[86C2F] Problem 5 bieg

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

Awatar użytkownika
Radeknavi
Początkujący
Początkujący
Posty: 98
Rejestracja: 28 lip 2009, 19:39

Post autor: Radeknavi »

Witam ponownie:)mam pytanie:czy do silnika 1.3 była montowana ta sama skrzynia co do 1.0 AAU?bo mam na oku skrzynie :' SKRZYNIA BIEGOW 5-cio BIEGOWA VW POLO 1.3 Benzyna. 86C 90-94 r.na wtrysku jednopunktowym. ' ??
Czekam na odp.
Pozdrawiam
Obrazek
Awatar użytkownika
Black
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 281
Rejestracja: 15 lis 2008, 7:10
Lokalizacja: 3City

Post autor: Black »

miałem ten sam problem jak kupiłem polo. ktoś zrobił mnie w konia nie mówiąc o tym:/ ale przyjechałem do domu i po czasie szukania odp. zacząłem od zmiany oleju na nowy i wymiany właśnie tego zimeringu. koszty: olej 130zł, zimering 7zł działa do dziś.
[quote=""piotrek18ony""]nikt nie jest chyba tak głupi i nie jeździ bez oleju :)[/quote]
Jak widzisz są tacy :banghead:
Awatar użytkownika
VAGfan
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 227
Rejestracja: 13 sie 2009, 22:18
Lokalizacja: zach-pom

Post autor: VAGfan »

[quote=""piotrek18ony""]Mi ten olej niestety wycieka a dokładnie to w miejscu gdzie wchodzi drazek na simeringu. Da sie to naprawic ??[/quote]
[quote=""Radeknavi""]Mi w tym samym miejscu wycieka,wydaje mi się,ze wystarczy wymienić symering na nowy i nie będzie problemu:)[/quote]
Wymiana uszczelniacza załatwi problem wycieków na dłuższy czas:
Obrazek
Ja zrobiłem to tak:
auto na kanał, włączyłem 4 bieg
potem kluczem 10 odkręciłem śrubę na wałku i zdjąłem drążek z aluminiowym elementem
Obrazek
następnie wyrwałem stary uszczelniacz
Obrazek
i po oczyszczeniu gniazda szmatą szybko wsunąłem nowy wbijając go metalową tuleją
Założyłem drążek, dokręciłem śrubę kluczem 10 i gotowe.
Wreszcie spokój z wyciekami oleju przekładniowego
86c2f 1W [2009-2010]
6N 1Y [2010-]
p
piotrek18ony
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 39
Rejestracja: 04 maja 2009, 14:17
Lokalizacja: Nysa

Post autor: piotrek18ony »

Dzieki VAGfan jakbys tego nie napisał to nawet by mi sie niechciało zabierac do tego a sprawa jest banalna :D
Awatar użytkownika
VAGfan
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 227
Rejestracja: 13 sie 2009, 22:18
Lokalizacja: zach-pom

Post autor: VAGfan »

Gorzej jest z odkręceniem korka wlewowego oleju do skrzyni biegów - klucz imbusowy (hex) 17 mm i ciężko jest nim operować

ja musiałem odgiąć nieco przewody od pompy hamulcowej
86c2f 1W [2009-2010]
6N 1Y [2010-]
Awatar użytkownika
Andrzej_89
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 535
Rejestracja: 08 lip 2009, 8:27
Lokalizacja: Sulejówek/Radziejowice

Post autor: Andrzej_89 »

a ja mam taki problem że ogólnie skrzynia mi cieknie, jakoś chyba po jakimś łączeniu z 2 części. jak ostatnio rozbierałem zawieszenie to widziałem że się bardzo poci i kapie mi na kostke. jakieś pomysły na uszczelnienie tego wycieku bez zdejmowania skrzyni? a i zaraz będę wymieniał olej i filtry, i w skrzyni też chce wymienić. jaki olej muszę zakupić i ile się w skrzyni go mieści? polo 1.4d skrzynia 5-tka.
p
piotrek18ony
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 39
Rejestracja: 04 maja 2009, 14:17
Lokalizacja: Nysa

