Rozrząd co ile ?

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

Awatar użytkownika
yoker1988
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 329
Rejestracja: 20 mar 2011, 12:51
Lokalizacja: Letterkenny / Piła

Post autor: yoker1988 »

[quote=""kolo""]nie bierzecie pod uwagę lat paska ? zima -20 lato +30 to ten materiał się kurczy i rozciąga i starzeje się[/quote]

Naszczescie u mnie niema takich temperatur zima max -4 a latem max 28 wiec chyba nie mam co sie martwic o warunki atmosferyczne wobec paska.
Awatar użytkownika
Jacoo
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 578
Rejestracja: 20 kwie 2009, 16:35
Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski

Post autor: Jacoo »

Nadmienie tylko, że silnik nagrzewa się do 90*C wiec max temp zew. nie ma przy tym większego znaczenia.
Mi rozsądek nakazuje wymianę co max 70 tys. km i okresowe sprawdzanie stanu paska.

:hello:
Awatar użytkownika
kolo
Wtajemniczony
Wtajemniczony
Posty: 2337
Rejestracja: 14 lis 2008, 7:03
Lokalizacja: Ostrołęka

Post autor: kolo »

Jacoo
do tylu nagrzewa się płyn nie blok( czy tam obudowa ta, dokładnie nie znam nazwy części) , wątpie żeby temp paska była wyższa niż 50-60
Kedy ?

viewtopic.php?f=89&t=21116 - GreenLine Edition
Awatar użytkownika
Bartek1441
Początkujący
Początkujący
Posty: 107
Rejestracja: 28 maja 2012, 20:16
Lokalizacja: Piła
Kontakt:

Post autor: Bartek1441 »

o orginalne paski rozrządu nie ma co się bać, wytrzymują tyle ile producent zadeklarował a prawde mówiąc nawet dwa razy tyle jeszcze w histori mojego serwisu (20lat) nie zdarzyło się zeby orginalny pasek strzelił przed deklarowana wymianą oczywiście nigdy nie wiadomo jak to z zamiennikiem.
[size=12px]

[size=12px]
Kupie rozpórke gora i dol oraz znaczek GT na gril... PW
r
rumcajs25
Swój
Swój
Posty: 759
Rejestracja: 19 kwie 2012, 13:18
Lokalizacja: okolice Sieradza

Post autor: rumcajs25 »

Mowcie co chcecie ale ja osobiscie przy tych 70k km wole wymienic cały zestaw i miec spokoj na jakis czas, kurcze czy wymiana rozrzadu to taki wielki wydatek? Przeciez jesli macie auto to musicie sie liczyc z tym ze trzeba robic bierzace wymiany itd. jeszcze troche to powiecie ze po co olej wymieniac co 10-15k km jak mozna co 30k km i tez bd chodzic.
A co do twojego pytania Borek to rozsadek kaze mi napisac ze dobrze by było przy tych 70tys wymienic ;)
Mój Chagalblue
Ogólnopolski Zlot PKP 2013
Ogólnopolski Zlot PKP 2014
Awatar użytkownika
Bartek1441
Początkujący
Początkujący
Posty: 107
Rejestracja: 28 maja 2012, 20:16
Lokalizacja: Piła
Kontakt:

Post autor: Bartek1441 »

No zdania są zawsze różne w tym temacie np taka ciekawostka, 2.0 TDI CR przewidywyany rozrząd na 120tys lub po 4 latach jezeli kots kreci te przykładowe 120 w ciagu 2 lat to vw zaleca wymiane rozrzadu przy 130/140tys, a gdy w ciagu tych 4 lat zrobi 60 tys to nic sie nie stanie zanim dojedzie do 100. Teraz już jest tak zrobione że VW nie daje określonego czasu na wymiane rozrządu tylko są zależności przebiegu wzgledem lat. Wracajac do tematu to "przezorny zawsze ubezpieczony" rozrząd to nie taka bagatela, a wymiana to juz indywidualnie wg. silnika przebiegu roku produkcji ;)
[size=12px]

