Jaki olej do silnika?

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

b
burzaa
Newbie
Newbie
Posty: 3
Rejestracja: 24 wrz 2014, 2:38

Post autor: burzaa »

1997r. Czyli mobil sobie darować ?
Awatar użytkownika
BArt76
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 40
Rejestracja: 13 sie 2014, 10:48
Kontakt:

Post autor: BArt76 »

Olej Ci bierze ?
Awatar użytkownika
BArt76
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 40
Rejestracja: 13 sie 2014, 10:48
Kontakt:

Post autor: BArt76 »

Ja jako że siedzę w Motulu mogę Ci taki polecić ... jest to X-Cess 5W40 :)
b
burzaa
Newbie
Newbie
Posty: 3
Rejestracja: 24 wrz 2014, 2:38

Post autor: burzaa »

Nie bierze, a więc chyba spróbuje Valvoline MaxLife jak radzi kolega Marcin 86c
r
robson6n99
Newbie
Newbie
Posty: 3
Rejestracja: 28 maja 2013, 11:39

Post autor: robson6n99 »

Oleje - Lepkość zimowa- lepkość letnia- pompowalność

5W30 Rozruch przy -30, pompowalność -35
Wystarczająca w polskich warunkach klasa lepkościowa.
Olej energooszczędny, dość wodnisty- tylko do silników przystosowanych, raczej nie do starszych aut.

10W40 Typowa zimowa lepkość olejów półsyntetycznych. Przy bardzo dużym mrozie może być problem z rozruchem zimnego silnika. Typowa lepkość letnia dla naszego klimatu, udany kompromis między ochroną silnika a spalaniem.

15W50 Typowa zimowa lepkość olejów mineralnych, w polskich warunkach może być niewystarczająca. Zapewnia podwyższoną ochronę silnika- gęsty, ograniczający wycieki i hałaśliwość w wyeksploatowanych silnikach.

W moim 6n'99 1.6 75KM 8v 160tys.km. przebiegu, miałem wcześniej półsyntetyk 10W40, było OK. Przed ostatnią zimą zalałem syntetyk 5W40. W lutym było - 15, -20 w nocy. Efekt? Wychlapany olej, prawdopodobnie spod klawiatury i korka wlewu, oraz zaczęło cieknąć spod rozrządu. Olej sikał na maskę od spodu i spływał w dół na blok silnika, odma była czysta.
Ten typ oleju chyba nieźle przepłukał uszczelki i ruszył stare złogi, szlamy...
Teraz mam do uszczelnienia rozrząd, przy okazji skrzynię biegów i wymienię miskę olejową na nową- bo stara jest zardzewiała.
Także ja wracam do typu 10W40.
Pozdro
A
Anonymous

Post autor: Anonymous »

Według mnie zamarzła odma po prostu, sam to przerabiałem, a olej na to wpływu nie ma.
u
undef
Newbie
Newbie
Posty: 9
Rejestracja: 10 mar 2013, 20:38

Post autor: undef »

Mam Polo 6n2 1.4 mpi 60km, zalewany systematycznie 5w40 u mechanika który oznacza go jako "hardrive" czy "hardine" nie mogę dokładnie etykiety odczytać- takiej marki w necie nie znalazlem, czy wobec tego moge zrobic dolewke jakimkolwiek 5w40?
A
Anonymous

Post autor: Anonymous »

nie bardzo wiem co to za olej masz zalany, ale zapewne spełnia specyfikacje zalecaną przez VW, chyba vw502.00 ale nie jestem pewny czy taką wymaga twój silnik (można do sprawdzić na przykład dobierając olej na stronie lotosa, castrola czy innej marki)
więc każdy olej spełniający taka specyfikacje o tej samej klasie (5w40) może być użyty na dolewkę
u
undef
Newbie
Newbie
Posty: 9
Rejestracja: 10 mar 2013, 20:38

Post autor: undef »

[quote=""Marcin86c""]nie bardzo wiem co to za olej masz zalany, ale zapewne spełnia specyfikacje zalecaną przez VW, chyba vw502.00 ale nie jestem pewny czy taką wymaga twój silnik (można do sprawdzić na przykład dobierając olej na stronie lotosa, castrola czy innej marki)
więc każdy olej spełniający taka specyfikacje o tej samej klasie (5w40) może być użyty na dolewkę[/quote]


Dzięki, na stronach producentów jest tylko jeden silnik który jest najbliższy opisowi mojemu oznaczony jako 1.4i 95-01, co do norm to róznie mobil: VW 502 00/505 00, castrol VW 501 01 / 505 00.

Wezme chyba tego mobila bo jest dokładnie 5w40, kupie od razu 5l będzie na wymiane (Mobil Super 3000 X1 5W-40). To chyba najpewniejsze rozwiązanie.
r
radar_88
Newbie
Newbie
Posty: 11
Rejestracja: 24 lis 2014, 22:08

Post autor: radar_88 »

Mnie mechanik bez namysłu do VW Polo, 1.6, 1995 nalał półsyntetyk 10W40
Awatar użytkownika
Fileepek
Newbie
Newbie
Posty: 6
Rejestracja: 08 lis 2014, 21:05
Lokalizacja: Toruń/Koło

Post autor: Fileepek »

mam nadzieje ze dobrze trafilem z zapytaniem.
w sierpniu kupilem 6n 96r 1.4 benz 44kW
brak kartki od oleju pod maska.
chcialbym wymienic olej, teraz pytanie na jaki?
przebieg 260tys.
Przejechalem nim juz ok 4tys km i 0 ubytków oleju, stan silnika dobry :)
k
kuba90876
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 392
Rejestracja: 08 mar 2014, 12:22
Lokalizacja: Nidzica

Post autor: kuba90876 »

Witam. Mam pytanie. Moje polo 6n z silnikiem 1.4 (AEX) ma aktualnie prawie 193kkm przebiegu. Zbliża się wymiana oleju i mam do was koledzy takie pytanie. Aktualnie silnik jest zalany olejem Castrol Gtx 15W/40. Jaki olej polecacie na tą wymianę. Dodam, że silnik nie bierze oleju, delikatnie ubywa poprzez nieszczelną misę olejową. Jakieś sugestie jaki olej teraz kupić? Bo słyszałem, że ten Castrol nie ma zbyt dobrych opinii...
A
Anonymous

Post autor: Anonymous »

na pewno nie 15w40... przecież to największy szajs jaki można zalać

castrol zaleca EDGE 10W-60

Bardzo dobrym wyborem był by Valvaoline MaxLIfe 10w40, ale sprawdź czy jego klasa jakości jest zgodna z tym co wymaga twój silnik.
k
kuba90876
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 392
Rejestracja: 08 mar 2014, 12:22
Lokalizacja: Nidzica

Post autor: kuba90876 »

Ogólnie, kuzyn robił misę(uszczelniał) dał za dużo pasty i smok zaciągnął... Trochę zaczęła hałasować hydroszklanka... Mechanik na szczęście uratował silnik, uszczelnił misę, i szklanka ucichła... Silnik najpierw zalał Orlen Paltinum cos tam 15W/40, żeby wypłukać go z całego tego syfu... a potem zalał wyżej wspomniany Castrol. Jaki olej polecacie na obecną zmianę. I czy przejście z 15W/40 na 10w/40 nie rozszczelni mi silnika... proszę o pomoc :)
A
Anonymous

Post autor: Anonymous »

nie rozszczelni... mi nie rozszczelniło w 86c2f bo przynajmniej 4 latach lania 15w40, wielu innym osobom również
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik”