[6N2] Dziwna praca silnika i check engine

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

G
Glumek
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 30
Rejestracja: 14 maja 2012, 11:11
Lokalizacja: RST/RZ

[6N2] Dziwna praca silnika i check engine

Post autor: Glumek »

Witam

Tytuł nie oddaje w pełni mojego problemu który zrodził się w sobotę 10.11.2012 roku. Otóż samochód z 2000 roku silnik 1.4 MPI, posiada instalacje gazową BRC Sequent 24 oczywiście jest to instalacja sekwencyjna. Około 3 miesięcy temu w aucie zostały wymienione świece, kable WN oraz cewka (cewka orginał, swiece ceramiczne firmy NGK i kable firmy NGK). Do felernego dnia auto chodziło elegancko (na niego to było dziwne). Chwilę przed zdarzeniem zatankowałem gaz na tej samej stacji na której tankuje już od roku i jak dotąd ani z gazem ani z benzyną nie było żadnych problemów (stacja LOTOS). Problem pojawił się po przejechaniu ok. 10 km, zgaszeniu auta i ponownym jego zapaleniu (stało około godziny). Stuknęło mu ok 101 tys km, w tym czasie został wymieniony także rozrząd z całym osprzętem.

O to problemy:
-świecąca się a nawet czasem migająca kontrolka Check Engine
-znaczny spadek mocy
-dziwne drgania samochodu (podczas ruszania, przyspieszania jak i postoju) pomimo tego ze silnik pracuje równo (według obrotościomierza)
- syczenie (chociaż nie wiem czy to tak być powinno) pokazane jak na tym filmie: http://www.youtube.com/watch?v=iPJJqLlSGI4&feature=plcp

Proszę o szybką pomoc i będę każdemu bardzo wdzięczny.


Pozdrawiam
Awatar użytkownika
jhosef
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 1576
Rejestracja: 22 lut 2011, 12:26
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: jhosef »

Szukaj dziury w dolocie. Syczy jakby gdzieś ciągnęło lewe powietrze.
Na wykrywanie nieszczelności pomaga samostart, plak lub dezodorant w spreju. Psika się w okolice dolotu w poszukiwaniu nieszczelności.
Jeśli zaczną obroty wariować to gdzieś tam ciągnie powietrze. Oczywiście nie polecam palenia papierosów przy tym badaniu :acute:
G
Glumek
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 30
Rejestracja: 14 maja 2012, 11:11
Lokalizacja: RST/RZ

Post autor: Glumek »

jhosef Dziękuję za pomoc aczkolwiek troszkę za późno. Wczoraj odebrałem już auto z serwisu samochodowego i okazało się że jeden z nowych kabli NGK nawalił i samochód pracował na 3 garach.

Pozdrawiam

Temat do zamknięcia.
Awatar użytkownika
jhosef
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 1576
Rejestracja: 22 lut 2011, 12:26
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: jhosef »

Na filmiku nie słychać aby pracował na 3 garach.
Syczenie też nie jest od tego.
Ale cieszę się, że już naprawione.
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik”