[9n] Elektryczna regulacja świateł

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

Awatar użytkownika
Gvido
Początkujący
Początkujący
Posty: 132
Rejestracja: 14 lis 2008, 19:02
Lokalizacja: Koprzywnica k. Sandomierza

Post autor: Gvido »

Witek6935
Z tego co wiem to trzeba obudowę silniczka wyciąć chyba najlepiej nożykiem oczywiście ostrożnie :D ... następnie użyć wcześniej zakupionego zestawu naprawczego ... 1J0 941 295 A [Silniczek] oraz 6Q0 998 295 zestaw naprawczy (nowa okładka i śrubami) i po sprawie... Jakbyś naprawiał to walnij kilka fotek z przebiegu prac i wrzuć manuala w odpowiedni dział będzie dla potomnych... :grin:
Więcej o Mojej 9Ence Obrazek CzArNa StAll WINTER EDITION <!-- s][img]http://img23.imageshack.us/img23/7553/b ... xi2333.jpg[
d
dziobak
Newbie
Newbie
Posty: 12
Rejestracja: 24 cze 2010, 20:49

Post autor: dziobak »

Witam. Proszę o dalszy ciąg tematu, bo jestem przed wymiana tych silniczków. Rok temu jeszcze jakoś po uderzeniu w klosz -delikatnym uderzeniu- działały, teraz już tylko pojedyncze rzegotanie i to tylko po stronie kierowcy, a drugi wcale. Poza tym brak najmniejszych ruchów strumienia światła. I jeszcze pytanie, -na Allegro są silniczki, lecz po cenie widać, że to używki, warto kupować. Proszę o doświadczenia w temacie. Pozdrawiam.
Awatar użytkownika
Witek6935
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1038
Rejestracja: 26 mar 2010, 18:19
Lokalizacja: Zielona Góra

Post autor: Witek6935 »

Witam. Na forum jest manual napisany przeze mnie.
viewtopic.php?f=25&t=19604
Kupiłem nowe zamienniki w sklepie z częściami do skody - skoda octavia pierwszej generacji ma takie same silniczki jak lampy AL od Polo. Dałem 39,50zł za sztukę, na miejscu bez przesyłki. Działają bardzo dobrze.

Napiszę też czego doświadczyłem, a nie ma tego w manualu.

Budowa lampy:
Można powiedzieć, że lampa składa się z czterech zasadniczych elementów:
->Tylnej, czarnej obudowy do której przykręcone są na dwóch śrubach silniczki;
-> przezroczystego klosza;
-> plastikowego odbłyśnika, który jest włożony pomiędzy czarną obudowę i klosz (tylko włożony, dalej opiszę szczegóły na co trzeba uważać!). Są to te ringi które widać z zewnątrz. To tę część można pomalować na czarno, gdy chce się zrobić lampy smoked. Do tych ringów należy też odbłyśnik kierunkowskazu.
-> oraz głównego odbłyśnika, który jest zrobiony z wypolerowanego metalu. Po rozbiórce trzeba uważać, żeby go nie dotknąć, ponieważ łatwo robią się tłuste plamki jak na okularach. Próba ich wyczyszczenia, nawet najdelikatniejszą ściereczką może skończyć się drobnymi ryskami. Początkowo myślałem, że mała lampa od drogowych i duża od mijania ma osobne lustra. Jednakże po zdjęciu ringów, okazuje się, że to jest jedno wielkie lustro i to ono ulega regulacji. Przez co, regulujemy zarówno światła mijania jak i drogowe. Lustro od góry zamontowane jest na zawiasach do czarnej obudowy, a od dołu popycha je ten bolec od silniczków (bez sprośnych skojarzeń :) ). Popychając w dolnej części do przodu, odpycha dolną część lustra, a ta na zawiasach podnosi się i kieruje strumień światła wyżej. Obniżanie odbywa się w odwrotny sposób. Mam fotki z komórki :
http://img825.imageshack.us/img825/1341/13072010.jpg
http://img706.imageshack.us/img706/6433 ... 10001f.jpg

Sama naprawa:
Początkowo zdemontowałem lampy i ściąłem tył obudowy (lampy AL) - tak jak podaje sposób na tej jakiejś niemieckiej stronie i mój manual. Dostęp był bardzo dobry, wyjąłem silniczki... jednakże okazało się, że jak chciałem włożyć je z powrotem to był problem z założeniem... Główka silniczka - bolca od regulacji nie chciała wskoczyć w specjalne zatrzaski przy lustrze, które powinny objąć kulistą końcówkę bolca (regulacja polega na tym, że te bolce się wsuwają i wysuwają). Przez co światła świeciły za wysoko (bolec odpychał lustro bo nie wskoczył na swoją pozycję), lustra były luźne i na dziurach drgały, a sama regulacja nie działała najlepiej... Ostatecznie zdemontowałem lampy i je rozłożyłem... 15 minut ostrożnej pracy i wszystko dobrze się rozkłada/ rozkleja. Wymieniłem silniczki i wszystko bardzo dobrze działa. Podam bardzo cenną wskazówkę, gdyby ktoś zabrał się za rozkładanie lampy... jak już będziesz rozczepiał przezroczyste szkło (plastik) od tylnej części obudowy (tej czarnej) zobaczysz taką szarą gumę/sylikon uszczelniającą, która ciągnie się jak guma do żucia.. Co gorsze jest ona bardzo lepka i czepia się wszystkiego czego dotknie. Dlatego jak będziesz rozsuwał delikatnie obie części od siebie, zadbaj o to, żeby plastikowe srebne ringi (te które się maluje w przypadku przerabiania lamp na smoked) pozostały przy przezroczystym szkle (przytrzymaj jakimś wkrętakiem). Ringi same w sobie nie są specjalnie mocowane. Są jedynie wsunięte pomiędzy czarny tył obudowy i szkło lampy. Jakbyś nie przytrzymał, plastiki te ruszyłyby Ci się i najprawdopodobniej uwaliłbyś je tą szarą substancja uszczelniającą... Potem jest problem to zmyć - nie schodzi wodą, ani nie da się tego zdrapać na sucho... Jedynie benzyna ekstakcyjna elegancko to zmywa, jednakże przy okazji zmywa się też to chrom i wychodzi na wierzch szary plastik... Wtedy przydałoby się to pomalować jakimś sprayem o kolorze chromu... - są dostępne. Wiem to niestety z doświadczenia.. jak rozbierałem pierwszą lampę to mi się przytrafiło i teraz na tej, powiedzmy chromowanej, obwódce lampy mijania mam szarą plamkę o średnicy 1,5cm. Na całe szczęście na pierwszy rzut oka aż tak tego nie widać. Jak rozbierałem drugą, zrobiłem właśnie tak jak opisałem i wszystko gra. Przy składaniu można jeszcze uszczelnić lampy sylikonem, który może być stosowany w odpowiednim zakresie temperatur, ale nie można przesadzić z ilością - można coś uwalić. Ja nic nie dawałem, stwierdziłem że ta guma pomimo rozebrania i tak dobrze mi je uszczelni, czy tak będzie przekonam się gdy będzie chłodniej.
d
dziobak
Newbie
Newbie
Posty: 12
Rejestracja: 24 cze 2010, 20:49

Post autor: dziobak »

Dzieki za podpowiedzi. W salonie Seata- jeśli wymiana silniczków to: silniczek 135PLN (oryginał) u mnie -dwa. Robocizna 100PLN. Oczywiście jeśli po oględzinach to silniczki zepsute. Ale najlepsze, to, że nie trzeba zdejmować zderzaków, bardzo ciekawe, w poniedziałek się o tym przekonam. Pozdrawiam
Awatar użytkownika
Witek6935
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1038
Rejestracja: 26 mar 2010, 18:19
Lokalizacja: Zielona Góra

Post autor: Witek6935 »

[quote=""dziobak""]Ale najlepsze, to, że nie trzeba zdejmować zderzaków, bardzo ciekawe, w poniedziałek się o tym przekonam. [/quote]
Jeśli masz lampy Valeo i mały silnik - np 1.2 to jest to chyba możliwe - nie wiem jak dokładnie wyglądają lampy VALEO. Przy lampach AL nie ma bata - zdjęcie zderzaka jest konieczne i nieuniknione.
d
dziobak
Newbie
Newbie
Posty: 12
Rejestracja: 24 cze 2010, 20:49

Post autor: dziobak »

