[6n] problem ze sprzegłem

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

p
puk
Newbie
Newbie
Posty: 3
Rejestracja: 26 sie 2013, 21:35

[6n] problem ze sprzegłem

Post autor: puk »

Witam,

nie potrafiąc znaleźć odpowiedzi, postanowiłem zacząc nowy temat.

Mam polo 1,4 silnik aex, z jakieś20tyś km temu wymieniane było sprzęgło - komplet. Linka samoregulująca się. W grudniu zeszłego roku moja skrzynia przeszła remont generalny, wymieniono wszystkie łożyska, nowy olej plus jedna nowa linka do wrzucania biegów. Kosztował mnie to majątek. W tym roku w sierpniu skrzynia znów trafiłą do na prawy tym razem do spawania, półośka się zerwała i zrobiła dziuę w niej. Przy okazji zostało wymienione łożysko dociskowe. Po tej naprawie wybrałem się w trase, zrobiłem jakieś 800 km i już na powrocie pod samym domem wydarzyła się dziwna rzecz. Sprzęgło nagle zaczęła hałasować, tak jakby metal tarł o metal i bardzo cięzko zaczęły chodzić biegi. Keidy jużpomysłałem, że to przedwczesny koniec mojej podróży, hałas ucichł. W zamian pojawił się inny. Na biegu jałowym szumi, tak trochę jakby tarcie, ale gdy wcisnę sprzęgło to przestaje. Sprzęgło łapie wysoko. I tutaj pada fundamentalne pytanie co to może być? Czy znowu padło łożysko dociskowe, czy może linka przestała prawidłowo działać? Jeżeli macie jakieś pomysły to proszę o podzielenie się nimi, bo powoli wizyty u mechanika pożerają cały mój budżet.

Z góry dziękuje!
t
tommy76
Początkujący
Początkujący
Posty: 174
Rejestracja: 13 wrz 2009, 23:57
Lokalizacja: KĘTRZYN

Post autor: tommy76 »

najpierw sprawdz linkę,może szwankuje samoregulator,mialem podobnie,po wymianie linki jest ok.
Green dragon
S
StPolo
Newbie
Newbie
Posty: 8
Rejestracja: 15 lut 2013, 14:17

Post autor: StPolo »

Dokładnie, sprawdź linkę i dobrze wyreguluj!
t
tommy76
Początkujący
Początkujący
Posty: 174
Rejestracja: 13 wrz 2009, 23:57
Lokalizacja: KĘTRZYN

Post autor: tommy76 »

[quote=""StPolo""]Dokładnie, sprawdź linkę i dobrze wyreguluj![/quote]

linki z samoregulatorem sie nie wyreguluje jak sama nazwa wskazuje :acute:
Green dragon
p
puk
Newbie
Newbie
Posty: 3
Rejestracja: 26 sie 2013, 21:35

Post autor: puk »

Witam,

sprawa ciągnie się dalej jak smród po gaciach, międzyinnymi dlatego że autem w tej chwili tyle co kot napłakał do tego jedynie w weekendy, ale wracając do tematu:

- wymieniłem linkę na valeo, ale pedał się zrobił tak ciężki, że prawie biegu nie można było zmienić. Faktem było że musiałem się sporo na pocić żeby ją założyć. Ja kruszyłem w jazdę testową to w pewnym momencie jak nacisnąłem pedał sprzęgła to nie potrafiłem wrzucić biegu i auto stanęło;
- także założyłem poprzednią linkę tylko, trochę ją jakby podciągnąłem - tzn. na ramieniu dodałem podkładkę. Efektem był brak hałasu;
- temat wrócił jednak jak bumerang, bo jadąc przy większej prędkości zaczęło mi znowu hałasować, a do tego jak auto jechało na V biegu bez obciążenia - bieg się zaczął wybijać;
- zakupiłem nastepną linkę tym razem Sachs - wymieniłem, choć stara linka wydaje się była współwina sytuacji, bo tym razem ciężko było ją ściągnąć;
- pierwszy efekt cisza i pedał porusza się jak nigdy wcześniej leciutko. Już byłem gotów święcić sukces, gdy nagle wrzuciłem wsteczny i auto na nowo zaczęło wydobywać dziwne dźwięki, które milkną po wciśnięciu sprzęgła;

W takim razie najprawdopodbniej bez wizyty w warsztacie i ściągnięcia skrzyni się nie obejdzie. Zastanawiam się tylko co to może być. Może macie jakieś pomysły, bo objawy są dość dziwne jak dla mnie i jestem ciekaw czy w ogóle opłac mi się do tego warsztatu jechać czy odrazu znaleźć kupca na polóweczkę.

