problem zaczyna narastać...
auto mam od roku i w zasadzie nie mogę narzekać. Od jakiegoś miesiąca zaczyna pojawiać się problem.
Objawy:
- na zimny silniku biegi wchodzą bez problemu. Na zgaszonym aucie też
- po nagrzaniu, zaczynają stawiać opór, trzeba użyć większej siły żeby wbić bieg, przy 3 czasem zgrzytnie
- przy wrzucaniu wstecznego na ciepłym jest zgrzyt zawsze, na zimnym nie
- sprzęgło łapie przy samej podłodze (tutaj w zasadzie jest bez zmian od momentu kupna jest tak samo)
- na 4 biegu przy dodaniu gazu, lub hamowaniu silnikiem czuć jak chodzi gałka biegów ( pewnie poduszka pod skrzynią)
- jak wrzucę wsteczny na zgaszonym silniku i odpalam z wciśniętym sprzęgłem, czuć, że auto lekko rusza do tyłu
- jak jest nagrzany i np.: na światłach wrzucę "1" i stoję na wciśniętym sprzęgle czuć drgania na pedale i budzie auta. Jak zrzucę bieg, nic nie czuć (też poduszka skrzyni ? )
wiem, że nikt nie jest jasnowidzem, mechanika mam na przyszły tydzień dopiero, ale może ktoś miał podobne objawy i pochwali się rozwiązaniem.
[quote=""riot.sdc""]
- na zimny silniku biegi wchodzą bez problemu. Na zgaszonym aucie też
- po nagrzaniu, zaczynają stawiać opór, trzeba użyć większej siły żeby wbić bieg, [/quote]
+ do tego hałas podczas jazdy (głośne tarcie) pojawiające się w ciągu kilkunastu km - potem ledwo dojechałem kilkaset metrów do machaniora.
Ostatnio zakupiłem Polo 6n2 44kw. Małym problemem był tylko bieg wsteczny (trudno było go wbić).
Po kilku jazdach zauważyłem że rónież trudno wchodzą biegi 1, 2 i czasami 3. Z 4 i 5 podczas jazdy nie miałem większych problemów. Najgorzej jest przy wstecznym. Czasami trzeba po kilka razy próbować wbić ten bieg. 1 też trudno wchodzi. Czasami aby wbić jedynkę musze włączyć 2 i wtedy bezpośrednio z 2 włączyć jedynkę i wtedy zaskoczy. Nie słyszałem żadnych zgrzytów podczas zmiany biegów.
Wiem że gdy puszczam sprzęgło to słyszę jak coś jest nei tak z łożyskiem choć wątpię aby to miało wpływ na problemy z wbijaniem biegów.
Reasumując czy ktoś miał podobne problemy? Czytałem iż możliwe że trzeba dolać oleju do skrzyni. Wiele osób pisało o różnych olejach że ten dobry ten nie a kolejna osoba odwrotnie. Proszę o tylko konkretne odpowiedzi osoby, które są całkowicie przekonane do swojej odpowiedzi.
Jakie dokłądnie (marka, typ, oznaczenie) oleje należyt zastosować do tego typu silnika 1,4 mpi 44kw.
podkręciłem linkę sprzęgła o "2 obroty" na regulacji i biegi wchodzą jak nowe.
Rozkręcałem po trochu i sprawdzałem jak wchodzą biegi. Nie wiem tylko jak sprawdzić, czy nie skręciłem za mocno ?
Sprzęgło zaczęło łapać lekko wyżej, (poprzednio przy samej podłodze), wsteczny wchodzi bez zgrzytu, jedynka bez problemu, redukcja na 3 też.
Jak sprawdzić czy sprzęgło się nie ślizga ? podczas samej jazdy i ruszania nie zauważyłem różnicy.
[quote=""krzychoos""]Mam podobny problem jak autor tematu, z tym, że ja mam linkę z samoregulacją. Poradzę coś czy pozostaje wymienić sprzęgło?[/quote]
Nawet jak masz linkę z samoregulacją to sprzęgło jest elementem które się zużywa (ściera) i po pewnym przebiegu należy je wymienić.
Ostatnio zakupiłem Polo 6n2 44kw. Małym problemem był tylko bieg wsteczny (trudno było go wbić).
Po kilku jazdach zauważyłem że rónież trudno wchodzą biegi 1, 2 i czasami 3. Z 4 i 5 podczas jazdy nie miałem większych problemów. Najgorzej jest przy wstecznym. Czasami trzeba po kilka razy próbować wbić ten bieg. 1 też trudno wchodzi. Czasami aby wbić jedynkę musze włączyć 2 i wtedy bezpośrednio z 2 włączyć jedynkę i wtedy zaskoczy. Nie słyszałem żadnych zgrzytów podczas zmiany biegów.
Wiem że gdy puszczam sprzęgło to słyszę jak coś jest nei tak z łożyskiem choć wątpię aby to miało wpływ na problemy z wbijaniem biegów.
Reasumując czy ktoś miał podobne problemy? Czytałem iż możliwe że trzeba dolać oleju do skrzyni. Wiele osób pisało o różnych olejach że ten dobry ten nie a kolejna osoba odwrotnie. Proszę o tylko konkretne odpowiedzi osoby, które są całkowicie przekonane do swojej odpowiedzi.
Jakie dokłądnie (marka, typ, oznaczenie) oleje należyt zastosować do tego typu silnika 1,4 mpi 44kw.
Za wszelką pomoc będę bardzo wdzięczny[/quote]
Miałem też ten problem u siebie (Rakieta i 1,2). Uszkodzony był plastikowy pancerz jednej linki zmiany biegów. Nie ma dostępu do zamienników, pozostaje nówka (ok 450 zł), albo używka.
Nie zakładając nowego tematu, mam problem z wbijaniem 1 i wstecznego inne biegi ogólnie wchodzą niekiedy ciężej wejdzie 2. Mam linkę z samoregulatorem, kiedy cofnę linkę w kierunku przeciwnym jak przy wciśnięciu sprzęgła czyli w stronę pasa przedniego to 1 i wsteczny przez jakieś dwie próby wchodzą w miarę dobrze. Linka potrafi skrzypieć i że tak powiem pykać/strzelać od czasu do czasu. Kiedyś miałem podobnie to przestawiłem ją na tym metalowym wsporniku w stronę pasa przedniego i pomogło bo był za duży luz od strony pedała sprzęgła ale teraz problem powrócił i nie wiem co więcej przy niej wykombinować pewnie ratuję tylko jej wymiana i czy to na pewno jej wina. Skrzynia na wybierak ale tamtej regulacji jeszcze nie ruszałem bo na razie nie wiem czy jest sens czy skupić się tylko na tej lince?
Okazała się być winna poduszka silnika dwie śruby poszły, gwint zerwało i silnik opuścił się 2cm ale już wszystko zrobione.