Wiem, widziałem podobny temat na forum, zanim zacząłem go pisać poszukałem na forum. Problem jest podobny ponieważ i tam i tu u mnie auto chodziło na 3 garach przy czym pierw wywaliło świecącego CHECK a potem zaczął migać, przy czym około 3 miesięcy temu zdążyłem wymienić już cewkę, kable i świece, ponadto czujnik położenia wału rozrządu, zostały sprawdzone obie sondy lambda pod względem sprawności i potencjalnej żywotności, wszystko było z nimi ok. Problem pojawił się już nie pierwszy raz ale przecież co 3 miesiące nie będę wymieniał cewki bo to mija się z celem (a właśnie zawsze taką diagnozę słyszę), koszty są zbyt duże... Co prawda zawsze wymiana cewki pomagała no ale nie na tym to wszystko polega, pod komputer nie miałem okazji go jeszcze podpiąć ale specjalistą chyba nie trzeba być by się zorientować ze winowajca jest układ zapłonowy... Tu pytanie, czemu ta cewka tak szybko pada, a dwa co u diabła mu dolega, bo wymienić to nie cyrk, 5 minut roboty, tylko co jest jej powodem? Brat podpowiedział komputer walnięty, daje zbyt duże napięcie, ale reszta działa ok. jestem z Stalowej Woli, jeśli ktoś ma możliwość podpięcia pod komputer lub możliwość pomocy na miejscu to bardzo bym prosił. Za wszelkie posty bardzo dziękuję i błagam pomóżcie.
Kup nową cewkę tylko zanim odpalisz to poprowadź jeszcze dodatkowy przewód masowy może być do karoserii. Sprawdzone i działa. Cewkę kup dobrej firmy no i ten przewód żeby masował dobrze.
edit.
Tak pomyślałem jeszcze po przeczytaniu posta - jeżeli cewka nawali to auto chyba nie odpali? Takie doświadczenia miałem do tej pory chyba że się mylę
Co masz za kable ? I nie tylko takie objway sa spowodowane ukladem zaplonowym .... Umnie 3 gary po odpaleniu byly przez niske cisnienie pompy paliwa i jeden wtrysk za slabo podawal
Nie wiem czy tam masz cos takiego jak kopułka i palec ale ja w 6n mialem bardzo podobne problemy, tez kupilem cewke bylo dobrze jeden dzien a okazalo sie ze kolułka byla walnieta..
Z tego co powiedział mi elektromechanik to w moim aucie nie ma kopułki ani palca, wszystko idzie bezpośrednio prezz cewke, kłamał? Silnik to 1,4 MPI, aud 60 KM czy jakoś coś koło tego, co do świec zostały wymienione i po wykręceniu było wszystko z nimi oki, ponadto kable obecnie po przeszperaniu forum wymieniłem na NGK. Raz już z nimi miałem problem, po miesiącu czasu jeden z kabli odmówił posłuszeństwa, czy kupiłem bubel? Zaś mając sekwencyjną instalację gazową włoskiej firmy BRC została także (chyba) założona druga listwa wtryskowa, więc jeśli auto chodzi i na gazie i na benzynie nie halo, więc wtryski chyba odpadają łącznie z pompą paliwa
Powiem tak, cewka kupiona na ori nówkę (nie aby ze szrotu), świece takie same jakie były. Spotkałem się z kumplem co także wozi się poli i tak na ślepo zamienialiśmy się częściami. Z uwagi na to że najprościej było wymieniać kable tak też postąpiłem. Problemem znów okazały się kable firmy NGK. Też macie z nimi problemy czy ja trafiłem na jakąś felerną serię? Aczkolwiek problemów nie było mało bo na gaz nie chciał się przełączyć. Kombinowaliśmy dalej, no i tu trafiłem na szkopuł. Podczas podmiany cewki z ori na ori na jego cewce na gaz przerzucało, a na mojej nie... Czemuż? Reklamować ją? I co może być powodem/przyczyną?