[size=12px]
Kupie rozpórke gora i dol oraz znaczek GT na gril... PW
Awatar użytkownika
bialy0666
Namiętny pisarz
Namiętny pisarz
Posty: 1203
Rejestracja: 01 sie 2010, 2:58

Post autor: bialy0666 »

wszystko zależy od stanu rolki, paska przebiegu oraz na ile jest przewidziany pasek
Awatar użytkownika
Bartek1441
Początkujący
Początkujący
Posty: 107
Rejestracja: 28 maja 2012, 20:16
Lokalizacja: Piła
Kontakt:

Post autor: Bartek1441 »

Najlepiej wymienia się kpl. rozrząd z rolkami napinaczami i pompą wody najlepiej, bo jaki sens zmieniac co chwile pasek jak w miedzy czasie np. pompa wody zacznie lecieć podwójna robota.
[size=12px]

[size=12px]
Kupie rozpórke gora i dol oraz znaczek GT na gril... PW
p
psz
Newbie
Newbie
Posty: 3
Rejestracja: 16 gru 2012, 23:16

Post autor: psz »

A jak to w końcu jest z koniecznością wymiany pompy wody; czy to czasem nie zależy od tego, czy jest ona napędzana paskiem rozrządu, czy oddzielnym paskiem wielorowkowym? W moim nowym nabytku - 1,9 SDI AEY - tak właśnie jest i mój zaufany mechanik (który sam od daaawna jeździ ropnym wolnossącym golfem II) powiedział, że nie ma co wymieniać pompy, bo ta jest dobra, a jak walnie, to nie rozwala rozrządu, bo jest właśnie na oddzielnym pasku.
Awatar użytkownika
rat4
Przyjaciel Forum
Przyjaciel Forum
Posty: 3181
Rejestracja: 14 lis 2008, 18:13
Lokalizacja: RBI

Post autor: rat4 »

Sprawdź stan paska zębatego i czy dobrze napięty a potem ewentualnie wymień.
To są proste silniki nie ma tu aż takiego chuchania za zimne, jak mawiał Murphy:
"Jeśli coś ma się spieprzyć to i tak się spieprzy"
civic r18a2/407 1,6 HDi
Awatar użytkownika
wesol
Swój
Swój
Posty: 794
Rejestracja: 05 kwie 2009, 13:05

Post autor: wesol »

APQ wymiana co 90 tys km sprawdzanie( kontrola) rozrzadu co 30 tys km. Nie widze sensu zmieny co 70 tys km. Nikt nie projektuje rozrzadu tak ze ma wytrzymac 90 tys km a przy 100 ma sie wykrzaczyc. Jesli mialoby tak byc to raczej po motogodzinach by byla wymiana a nie po przebiegu. Co innego przlatac 100 tys na autośce a coinnego po drogach miejskich z predkosciami srednimi 27 km/h. Zapas wytrzymalości paska jest na tyle duzy ze spokojnie mozna posmigac te 90 tys km.

W AEY masz pompe wody osobno wiec ja wymieniasz kiedy ci padnie. A nawret gdyby byla na rozrzadzie to tez tak samo- wymienia sie ją jak ma jakies luzy, wyje lub cieknie.
a
artek096
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 37
Rejestracja: 22 paź 2017, 12:35

Post autor: artek096 »

A jakie sa orginalne czesci wystawiane przez producenta mam na mysli kompletny rozrzad paski rolki pompa ktos zna ? I jakie ceny ?
Awatar użytkownika
ania9393
Newbie
Newbie
Posty: 5
Rejestracja: 09 gru 2017, 17:13
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: ania9393 »

^oryginalne części dostaniesz w hurtowniach lub w serwisie Volkswagena. Jednakże - to droga impreza.

Skąd Wy bierzecie mechaników, którzy za robociznę chcą tylko 60zł?
Mi zawołali za rozrząd 650zł z częściami (gdzie części na allegro kosztują 250zł około), a sama robocizna to 250zł - 350zł. Czemu rozrząd w Polo jest tak niebotycznie drogi?
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik”