Wszystko o: SWAP silnika w 6N/6N2/Classic/Variant

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

Awatar użytkownika
stalker5
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 252
Rejestracja: 15 gru 2012, 13:21
Lokalizacja: Korbielów/Żywiec

Post autor: stalker5 »

Cześć :D

Chciałbym Was zapytać o swap silnika 1.4 60 km 6n2 na 1.6 GTI 6n2. Jeśli będę miał dawce GTI w dobrym stanie to przeróbka będzie wymagała jeszcze wielu części z poza posiadanego GTI? Dużo części będzie trzeba dokupić? Oczywiście hamulce także przełoże z GTI i belki oraz kupię jakiś konkretny gwint lub airride.
Bardzo zależy mi na przełożeniu mocniejszego silnika właśnie do 1.4, bo posiadam auto zachowane w świetnym stanie. Mógłbym kupić drugie polo z silnikiem GTI i używać obu, ale nie mam niestety miejsca na kolejne auto i pieniędzy, a rozwalone GTI mogę dostać w małej cenie.

Bardzo prosiłbym o odp.
Awatar użytkownika
klocek
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 400
Rejestracja: 10 lip 2012, 17:37
Lokalizacja: Hrubieszow

Post autor: klocek »

z tego silnika mozesz wyciagnac tyle mocy co w gti :)
Awatar użytkownika
stalker5
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 252
Rejestracja: 15 gru 2012, 13:21
Lokalizacja: Korbielów/Żywiec

Post autor: stalker5 »

Jakim sposobem? Chyba tylko turbiną. Może na częściach bym wycisnął koło 90 km, ale to jest nieopłacalne. Wkładając GTI zawsze mogę jeszcze bardziej podciągnać moc, myślę, że 150 km da się bez większych problemów wyciągnąć z niego :) Mam już taki plan w główce, że wróciły by mi się koszty przekładki nawet. Tylko szukam kogoś kto już coś takiego zrobił dokładnie w 6n2 :) jeśli znajdzie się taka osoba byłbym dozgonnie wdzięczny :D
P
Pi0tras
Newbie
Newbie
Posty: 14
Rejestracja: 30 sty 2012, 17:10

Post autor: Pi0tras »

[quote=""Jabolek""]
ładuj AEE, przekładasz tylko osprzęt, zmieniasz kompa, immoboxa i lecisz dalej, przeróbek żadnych nie musisz robić.[/quote]

A jeśli chodzi o sterownik to nie ma znaczenia, że jeden jest Motronic a drugi Magneti Marelli?
Awatar użytkownika
klocek
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 400
Rejestracja: 10 lip 2012, 17:37
Lokalizacja: Hrubieszow

Post autor: klocek »

a nie sorry :D tofik z forum ma w swoim okolo 120km 1.4 16v
Awatar użytkownika
Jabolek
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1133
Rejestracja: 23 sty 2011, 10:13
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: Jabolek »

[quote=""Muniek91""]Witam czy mógł by mi ktoś powiedzieć czy ten silnik jest na pewno od polo przed liftem ???

http://tablica.pl/oferta/silnik-1-6-vw- ... 27454;r:;s:

Ewentualnie gdyby ktoś znał kogoś albo coś bo potrzebuje silnik 1.6 AEA najchętniej sam blok .

Pytam się dlatego ponieważ wszyscy piszą ze polo Ibiza golf itp a w każdym jest podobno trochę inny silnik ( mocowanie dolne na łapie )[/quote]

ten silnik podejdzie do 6N, ma mocowanie na prawą łapę jak widać na foto.

