Nie wiem jak to jest jak ma się bęben, ale ja mam tarcze i wymieniałem i zapłacilem tez cos kolo 250zł na FAG bo jest razem z piastą. Więc chyba musisz sie przygotować na taki wydatek. Naprawić sie nie da na 100%.
zestaw łożysk koła tył RUVILLE w InterCarsie 89 zyli . jeśli są dostępne to da się wymienić przecież 6N2 nie różni się aż tak od 6N1.można poszukać w sklepie z łożyskami tylko trzeba znać wymiary lub nr łożysk i nie będzie wtedy zabezpieczenia śruby,ale jeśli stare jest ok to można wykorzystać.
edit holewka za 89 jest wszystko . przekombinowałem .
[quote=""bialy0666""]zestaw łożysk koła tył RUVILLE w InterCarsie 89 zyli . jeśli są dostępne to da się wymienić przecież 6N2 nie różni się aż tak od 6N1.można poszukać w sklepie z łożyskami tylko trzeba znać wymiary lub nr łożysk i nie będzie wtedy zabezpieczenia śruby,ale jeśli stare jest ok to można wykorzystać.
edit holewka za 89 jest wszystko . przekombinowałem .[/quote]
6n2 rozni sie od 6n zasadniczo pod wzledem lozysk tyl . Lozysko jest zintegrowane razem z piasta. Koszt za markowy zamiennik ok 250 zl.
[quote=""turzol""][quote=""bialy0666""]zestaw łożysk koła tył RUVILLE w InterCarsie 89 zyli . jeśli są dostępne to da się wymienić przecież 6N2 nie różni się aż tak od 6N1.można poszukać w sklepie z łożyskami tylko trzeba znać wymiary lub nr łożysk i nie będzie wtedy zabezpieczenia śruby,ale jeśli stare jest ok to można wykorzystać.
edit holewka za 89 jest wszystko . przekombinowałem .[/quote]
6n2 rozni sie od 6n zasadniczo pod wzledem lozysk tyl . Lozysko jest zintegrowane razem z piasta. Koszt za markowy zamiennik ok 250 zl.
Sent from my GT-I9100 using Tapatalk[/quote]
szukałem pod 6N2 1,9 SDI, przeoczyłem nr nadwozia ; do nr 6N-XY37991
[quote=""tomsson""]Lekka przesada... Myślałem, że łożysko wyniesie mnie max 100 zł...
W takim razie czy można wymienić tylko jedno, a nie 2 na osi? (w sensie tylko na lewym kole a nie na lewym i prawym).[/quote]
jaki masz nr nadwozia jeśli poniżej 6N-XY37991 to jak pisałem , oraz można kupić komplet na jedno koło.jeśli po wyżej niestety razem z piastą cena w Części 24 218 zyli+ wysyłka .
[quote=""bialy0666""]
jaki masz nr nadwozia jeśli poniżej 6N-XY37991 to jak pisałem , oraz można kupić komplet na jedno koło.jeśli po wyżej niestety razem z piastą cena w Części 24 218 zyli+ wysyłka .[/quote]
Nie za bardzo rozumiem co znaczy poniżej?
Mój nr nadwozia to 6N-ZYD550273 (jeśli dobrze wydedukowałem, że to część VIN?)
Z ciekawości chciałbym się dowiedzieć jak łożyska z tyłu są rozwiązane w polówce ojca:
6N-ZYY526755
Czy to możliwe, że w 6n2 1.9SDI były zastosowane różne rozwiązania łożysk? W sensie, że 2 auta po liftingu, a mają inaczej rozwiązane łożyska?
Odświeżę temat, u mnie również zaczyna wyć łożysko tylne. W intercarsie wyskakuje że jest łożysko zwykłe za jakieś 50zł, i są te razem z piasta za około 200zł. Jest tam napisane że to łożysko piasta jest od numer VIN 6N-XY-379992. Mój numer VIN WWWZZZ6NZ1D003495 (a data prod w dowodzie to 2000r). Proszę o pomoc bo nie bardzo wiem jak on się ma do tego z intercarsu, jakie mam łożysko?
liczba po Z to 1 więc wyprodukowano ten pojazd w 2001 r ,zaś D to miejsce produkcji ,6 następnych cyfr to nr kolejny pojazdu w danym roku.i co tu gdybać jest jak pisze turzol :amen:
Hm... no to będzie drogo Lubie nie raz sobie sam pogrzebać przy aucie, a z tym łożysko - piastą jest to do ogarnięcia we własnym zakresie? Trzeba coś wprasowywać (można spartolić)? Jest gdzieś do tego jakiś manual? W starym Caddym ze zwykłymi łożyskami robota była łatwa i przyjemna
Łożysko z piastą (a takie jest w 6n2) ma kilka zalet:
- prostszy i szybszy montaż
- duża trwałość (coś ala łożyska z przodu), oczywiście dobre łożyska,
- brak redukcji luzów przy montażu
oraz jedna zasadnicza wada:
- cena
A tak na marginesie "japończyki" typu corolla miały już takie łożyska na tyle od modelu E10 tak około 1992 rok.
Czyli że z montażem nie będzie problemów we własnym zakresie? Jest jakiś manual z na forum? (nie mam pojęcia jak to w ogóle wygląda, a nie chce rozgrzebać auta jak nie będę umiał tego sam zrobić).