[quote=""Witek6935""][quote=""dziobak""]Ale najlepsze, to, że nie trzeba zdejmować zderzaków, bardzo ciekawe, w poniedziałek się o tym przekonam. [/quote]
Jeśli masz lampy Valeo i mały silnik - np 1.2 to jest to chyba możliwe - nie wiem jak dokładnie wyglądają lampy VALEO. Przy lampach AL nie ma bata - zdjęcie zderzaka jest konieczne i nieuniknione.[/quote]
Masz racje nie sprawdzałem jakiej firmy światła, a w Seacie byłem kilka razy. wiec po numerze nadwozia maja moja lampę. Niemej tutaj ciekawostka, -seat w Krakowie, a cena w VW tez karków 680PLN taniej! poniedziałek wyjaśni wszystko. Pozdro.
Awatar użytkownika
Witek6935
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1038
Rejestracja: 26 mar 2010, 18:19
Lokalizacja: Zielona Góra

Post autor: Witek6935 »

[quote=""dziobak""]a cena w VW tez karków 680PLN taniej![/quote]
680PLN taniej? To ile oni chcą za taką drobnostkę? Ja kupiłem dwa silniczki za 80zł, poświeciłem trochę czasu i mam zrobione. Cena musi być absurdalna!
m
michu
Początkujący
Początkujący
Posty: 124
Rejestracja: 17 lip 2009, 18:20

Post autor: michu »

Witek6935
1J0941295A 171 ZŁ silniczek 1 szt
6Q0998295 52 ZŁ zestaw naprawczy 1 szt
Awatar użytkownika
Witek6935
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1038
Rejestracja: 26 mar 2010, 18:19
Lokalizacja: Zielona Góra

Post autor: Witek6935 »

to powiem Ci, że sporo przepłacasz. Na necie jesteś w stanie znaleźć nowy oryginał za 60zł z przesyłką za sztukę. Ja kupiłem w sklepie z częściami do skody zamiennik za 39,50zł za sztukę. Działa rewelacyjnie.
m
michu
Początkujący
Początkujący
Posty: 124
Rejestracja: 17 lip 2009, 18:20

Post autor: michu »

Witek6935
ja się tylko dowiadywałem o cenę, nie mam nawet zamiaru kupować w ASO;)
k
kamil.k
Newbie
Newbie
Posty: 2
Rejestracja: 07 lis 2012, 18:28

Post autor: kamil.k »

witam

jestem tu nowy i potrzebuje pomocy



w polo padł prawy silniczek regulacji lamp .w serwisie krzykneli cenę 450zł

gdzie na necie moge kupic taki silniczek i jakie konkretnie ma mieć numery ?? czy jeśli podam vin auta jest ktoś w stanie podac nr częsci ?? jest do tego jakis zestaw naprawczy , co wchodzi w skład ??

jako ciekawostka dodam ze lewy silniczek też już padł ale załapał się jescze na gwarancje
o
owies
Newbie
Newbie
Posty: 6
Rejestracja: 25 maja 2012, 20:33

Post autor: owies »

Czym to jest spowodowane że w polo te silniczki padają notorycznie ?

Druga sprawa, korektę ustawienia na stacji diagnostycznej powinno się robić na minimalnym położeniu pokrętła " - " czy na jedynce ?
Awatar użytkownika
Witek6935
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1038
Rejestracja: 26 mar 2010, 18:19
Lokalizacja: Zielona Góra

Post autor: Witek6935 »

[quote=""owies""]Czym to jest spowodowane że w polo te silniczki padają notorycznie ?

Druga sprawa, korektę ustawienia na stacji diagnostycznej powinno się robić na minimalnym położeniu pokrętła " - " czy na jedynce ?[/quote]

Na stacji diagnostycznej regulację świateł przeprowadza się na pozycji " - ".
Dlaczego padają? Moja teoria co do przyczyny jest taka: Za rzadko się ich używa. Silniczki się zapiekają, styki śniedzieją i w końcu padają.

Pozdrawiam
Awatar użytkownika
jhosef
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 1576
Rejestracja: 22 lut 2011, 12:26
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: jhosef »

Dokładnie, niekiedy one są lata niedotykane. U nas ludzie tego średnio używają po prostu...
ODPOWIEDZ

Wróć do „elektryka + centralny zamek”