[quote=""stalker5""]Cześć :D

Chciałbym Was zapytać o swap silnika 1.4 60 km 6n2 na 1.6 GTI 6n2. Jeśli będę miał dawce GTI w dobrym stanie to przeróbka będzie wymagała jeszcze wielu części z poza posiadanego GTI? Dużo części będzie trzeba dokupić? Oczywiście hamulce także przełoże z GTI i belki oraz kupię jakiś konkretny gwint lub airride.
Bardzo zależy mi na przełożeniu mocniejszego silnika właśnie do 1.4, bo posiadam auto zachowane w świetnym stanie. Mógłbym kupić drugie polo z silnikiem GTI i używać obu, ale nie mam niestety miejsca na kolejne auto i pieniędzy, a rozwalone GTI mogę dostać w małej cenie.

Bardzo prosiłbym o odp.[/quote]

jeśli będziesz miał dawcę to nie musisz dokupywać żadnych części, ewentualnie nowe tracze hamulcowe z klockami, łożyska kół, przeguby i te części które byłyby uszkodzone w dawcy. Taki swap będzie dość opłacalny z tego względu że zostanie Ci ta sama składka co na 1,4.
Awatar użytkownika
stalker5
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 252
Rejestracja: 15 gru 2012, 13:21
Lokalizacja: Korbielów/Żywiec

Post autor: stalker5 »

Właśnie dawca w całkiem fajnym stanie i uszkodzona raczej tylko karoseria. Dobra to super :D i tak mam zamiar wszystkie części typu rozrząd, klocki hamulcowe i tarcze, łożyska itp. kupić nowe :) a wie ktoś może czy jest ktoś na forum, kto robił przekładkę dowolnego silnika z 6n2 na GTI? :)
Awatar użytkownika
Matti 6n
Konkretnie zainteresowany
Konkretnie zainteresowany
Posty: 669
Rejestracja: 13 wrz 2011, 20:32
Lokalizacja: Jarosław

Post autor: Matti 6n »

Witam mam pytanie a mianowicie czy osprzęt z 1.4 8v podejdzie do 1.4 16v , obydwa silniki z polo 6n (1.4 16v dohc) PW
Awatar użytkownika
Jabolek
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1133
Rejestracja: 23 sty 2011, 10:13
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: Jabolek »

[quote=""Matti 6n""]Witam mam pytanie a mianowicie czy osprzęt z 1.4 8v podejdzie do 1.4 16v , obydwa silniki z polo 6n (1.4 16v dohc) PW[/quote]

nie podejdzie, to zupełnie inne silniki i trzeba swapować razem z instalacją elektryczną.
M
MoHardcore
Newbie
Newbie
Posty: 4
Rejestracja: 19 sie 2012, 9:32

Post autor: MoHardcore »

Polówka zjada olej. Mam silnik 1.4 APQ. Mialem wymieniane uszczelki i popychacze - mechanik stwierdzil ze dlugo na tym nie pociagne bo pierwszy tlok jest w tragicznym stanie. Aktualnie auto znowu bierze olej (z max do min poziomu oleju w 2kkm). Czy cos innego poza APQ mozna wsadzic P&P?
Awatar użytkownika
Jabolek
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1133
Rejestracja: 23 sty 2011, 10:13
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: Jabolek »

[quote=""MoHardcore""]Polówka zjada olej. Mam silnik 1.4 APQ. Mialem wymieniane uszczelki i popychacze - mechanik stwierdzil ze dlugo na tym nie pociagne bo pierwszy tlok jest w tragicznym stanie. Aktualnie auto znowu bierze olej (z max do min poziomu oleju w 2kkm). Czy cos innego poza APQ mozna wsadzic P&P?[/quote]

jak tłok w tragicznym stanie to i cylinder pewnie zryty, jak masz górę zrobioną to może teraz sam dół dokupić? bo wymiana silnika też się wiąże z kosztami, ale jak swap to nie na 1,4 tylko na 1,6 AEE bądź 1,6 16V AJV z tym że AEE podejdzie P&P
Awatar użytkownika
Matti 6n
Konkretnie zainteresowany
Konkretnie zainteresowany
Posty: 669
Rejestracja: 13 wrz 2011, 20:32
Lokalizacja: Jarosław