Post autor: piotrek18ony »

Jeszcze jedno pytanko dla wtajemniczonych. CZy mozna sprawdzic poziom oleju w skrzyni i gdzie wogóle jest ten wlew oleju bo jak narazie to nie doszłem do tego ??? :D
Awatar użytkownika
VAGfan
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 227
Rejestracja: 13 sie 2009, 22:18
Lokalizacja: zach-pom

Post autor: VAGfan »

[quote=""Andrzej_89""]jaki olej muszę zakupić i ile się w skrzyni go mieści? [/quote]
olej do skrzyni to wg niemieckiej książki:
G50 SAE 75W90 syntetyczny
np. taki: http://moto.allegro.pl/item720430617_ol ... ologi.html
pojemność:
skrzynia 4-biegowa 2,2 litra
skrzynia 5-biegowa 3,1 litra

[quote=""piotrek18ony""]CZy mozna sprawdzic poziom oleju w skrzyni i gdzie wogóle jest ten wlew oleju[/quote]
poziom oleju sprawdza się po odkręceniu korka wlewu - na zdjęciu tam gdzie wsadzony jest klucz imbus
Obrazek
86c2f 1W [2009-2010]
6N 1Y [2010-]
Awatar użytkownika
Andrzej_89
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 535
Rejestracja: 08 lip 2009, 8:27
Lokalizacja: Sulejówek/Radziejowice

Post autor: Andrzej_89 »

dzięki VAGfanie :)
Ż
Żółw
Newbie
Newbie
Posty: 24
Rejestracja: 19 lip 2012, 16:48

Post autor: Żółw »

HEY niektóre skrzynie wlewu oleju mają od czoła lepszy dostęp. A olej do skrzyni suchej 3,1l -5biegowa , 2,2l - 4 biegowa ja mam 5 i wlałem 2,9l
Awatar użytkownika
lukas2305
Konkretnie zainteresowany
Konkretnie zainteresowany
Posty: 730
Rejestracja: 15 lis 2008, 7:56
Lokalizacja: Bytom

Post autor: lukas2305 »

[quote=""Żółw""]HEY niektóre skrzynie wlewu oleju mają od czoła lepszy dostęp[/quote]
taaaak? :butcher:
foto poprosimy gdzie w 86c2f lub 86c jest wlew oleju gdzie indziej niż przy flanszy półosi :glare:
Ż
Żółw
Newbie
Newbie
Posty: 24
Rejestracja: 19 lip 2012, 16:48

Post autor: Żółw »

bede miał chwilkę czasu to wrzucę jak najszybciej foto pozdrawiam.
d
drupality
Newbie
Newbie
Posty: 2
Rejestracja: 31 paź 2012, 12:37

Post autor: drupality »

Witam, podepnę się do tematu, ponieważ mam podobny problem.

VW POLO 1.4 D (92') nie wchodzi dla odmiany 3 bieg. Tzn raz udało się go wrzucić w czasie jazdy (ze zgrzytem). Na postoju bieg wchodzi.

Pierwszą opcją jest wymiana simeringa i oleju w skrzyni biegów. Tylko tutaj nie wiem jaki ten simering ma być (wymiar). Po prostu chciałbym być zaopatrzony w prawidłowy simering przed zabawami w kanale. Mógłby mi ktoś napisać jaki to simering ma być?
Awatar użytkownika
lukas2305
Konkretnie zainteresowany
Konkretnie zainteresowany
Posty: 730
Rejestracja: 15 lis 2008, 7:56
Lokalizacja: Bytom

Post autor: lukas2305 »

simering wybieraka - rozmiar 24x7x15 numer OE: 085301227
simering półosi - rozmiar 40x52x9 numer OE: 014409399D (potrzeba 2 sztuk)
d
drupality
Newbie
Newbie
Posty: 2
Rejestracja: 31 paź 2012, 12:37

Post autor: drupality »

@lukas2305 dzięki.
ODPOWIEDZ

Wróć do „skrzynia biegów + układ napędowy”