Pozdrawiam
M
Marq
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 36
Rejestracja: 03 sty 2014, 20:46

Post autor: Marq »

Moja skrzynia też miała to samo. Krzyki i jęki się z niej wydobywały gdy popuszczałem sprzęgła by ruszyć. Okazało się że miałem walnięte synchronizatory. W dodatku pękła obudowa. Koszt naprawy jakieś 500zł, więc kupiłem drugą, z auta o przebiegu 120tys a tą trzymam na części.
b
bialyyy1215
Newbie
Newbie
Posty: 16
Rejestracja: 06 sty 2014, 12:01

Post autor: bialyyy1215 »

mi na biegu jałowym tez szumiało wcisnołem sprzęgło i przestawało było to łozysko na wałku sprzęgłowym, rozsypało sie i podczas jakiejś jazdy,częsci tego łożyska wpadły miedzy zebatki 4 biegu i po zebatkach, więc jak tem szum masz ze skrzyni to radze nie jeździc zeby znowu nie było kosztów
Awatar użytkownika
Iron987
Początkujący
Początkujący
Posty: 113
Rejestracja: 26 wrz 2012, 14:52

Post autor: Iron987 »

Nie chcąc tworzyć nowego tematu podepnę się tutaj, otóż od jakiegoś czasu zauważyłem że chyba 'kończy' mi się sprzęgło nie wiem czy to są akurat tego objawy, to tak samochód w rodzinie ponad 6 lat nie było wymieniane sprzęgł, docisk ani łożysko.

1. Przy w wciśnięciu sprzęgła jest cisza w słychać sam silnik po odpuszczeniu szura cyka itp dźwięki
2. Przy wrzucaniu biegów czuć delikatne szarpnięcia, nie ma płynności w przełączaniu biegów
3. "Krótkie" sprzęgło, tzn pedał od sprzęgła ma mały zakres menewrem sprzęgłem, w innym samochodzie sprzęgło chodzi ciężej i zaczyna już łapać przy delikatnym wciśnięciu, u mnie niestety trzeba więcej wcisnąć.
4. Szuranie przy odpuszczonym gazie, tzn rozpędzam samochód i puszczam na ludzie i słychać takie jakby szuranie.

czy to są objawy kończącego się sprzęgła ?

Typ polo: classic 1.4 Aex, jakiej firmy i jakie sprzęgło najlepiej założyć żeby posłużyło jakiś czas ?
r
rolf
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 507
Rejestracja: 16 lis 2008, 9:16
Lokalizacja: Sląskie

Post autor: rolf »

umnie padło w jeden dzień zaczeło ślizgac i tyle żadnych hałasów założyłem luka takie było oryginalnie kmpl.tarcza docisk łożysko coś ponad 400zł
Awatar użytkownika
_MATI_
Początkujący
Początkujący
Posty: 198
Rejestracja: 19 lip 2010, 20:35

Post autor: _MATI_ »

[quote=""Iron987""]w innym samochodzie sprzęgło chodzi ciężej i zaczyna już łapać przy delikatnym wciśnięciu[/quote]
Sprzęgło działa jak nie wciskasz pedału. :)
[quote=""Iron987""]czy to są objawy kończącego się sprzęgła ?[/quote]
Normanie, gdy puszczasz pedał sprzęgła i stwierdzasz, że "wysoko bierze" lub się ono ślizga to oznacza, że się kończy. Szuranie może wynikać z innych przyczyn. Najlepiej gdyby ktoś znający się na rzeczy posłuchał Twojego "szurania"[quote=""Iron987""]Przy wrzucaniu biegów czuć delikatne szarpnięcia, nie ma płynności w przełączaniu biegów[/quote]
Ta przyczyna może wskazywać na nieprawidłowe działanie sprzęgła, jednakże przyczyn szarpania może być mnóstwo (np. luz na poduszce skrzyni biegów)
Awatar użytkownika
bialy0666
Namiętny pisarz
Namiętny pisarz
Posty: 1203
Rejestracja: 01 sie 2010, 2:58

Post autor: bialy0666 »

Iron987 nie wiem jaką posiadasz wiedzę o mechanice oczywiście bez urazy . nikt chyba nie jest wstanie stwierdzić co jest bez wyjęcia skrzyni jeśli szarpie może być ;tarcza ,docisk, łożysko ,oporowe, widełki nawet łożysko na wałku sprzęgłowym lub silnika
edit
_MATI_ też dobrze prawi
Awatar użytkownika
Iron987
Początkujący
Początkujący
Posty: 113
Rejestracja: 26 wrz 2012, 14:52

Post autor: Iron987 »

[quote=""bialy0666""]Iron987 nie wiem jaką posiadasz wiedzę o mechanice oczywiście bez urazy . nikt chyba nie jest wstanie stwierdzić co jest bez wyjęcia skrzyni jeśli szarpie może być ;tarcza ,docisk, łożysko ,oporowe, widełki nawet łożysko na wałku sprzęgłowym lub silnika
edit
_MATI_ też dobrze prawi[/quote]

Moja znajomość mechaniki jest znikła, jestem samoukiem :closedeyes: chodziło mi dowiedzieć się czy to może być sprzęgło i wnioskuję, że na pewno będzie trzeba wymienić komplet sprzęgła, tzn: tarczę docisk i łożysko, a reszta dalej wyjdzie w praniu. Pytałem się orientacyjnie bo może ktoś miał podobny przypadek i już to zrobił i wiedział konkretnie co to było :)
A
Anonymous

Post autor: Anonymous »

podebne sie pod temat ,moje sprzeglo juz pada praktycznie go nie ma wiec idzie auto do mechanika ,gosc zaproponowal mi sprzeglo valeo to dobry wybor ? i jeszcze pytanie czy cos moge jeszcze naprawic/wymienic przy okazji gdy bedzie robil sprzeglo ?
ODPOWIEDZ

Wróć do „skrzynia biegów + układ napędowy”