[quote=""rat4""]to mi nie pasuje:
dwa to to ze jedziemy znacznie wolniej ( nizsze obroty) a co za tym idzie mniejszy prad produkuje altek
chodzi ci pewnie o amperaż jaki daje alt bo napięcie jest takie samo nawet na niskich obrotach 14,4 V, alt to nie jest dynamo w rowerze
co do reszty to zgadza się.[/quote]
Prad w elektryce/elektronice oznacza ampery a nie volty czyli napiecie. Napiecie altek bedzie utrzymywal na wymaganym poziomie praktycznie od obrotow jalowych. Z racji tego ze musza byc obroty na altku okolo 2000( nawet nieco mniej) by sam sie wzbudzil to przelozenie na kolach pasowych jest 1 do 2. Takie rzeczy mialem na pierwszym roku studiow motoryzacyjnych.
Rozchodzilo mi sie oto ze wszyscy wyskakuja ze maja alternatory 90 czy 120 amperowe tylko nie wiedza ze ten amperaz on da ale przy obr silnika 4 tys czyli na samym altku jest 8 tys obr. Przy obr silnika 1000 mamy jakies 20-25 % jego mocy a przy 200 mamy juz cos kolo 40-50 %. W sam naprawiam zdaje sie megany( kiedys mialem meganke i taka ksiazke ) jest tabela obrazujaca wydajnosc altka.