[6n2] Łożysko kół tył

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

Awatar użytkownika
tomsson
Konkretnie zainteresowany
Konkretnie zainteresowany
Posty: 678
Rejestracja: 28 maja 2010, 11:54

[6n2] Łożysko kół tył

Post autor: tomsson »

Witam

Wyje mi w mojej polówce łożysko z tyłu. Rok produkcji 2000 silnik 1.9 SDI 5D. Z tyłu mam bębny.

W sklepie cena nowego łożyska wynosi 230 zł?! Czy to jest jakiś żart?

Czy istnieje inna możliwość naprawy łożyska niż wymiana całego?

Proszę o poradę, gdyż jestem poważnie zdziwiony.

Pozdrawiam
Pozdrawiam
o
okinoi
Początkujący
Początkujący
Posty: 123
Rejestracja: 03 lis 2010, 19:22

Post autor: okinoi »

Nie wiem jak to jest jak ma się bęben, ale ja mam tarcze i wymieniałem i zapłacilem tez cos kolo 250zł na FAG bo jest razem z piastą. Więc chyba musisz sie przygotować na taki wydatek. Naprawić sie nie da na 100%.
Awatar użytkownika
bialy0666
Namiętny pisarz
Namiętny pisarz
Posty: 1203
Rejestracja: 01 sie 2010, 2:58

Post autor: bialy0666 »

zestaw łożysk koła tył RUVILLE w InterCarsie 89 zyli . jeśli są dostępne to da się wymienić przecież 6N2 nie różni się aż tak od 6N1.można poszukać w sklepie z łożyskami tylko trzeba znać wymiary lub nr łożysk i nie będzie wtedy zabezpieczenia śruby,ale jeśli stare jest ok to można wykorzystać.
edit holewka za 89 jest wszystko . przekombinowałem .
Awatar użytkownika
tomsson
Konkretnie zainteresowany
Konkretnie zainteresowany
Posty: 678
Rejestracja: 28 maja 2010, 11:54

Post autor: tomsson »

Lekka przesada... Myślałem, że łożysko wyniesie mnie max 100 zł...

W takim razie czy można wymienić tylko jedno, a nie 2 na osi? (w sensie tylko na lewym kole a nie na lewym i prawym).
Pozdrawiam
Awatar użytkownika
turzol
Mały Spamer
Mały Spamer
Posty: 3323
Rejestracja: 14 lis 2008, 8:01
Lokalizacja: Tychy

Post autor: turzol »

[quote=""bialy0666""]zestaw łożysk koła tył RUVILLE w InterCarsie 89 zyli . jeśli są dostępne to da się wymienić przecież 6N2 nie różni się aż tak od 6N1.można poszukać w sklepie z łożyskami tylko trzeba znać wymiary lub nr łożysk i nie będzie wtedy zabezpieczenia śruby,ale jeśli stare jest ok to można wykorzystać.
edit holewka za 89 jest wszystko . przekombinowałem .[/quote]

6n2 rozni sie od 6n zasadniczo pod wzledem lozysk tyl . Lozysko jest zintegrowane razem z piasta. Koszt za markowy zamiennik ok 250 zl.

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk
Awatar użytkownika
bialy0666
Namiętny pisarz
Namiętny pisarz
Posty: 1203
Rejestracja: 01 sie 2010, 2:58

Post autor: bialy0666 »

[quote=""turzol""][quote=""bialy0666""]zestaw łożysk koła tył RUVILLE w InterCarsie 89 zyli . jeśli są dostępne to da się wymienić przecież 6N2 nie różni się aż tak od 6N1.można poszukać w sklepie z łożyskami tylko trzeba znać wymiary lub nr łożysk i nie będzie wtedy zabezpieczenia śruby,ale jeśli stare jest ok to można wykorzystać.
edit holewka za 89 jest wszystko . przekombinowałem .[/quote]

6n2 rozni sie od 6n zasadniczo pod wzledem lozysk tyl . Lozysko jest zintegrowane razem z piasta. Koszt za markowy zamiennik ok 250 zl.

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk[/quote]
szukałem pod 6N2 1,9 SDI, przeoczyłem nr nadwozia ; do nr 6N-XY37991
Awatar użytkownika
bialy0666
Namiętny pisarz
Namiętny pisarz
Posty: 1203
Rejestracja: 01 sie 2010, 2:58

Post autor: bialy0666 »

[quote=""tomsson""]Lekka przesada... Myślałem, że łożysko wyniesie mnie max 100 zł...

