[6N2] Chodzi na 3 garach, błagam pomóżcie

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

G
Glumek
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 30
Rejestracja: 14 maja 2012, 11:11
Lokalizacja: RST/RZ

[6N2] Chodzi na 3 garach, błagam pomóżcie

Post autor: Glumek »

Witam

Wiem, widziałem podobny temat na forum, zanim zacząłem go pisać poszukałem na forum. Problem jest podobny ponieważ i tam i tu u mnie auto chodziło na 3 garach przy czym pierw wywaliło świecącego CHECK a potem zaczął migać, przy czym około 3 miesięcy temu zdążyłem wymienić już cewkę, kable i świece, ponadto czujnik położenia wału rozrządu, zostały sprawdzone obie sondy lambda pod względem sprawności i potencjalnej żywotności, wszystko było z nimi ok. Problem pojawił się już nie pierwszy raz ale przecież co 3 miesiące nie będę wymieniał cewki bo to mija się z celem (a właśnie zawsze taką diagnozę słyszę), koszty są zbyt duże... Co prawda zawsze wymiana cewki pomagała no ale nie na tym to wszystko polega, pod komputer nie miałem okazji go jeszcze podpiąć ale specjalistą chyba nie trzeba być by się zorientować ze winowajca jest układ zapłonowy... Tu pytanie, czemu ta cewka tak szybko pada, a dwa co u diabła mu dolega, bo wymienić to nie cyrk, 5 minut roboty, tylko co jest jej powodem? Brat podpowiedział komputer walnięty, daje zbyt duże napięcie, ale reszta działa ok. jestem z Stalowej Woli, jeśli ktoś ma możliwość podpięcia pod komputer lub możliwość pomocy na miejscu to bardzo bym prosił. Za wszelkie posty bardzo dziękuję i błagam pomóżcie.

Pozdrawiam
w
wąski1
Newbie
Newbie
Posty: 22
Rejestracja: 02 lis 2012, 13:15
Lokalizacja: Płock

Post autor: wąski1 »

Kup nową cewkę tylko zanim odpalisz to poprowadź jeszcze dodatkowy przewód masowy może być do karoserii. Sprawdzone i działa. Cewkę kup dobrej firmy no i ten przewód żeby masował dobrze.
edit.
Tak pomyślałem jeszcze po przeczytaniu posta - jeżeli cewka nawali to auto chyba nie odpali? Takie doświadczenia miałem do tej pory chyba że się mylę
Awatar użytkownika
TOFIK_6n2
Uzależniony
Uzależniony
Posty: 1993
Rejestracja: 17 lis 2008, 18:05
Lokalizacja: Płock

Post autor: TOFIK_6n2 »

Co masz za kable ? I nie tylko takie objway sa spowodowane ukladem zaplonowym .... Umnie 3 gary po odpaleniu byly przez niske cisnienie pompy paliwa i jeden wtrysk za slabo podawal
Tofolot 6n2 1.4 16V AUA ~120 KM 146 Nm

Moje Polo: http://www.vwpoloklub.pl/forum/viewtopi ... 12&start=0

-Zlot PKP Ślesin 2012 2 miejsce Auto Zlotu
-Zlot PKP Ślesin 2012 1 miejsce najniższe Polo 6n2
-1 Zlot Miłośn
Awatar użytkownika
jhosef
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 1576
Rejestracja: 22 lut 2011, 12:26
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: jhosef »

Ogólnie fajnie by było jakbyś podał dokładnie jaki silnik masz.

Czy świecę na tym cylindrze nie zarzuca olejem np?
Jak wygląda kopułka?

Ostatecznie pomiar kompresji.
Awatar użytkownika
rozek90
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 299
Rejestracja: 02 paź 2009, 13:49
Lokalizacja: Piotrków Tryb./Łódzkie

Post autor: rozek90 »

Nie wiem czy tam masz cos takiego jak kopułka i palec ale ja w 6n mialem bardzo podobne problemy, tez kupilem cewke bylo dobrze jeden dzien a okazalo sie ze kolułka byla walnieta..
Obrazek
G
Glumek
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 30
Rejestracja: 14 maja 2012, 11:11
Lokalizacja: RST/RZ

Post autor: Glumek »

Z tego co powiedział mi elektromechanik to w moim aucie nie ma kopułki ani palca, wszystko idzie bezpośrednio prezz cewke, kłamał? Silnik to 1,4 MPI, aud 60 KM czy jakoś coś koło tego, co do świec zostały wymienione i po wykręceniu było wszystko z nimi oki, ponadto kable obecnie po przeszperaniu forum wymieniłem na NGK. Raz już z nimi miałem problem, po miesiącu czasu jeden z kabli odmówił posłuszeństwa, czy kupiłem bubel? Zaś mając sekwencyjną instalację gazową włoskiej firmy BRC została także (chyba) założona druga listwa wtryskowa, więc jeśli auto chodzi i na gazie i na benzynie nie halo, więc wtryski chyba odpadają łącznie z pompą paliwa
Awatar użytkownika
rozek90
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 299
Rejestracja: 02 paź 2009, 13:49
Lokalizacja: Piotrków Tryb./Łódzkie

Post autor: rozek90 »

No to w takim razie nie masz... Niech Ci podłączą w jakims warsztacie pod kompa i moze sa jakies błędy koszt ok 50zł ale bedziesz wiedzial co i jak.
Obrazek
Awatar użytkownika
madmax
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1104
Rejestracja: 13 lis 2008, 19:53
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: madmax »

Możesz spróbować zdjąć metalową osłonę fajki, która idzie na świece.
moja czerwona taczka
Ślesin 2007 ║ Więcbork 2008 ║ Ślesin 2009 ║ Pławniowice 2009 ║ Ślesin 2011 ║ Dzierżązna 2011 ║ Ślesin 2012 ║ Dzierżązna 2013
Obrazek
Awatar użytkownika
jhosef
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 1576
Rejestracja: 22 lut 2011, 12:26
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: jhosef »

Jakiej firmy cewkę kupiłeś?
G
Glumek
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 30
Rejestracja: 14 maja 2012, 11:11
Lokalizacja: RST/RZ

Post autor: Glumek »

Powiem tak, cewka kupiona na ori nówkę (nie aby ze szrotu), świece takie same jakie były. Spotkałem się z kumplem co także wozi się poli i tak na ślepo zamienialiśmy się częściami. Z uwagi na to że najprościej było wymieniać kable tak też postąpiłem. Problemem znów okazały się kable firmy NGK. Też macie z nimi problemy czy ja trafiłem na jakąś felerną serię? Aczkolwiek problemów nie było mało bo na gaz nie chciał się przełączyć. Kombinowaliśmy dalej, no i tu trafiłem na szkopuł. Podczas podmiany cewki z ori na ori na jego cewce na gaz przerzucało, a na mojej nie... Czemuż? Reklamować ją? I co może być powodem/przyczyną?
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik”