[6N] króciec zasysanego powietrza

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

A
AbCs
Newbie
Newbie
Posty: 12
Rejestracja: 27 cze 2009, 22:19

[6N] króciec zasysanego powietrza

Post autor: AbCs »

witam, problem jest taki iż, prawdopodobnie popsuła mi się ta część http://img41.imageshack.us/img41/2372/zdjcie0090.jpg gdyż według "sam naprawiam" przepustnica siedząca w środku powinna zamykać wlot ciepłego powietrza powyżej temp. 22c a tak się nie dzieje, znajomy polecił mi odłączyć rurę idącą od osłony kolektora ( jak widać na foto) żeby silnik nie dostawał zbyt dużo ciepłego powietrza jednak nie wiem czy jest to właściwe posunięcie więc proszę poradźcie co mam zrobić z tymi rurami
Awatar użytkownika
rat4
Przyjaciel Forum
Przyjaciel Forum
Posty: 3181
Rejestracja: 14 lis 2008, 18:13
Lokalizacja: RBI

Post autor: rat4 »

lepiej dla silnika jeśli dostaje zimniejsze powietrze, w naszym klimacie jest łagodnie przy sprawnym termostacie nie trzeba tej gorącej rury tak bardzo. Jej zadaniem jest szybsze zagrzanie się silnika następnie przełączenie się na zimne powietrze.
Jeśli silnik dostaje cały czas ciepłe powietrze to niezdrowe jest to dla podzespołów silnika i drugi efekt uboczny to wolniej wkręca się na obroty i jest mulasty. Testowałem to sam :blush2:
U mnie jest kibelrura od puszki filtra powietrza aż do dolnej części grila tam obok halogenu i zasysa mi zimne powietrze
silnik szybko się rozgrzewa i jest OK, Zamieszczę kiedyś zdjęcia jak to zrobiłem.
Miałem to samiutko, po rozgrzaniu silnika ten trójnik się nie przełączał i zasysał gorące powietrze z kolektora wylotowego.
Spróbuj zrobić sobie taką instalację, nie koniecznie musisz tak jak ja długą rurę do samego dołu, całkiem dobrze możesz zrobić rurkę która zakończy się w oryginalnym otworze po lewej stronie w poszyciu nad nadkolem, ważne też żeby instalacja była szczelna.
powodzenia w modach :wave:
civic r18a2/407 1,6 HDi
Awatar użytkownika
bazi
Konkretnie zainteresowany
Konkretnie zainteresowany
Posty: 603
Rejestracja: 13 lis 2008, 19:05

Post autor: bazi »

[quote=""AbCs""]przepustnica siedząca w środku powinna zamykać wlot ciepłego powietrza powyżej temp. 22c a tak się nie dzieje[/quote]
bo ona sie calkowicie nie domyka, zawsze cos z kolektora zasysa
A
AbCs
Newbie
Newbie
Posty: 12
Rejestracja: 27 cze 2009, 22:19

Post autor: AbCs »

[quote=""bazi""][quote=""AbCs""]przepustnica siedząca w środku powinna zamykać wlot ciepłego powietrza powyżej temp. 22c a tak się nie dzieje[/quote]
bo ona sie calkowicie nie domyka, zawsze cos z kolektora zasysa[/quote]
na 95 stronie "sam naprawiam " piszą tak:Sprawdzić położenie i łatwość poruszania
się przesłony regulacyjnej w króćcu wlotowym.
Przy temperaturze:
powyżej +22°C przesłona powinna zamykać
wlot ciepłego powietrza
(1, rys. N24-0154),
od —20 do +22°C przesłona powinna być
otwarta mniej więcej w 2/3 (2)
więc jak z tym w końcu jest?
Awatar użytkownika
rat4
Przyjaciel Forum
Przyjaciel Forum
Posty: 3181
Rejestracja: 14 lis 2008, 18:13
Lokalizacja: RBI

Post autor: rat4 »

na ten element mało ludzi zwraca w ogóle uwagę ale myślę że jest ważnym elementem,
u mnie się nie zamykał, coś z tym mechanizmem było nie tak....
Widziałem w innych autkach takie coś np. w daewoo tico jest manualna przegroda na lato i zimę taki przełącznik WINTER/SUMMER, w większości aut jest on automatyczny oparty na tej przegrodzie z przełącznikiem termalnym.
Jeśli w książce autor pisze, że ma domykać się całkowicie to raczej się nie pomylił,
oczywiście zanim domknie, przez jakiś czas pozostaje niedomknięty aż ten siłownik tzn metal w środku się nagrzeje bo chyba o to tu chodzi podobnie jak się sprawa ma z termostatem.
przez przypadek znalazłem coś ciekawego o dolocie:
http://www.micra.pl/porada,uklad-dotolowy-zmiany.html
civic r18a2/407 1,6 HDi
s
savic
Swój
Swój
Posty: 975
Rejestracja: 14 lis 2008, 7:10
Lokalizacja: małopolska

Post autor: savic »

też dało mi to do myślenia , cały czas gorący dolot - siedzi tam zwykły termostat przynajmniej u mnie (ale oglądając fotkę mam trochę inną tą puche wczoraj przerabiałem temat) niestety wylał się i przestał działać , podejrzewam że w większości przypadków tak będzie , klapka cały czas zamknięta brało wiater tylko znad kolektora i to jeszcze jaką cienką rurką autko po rozgrzaniu było bardziej mułowate , rozbebeszyłem ustrojstwo i podłożyłem pod termostat tulejkę zrobioną ze strzykawki piątki pasuje idealnie - klapka cały czas otwarta i nie zauważyłem żeby autko wolniej się rozgrzewało no może w zimie - będe miał chwilkę to wyciągnę to jeszcze raz i porobię fotki
Obrazek
A
AbCs
Newbie
Newbie
Posty: 12
Rejestracja: 27 cze 2009, 22:19

Post autor: AbCs »

zrobiłem tak jak radził rat4 i ku miłemu zaskoczeniu kultura pracy silnika się poprawiła oraz nastąpił delikatny przyrost mocy, dzięki za rady
ODPOWIEDZ

Wróć do „układ dolotowy + wydechowy”