W takim razie czy można wymienić tylko jedno, a nie 2 na osi? (w sensie tylko na lewym kole a nie na lewym i prawym).[/quote]
jaki masz nr nadwozia jeśli poniżej 6N-XY37991 to jak pisałem , oraz można kupić komplet na jedno koło.jeśli po wyżej niestety razem z piastą cena w Części 24 218 zyli+ wysyłka .
Awatar użytkownika
tomsson
Konkretnie zainteresowany
Konkretnie zainteresowany
Posty: 678
Rejestracja: 28 maja 2010, 11:54

Post autor: tomsson »

[quote=""bialy0666""]
jaki masz nr nadwozia jeśli poniżej 6N-XY37991 to jak pisałem , oraz można kupić komplet na jedno koło.jeśli po wyżej niestety razem z piastą cena w Części 24 218 zyli+ wysyłka .[/quote]

Nie za bardzo rozumiem co znaczy poniżej?

Mój nr nadwozia to 6N-ZYD550273 (jeśli dobrze wydedukowałem, że to część VIN?)

Z ciekawości chciałbym się dowiedzieć jak łożyska z tyłu są rozwiązane w polówce ojca:

6N-ZYY526755

Czy to możliwe, że w 6n2 1.9SDI były zastosowane różne rozwiązania łożysk? W sensie, że 2 auta po liftingu, a mają inaczej rozwiązane łożyska?
Pozdrawiam
Awatar użytkownika
turzol
Mały Spamer
Mały Spamer
Posty: 3323
Rejestracja: 14 lis 2008, 8:01
Lokalizacja: Tychy

Post autor: turzol »

do 6n2 szly tylko i wyłącznie lozyska z piastą na tył, nie wiem ile razy można to samo pisać.
Awatar użytkownika
bialy0666
Namiętny pisarz
Namiętny pisarz
Posty: 1203
Rejestracja: 01 sie 2010, 2:58

Post autor: bialy0666 »

X to 1999r natomiast Y to 2000r .wiem pisałeś w pierwszym poście z 2000r przeoczyłem
tak od nr. podwozia XY 37992 są bębny jak piszeturzol.
d
dulu1
Newbie
Newbie
Posty: 24
Rejestracja: 04 maja 2009, 20:25

Post autor: dulu1 »

Witam!

Odświeżę temat, u mnie również zaczyna wyć łożysko tylne. W intercarsie wyskakuje że jest łożysko zwykłe za jakieś 50zł, i są te razem z piasta za około 200zł. Jest tam napisane że to łożysko piasta jest od numer VIN 6N-XY-379992. Mój numer VIN WWWZZZ6NZ1D003495 (a data prod w dowodzie to 2000r). Proszę o pomoc bo nie bardzo wiem jak on się ma do tego z intercarsu, jakie mam łożysko?
Awatar użytkownika
bialy0666
Namiętny pisarz
Namiętny pisarz
Posty: 1203
Rejestracja: 01 sie 2010, 2:58

Post autor: bialy0666 »

liczba po Z to 1 więc wyprodukowano ten pojazd w 2001 r ,zaś D to miejsce produkcji ,6 następnych cyfr to nr kolejny pojazdu w danym roku.i co tu gdybać jest jak pisze turzol :amen:
d
dulu1
Newbie
Newbie
Posty: 24
Rejestracja: 04 maja 2009, 20:25

Post autor: dulu1 »

Hm... no to będzie drogo :angry: Lubie nie raz sobie sam pogrzebać przy aucie, a z tym łożysko - piastą jest to do ogarnięcia we własnym zakresie? Trzeba coś wprasowywać (można spartolić)? Jest gdzieś do tego jakiś manual? W starym Caddym ze zwykłymi łożyskami robota była łatwa i przyjemna :grin:
p
pinio-78
Początkujący
Początkujący
Posty: 107
Rejestracja: 22 lis 2011, 21:30
Lokalizacja: podkarpackie

Post autor: pinio-78 »

Łożysko z piastą (a takie jest w 6n2) ma kilka zalet:
- prostszy i szybszy montaż
- duża trwałość (coś ala łożyska z przodu), oczywiście dobre łożyska,
- brak redukcji luzów przy montażu
oraz jedna zasadnicza wada:
- cena
A tak na marginesie "japończyki" typu corolla miały już takie łożyska na tyle od modelu E10 tak około 1992 rok.
d
dulu1
Newbie
Newbie
Posty: 24
Rejestracja: 04 maja 2009, 20:25

Post autor: dulu1 »

Czyli że z montażem nie będzie problemów we własnym zakresie? Jest jakiś manual z na forum? (nie mam pojęcia jak to w ogóle wygląda, a nie chce rozgrzebać auta jak nie będę umiał tego sam zrobić).
ODPOWIEDZ

Wróć do „zawieszenie + hamulce”