[LUPO] 1,4 16V APE Problem G28 - błąd 16705

Coś nie działa? Nie wiesz jak uporać się z usterką bądź problemem technicznym w Twoim polo? To właściwy dział,by zadać pytanie.

Moderator: Global Moderator

h
hashultra
Newbie
Newbie
Posty: 3
Rejestracja: 06 lis 2012, 15:38

[LUPO] 1,4 16V APE Problem G28 - błąd 16705

Post autor: hashultra »

Witam serdecznie, problem dotyczy mojego drugiego auta (lupo 1,4 16v APE)
ale z tym samym silnikiem co w wielu polówkach.

Od zakupu doskwiera mu jedna bolączka mianowicie czujnik g28 -
zdiagnozowany vag-iem
błąd 16705
Na początku wyglądało to tak że czasem po przejechaniu dowolnego odcinka i
zgaszeniu auta jego ponowne uruchomienie było nie możliwe ale był na to
sposób (przynajmniej na jakiś czas) - wystarczyło zamknąć auto kluczem lub
z pilota i po chwili otworzyć ponownie... po tym zabiegu auto uruchamiało
sie normalnie.
Na dzień dzisiejszy patent ten już nie działa - zimny pali od strzała i
nigdy rano nie zdarzyło sie aby nie odpalił ale już po kilku chwilach jak
dostanie wyższej temperatury to po zgaszeniu ponowne jego uruchomienie
graniczy z cudem jeśli sie go dłużej pomęczy rozrusznikiem to coś tam
łapie na chwile ale obroty sa tak niskie że prawie go nie słychać i w tym
czasie nie reaguje na pedał gazu i po chwili gaśnie.
Jeśli nie zgaśnie to miga co chwilę Check i telepie budą jakby palił na 3
albo nawet 2 gary
Patent z zamykaniem juz nie działa, jedyne co zostaje to odczekać 20-30 min
potem odpala normalnie bez zająknięcia.
Podczas jazdy nie ma żadnych cyrków jedzie jak zawsze nie gaśnie.

Pierwsze co oczywiście zostało zrobione to wymiana G28 (wiadomo tylko ori z
aso) lecz po tym zabiegu i skasowaniu błędów problem nie znika
No to nie pozostało nic innego jak rozgrzebać wiązke od wtyczki czujnika do
ECU - wynik nic nie rozjaśnił - wszystkie 3 żyły ok
Myślę może ECU? jakieś zimne luty czy coś ale po odpięciu wtyczki G28 i
ponownym VAG-owaniu błąd 16705 (zły sygnał) zmienia sie na 16706 (brak
sygnału) więc wnioskuje że ECU sprawne.
Sprawdzam multimetrem przejścia na pinach czujnika - zarówno na starym jak
i nowym brak przejścia (wyczytałem że powinien być opór w granicach
500-1000 omów) u mnie ciągle zero między 1 -3 i 2-3
Kupiłem 3 czujnik, używany na nim to samo - brak oporu
W akcie desperacji postanowiłem udać się do elektromechanika celem
sprawdzenia czujników ale po wizycie w dwóch warsztatach żaden z Panów
fachowców nie był w stanie poprawnie ich ocenić.
Po przemierzeniu innym sprzętem znajomego na wszystkich 3 czujnikach
pojawia się jednak wskazanie w granicach 18kΩ-20kΩ a to chyba trochę za
dużo?

Kolejny etap - zrzucona skrzynia i dokładne oględziny pierścienia na wale
ale nic tam niepokojącego nie zauważyłem - pierścień suchy żadnych
wycieków, prosty nie pokiereszowany - znaki (kropki) na pierścieniu
pokrywaja sie z rozrządem ustawionym na znak.

Szykowac kase na kolejny czujnik ? Czy przychodzi wam może do głowy coś
jeszcze co może powodować taki cyrk?
S
Stanley
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 347
Rejestracja: 20 lis 2008, 20:08
Lokalizacja: RPR trasa Przemyśl-Dynów

Post autor: Stanley »

[quote=""hashultra""]Czy przychodzi wam może do głowy cośjeszcze co może powodować taki cyrk?[/quote]Uszkodzony czujnik G28
Przerwa w ciągłości przewodu lub zwarcie
Za duży odstęp między czujnikiem obrotów a kołem sygnałowym
Opiłki metalu na czujniku G28
Luźny czujnik G28
Jeżeli wymiana czujnika nie przyniosła zamierzonego efektu, to wskazuje na to, że czujnik jest sprawny. Myślę, że w twoim przypadku będzie to za duża odległość czujnika od koła sygnałowego.
Bez przecinaka i młota, to ch** nie robota.
h
hashultra
Newbie
Newbie
Posty: 3
Rejestracja: 06 lis 2012, 15:38

Post autor: hashultra »

Proszę powiedzcie mi jak prawidłowo powinno być ustawione koło sygnałowe... gdzieś tu na forum przeczytałem że kropka na kole powinna pokryć się z kropką na obudowie ale zastanawia mnie czemu nowe oryginalne koło zakupione w aso jest zablokowane plastikową zaślepką dokładnie w miejscu pokrycia się kropki na kole i wypustu na obudowie poniżej kropki :?:

Dokładnie tak:

Obrazek






Koło sygnałowe wymienione i nadal lipa :( ciepły nie odpala i tylko jeden błąd na vag-u G28

Ktoś ma jakieś pomysły?
b
belkot207
Newbie
Newbie
Posty: 1
Rejestracja: 15 gru 2013, 23:39

Post autor: belkot207 »

witam serdecznie mam zupełnie taki sam problem z odpalaniem i też po zamknięciu i otwarciu autka kluczem odpala bez problemu .mam pytanko czy spotkał się już ktoś z takim czymś a może tobie kolego udało się zdiagnozować usterkę bardzo proszę o pomoc z góry dziękuję .
ODPOWIEDZ

Wróć do „100 technicznych pytań do...”