapłonu lub poprzez odłączenie wtyczki. Dobrze, że próby robiłem na silniczku ze szrotu za 20zł :D Podmiana się nie udała, jednak jestem pewien, że jest taka możliwość i że jestem w stanie to zrobić. Więc jeśli będzie znowu ten problem, to będę walczył. Pilnik, szczypce, lutownica w łapę i jazda z koksem :D

Pozdrawiam
s
slawko
Newbie
Newbie
Posty: 13
Rejestracja: 19 sty 2010, 21:27

Post autor: slawko »

Siema
Szukam numeru silniczka V68 do polo 1.4tdi 2002 climatic
WVWZZZ9NNZ3DO59029
Awatar użytkownika
Mati_9N
Konkretnie zainteresowany
Konkretnie zainteresowany
Posty: 711
Rejestracja: 09 lip 2011, 11:34
Lokalizacja: Kościerzyna
Kontakt:

Post autor: Mati_9N »

[quote=""slawko""]Siema
Szukam numeru silniczka V68 do polo 1.4tdi 2002 climatic
WVWZZZ9NNZ3DO59029[/quote]

zapytaj w dziale "Giełda"
o
owies
Newbie
Newbie
Posty: 6
Rejestracja: 25 maja 2012, 20:33

Post autor: owies »

Siema!
Dzięki waszym opisom zawartym tutaj w czasie majowego weekendu udało mi się zregenerować V68 bodajże, (ten ciepło/zimno) za co po stokroć dzięki :piwo:
Miałem też błąd klapki obiegu powietrza, ale nie ruszałem jej i do dziś jak na razie nie strajkuje.
Problem natomiast pozostał z czujnikiem 6Q0907543D. Z tego co się dowiedziałem to zwykły termistor. Wstawiał ktoś z Was zwykły kupiony w elektronicznym ?
Za cenę 80zł chodzi mi wykonanie takiego druciarstwa po głowie, ponieważ nei sądzę aby działał gorzej niż oryginał.
Da się do niego dostać bez rozbebeszania deski ?
ODPOWIEDZ

Wróć do „elektryka + centralny zamek”