Post autor: Matti 6n »

1.6 16v taki leżakuje w garażu w oczekiwaniu na wiosnę :)
M
MoHardcore
Newbie
Newbie
Posty: 4
Rejestracja: 19 sie 2012, 9:32

Post autor: MoHardcore »

jak tłok w tragicznym stanie to i cylinder pewnie zryty, jak masz górę zrobioną to może teraz sam dół dokupić? bo wymiana silnika też się wiąże z kosztami, ale jak swap to nie na 1,4 tylko na 1,6 AEE bądź 1,6 16V AJV z tym że AEE podejdzie P&P[/quote]

Dodam ze kiedys jadlo wiecej - calosc na 1kkm. Mechanik stwierdzil ze nieoplacalne jest remontowanie i lepiej kupic silnik.
Na allegro malo czesci APQ. Niekiedy trafi sie APQ, AEX, AKV. Pozostale dwa beda pasowac? Tak sie sklada ze z motoryzacji jestem laikiem. Co masz na mysli piszac dokupic dol? Blok i tłoki?

Ew. jakbym chcial kupic juz AEE to moze byc " bez osprzetu " (tak wiem, zawsze pytac sprzedawce co ma na mysli)? Widze ceny miedzy 800-1900 - Wiem ze na internecie roznie bywa ale jakiej ceny sie powinienem spodziewac? 1900 to znaczy lepszy czy cena zawyzona?
Awatar użytkownika
Jabolek
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1133
Rejestracja: 23 sty 2011, 10:13
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: Jabolek »

[quote=""MoHardcore""]jak tłok w tragicznym stanie to i cylinder pewnie zryty, jak masz górę zrobioną to może teraz sam dół dokupić? bo wymiana silnika też się wiąże z kosztami, ale jak swap to nie na 1,4 tylko na 1,6 AEE bądź 1,6 16V AJV z tym że AEE podejdzie P&P[/quote]

Dodam ze kiedys jadlo wiecej - calosc na 1kkm. Mechanik stwierdzil ze nieoplacalne jest remontowanie i lepiej kupic silnik.
Na allegro malo czesci APQ. Niekiedy trafi sie APQ, AEX, AKV. Pozostale dwa beda pasowac? Tak sie sklada ze z motoryzacji jestem laikiem. Co masz na mysli piszac dokupic dol? Blok i tłoki?

Ew. jakbym chcial kupic juz AEE to moze byc " bez osprzetu " (tak wiem, zawsze pytac sprzedawce co ma na mysli)? Widze ceny miedzy 800-1900 - Wiem ze na internecie roznie bywa ale jakiej ceny sie powinienem spodziewac? 1900 to znaczy lepszy czy cena zawyzona?[/quote]

odnośnie dołu to miałem na myśli właśnie blok z tłokami, silniki AEX i AKV będą pasować. Silnik AEE kupujesz oczywiście bez osprzętu bo wszystko podejdzie od APQ, ceny tak różne jak różni sprzedawcy, do 1000zł można wyrwać już w bardzo dobrym stanie silnik i trzeba pamiętać żeby był od 6N bądź dokładnie obejrzeć i upewnić się że są punkty montażowe w bloku na prawą łapę silnika.
P
Pi0tras
Newbie
Newbie
Posty: 14
Rejestracja: 30 sty 2012, 17:10

Post autor: Pi0tras »

Witam ponownie!

Zrobiony swap ALL --> AEE....

Na sterowniku z ALL auto odpala ale szarpie i gaśnie. Po przełączeniu i odpaleniu na LPG (sekwencja) na biegu jałowym pracuje w miarę równo ale podczas jazdy szarpie.
Po wymianie sterownika na AEE pojawia się oczywiście problem z immo (auto nie odpala wogóle)... Z tego co doczytałem w tym wątku immo można "rozkodować" albo "wywalić".
Czy ktoś może podpowiedzieć jak to zrobić?
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik”