[86c\86c2f] Wszystko o: SWAP silnika

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

A
Anonymous

Post autor: Anonymous »

Tak też mi sie zdawało ze Bart bawi sie z 1.4 ale pewny nie byłem...
Jeszcze na polo sqad ktoś włożył ablo wkłada 1.6 http://kanar-customs.pl/forum/
F
Franq95
Newbie
Newbie
Posty: 20
Rejestracja: 22 lip 2014, 18:07

Post autor: Franq95 »

Mam 1.3 na jednopunkcie (kiedyś był wielopunkt) i zamierzam na dniach wsadzić do swojego Polo, 1.6 PN z MKII (Brat montuje 2.0 i odstąpił mi 1.6). Z tego co znalazłem w necie, w dwójce były trzy rodzaje 1.6 (PN, RF, RZ) i wszystkie na gaźniku a różniły się kilkoma KM mocy. W tym temacie każdy radzi wsadzić 1.6 ABU, AEA lub AEE z Golfa MKIII (pewnie przez to że na wtrysku). Ponieważ w tym 1.6 zaczął szwankować gaźnik i spalanie około 12l/100km (ludzie piszą w necie że dziadostwo z tych pierburgów), zamierzam zamontować wtrysk z MKIII.

Pytania:
1. Czy pompa paliwa z 1.3 da rade w 1.6?
2. Skoro mam już wtrysk to z elektryką chyba nie będzie za wiele zabawy?
3. Parę stron wcześniej ktoś pisał że 1.6 w VW to rozwiercone 1.3. Więc teoretycznie wielkość 1.6 z MKII/MKIII nie powinna być inna niż 1.3?
4. Czy teoretycznie jeśli PN ma 70KM a zamontuje wtrysk z 1.6 to moc wzrośnie?
5. Czy możliwe jest założenie wtrysku z 1.8 zamiast z 1.6 i czy zyskam na tym kilka KM?
6. Znalazłem też że 1.6 16v jest ciężko wsadzić, ponieważ jest jakoś inaczej pochylony? Ktoś to może objaśnić?
7. Skoro ciężko jest wsadzić 1.6 16v przez te kąty, czy nie można przełożyć samej głowicy z 16 i po sprawie? Czy jednak może to być zabójcza dla zwykłej 8v?

Sory za tyle pytań ale podobno kto pyta nie błądzi.
A
Anonymous

Post autor: Anonymous »

Na pytanie 1, 2, 5 odpowiedzi masz w tutaj.

6, 7 - 1.6 16V z 6n/6n2 GTI (125KM) wchodzi.. jest trochę zabawy ale da radę, jeden kolega na forum sie za to zabiera, na forum polo squad jest w trakcie lub po, a na vwzone już dawno po
Awatar użytkownika
lukas2305
Konkretnie zainteresowany
Konkretnie zainteresowany
Posty: 730
Rejestracja: 15 lis 2008, 7:56
Lokalizacja: Bytom

Post autor: lukas2305 »

[quote=""Franq95""]zamierzam na dniach wsadzić do swojego Polo, 1.6 PN z MKI[/quote]
PN to silnik pochylony w stronę ściany grodziowej.
Wszystkie silniki polo 86c i 2f są pochylone w drugą stronę.
1.4 ABD, 1.6 ABU, AEE, AEA pasują do polo z golfa mk3 dlatego, że są pochylone do przodu.

Jeśli się uprzesz to wsadzisz PN do polo ale wiąże się to z dorobieniem przedniego mocowania silnika i skrzyni (trzeba zrobić zastrzał między podłużnicami i przyspawać mocowanie poduchy).

Ad1. Tak.
Ad2. Będzie zabawa bo PN to gaźnik ECOTRONIC (źródło: http://www.vwgolf.pl/porady/diagnostyka ... niki-pnrp/ ) czyli zupełnie inne wiązki.
ad3. 1.6 ABU, AEA, AEE i wszystkie benzyny seryjne polo mają podobny blok, mocowania w podobnych miejscach (czasem różnica np w ilości śrub mocujących łapy silnika)
F
Franq95
Newbie
Newbie
Posty: 20
Rejestracja: 22 lip 2014, 18:07

Post autor: Franq95 »

[quote=""lukas2305""]Ad2. Będzie zabawa bo PN to gaźnik ECOTRONIC (źródło: http://www.vwgolf.pl/porady/diagnostyka ... niki-pnrp/ ) czyli zupełnie inne wiązki.
[/quote]

Tak, ale pisałem też że gaźnik ten zmienię na wtrysk z MKIII, no i czy po tym zabiegu będą problemy.

No i mam jeszcze pytania:
1. Chłodnica z 1.3 wystarczy czy trzeba większa?
2. Czy skrzynia z 1.3 nie posypie się?

Mam na razie dostęp do skrzyni z 2.0, tylko nie wiem czy nie będzie to zły pomysł.

Jak na razie dzięki za pomoc. Ruszam z projektem w przyszłym tygodniu.
Awatar użytkownika
Kamaz
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 367
Rejestracja: 05 gru 2013, 22:23
Lokalizacja: MysłoVWice KatoVWice

Post autor: Kamaz »

[quote=""Franq95""][quote=""lukas2305""]Ad2. Będzie zabawa bo PN to gaźnik ECOTRONIC (źródło: http://www.vwgolf.pl/porady/diagnostyka ... niki-pnrp/ ) czyli zupełnie inne wiązki.
[/quote]

Tak, ale pisałem też że gaźnik ten zmienię na wtrysk z MKIII, no i czy po tym zabiegu będą problemy.

No i mam jeszcze pytania:
1. Chłodnica z 1.3 wystarczy czy trzeba większa?
2. Czy skrzynia z 1.3 nie posypie się?

Mam na razie dostęp do skrzyni z 2.0, tylko nie wiem czy nie będzie to zły pomysł.

Jak na razie dzięki za pomoc. Ruszam z projektem w przyszłym tygodniu.[/quote]


1. jak nie będziesz pałować powinna wytrzymać ale możesz kupić czujnik o obniżonej temp. od Kerst'a{/b]
2. tak wytrzyma skrzynia ale tylko do silników na małym bloku do 1,6 jak pisali wcześniej
Dbaj swój samochód ich już nie przybędzie
IX Zlot  Ślesin 2014 BB Paris
Piknik III   Topornia 2014 BB Paris
X Zlot Ślesin 2015 86c2f Coupe
XI Zlot Ślesin 2016 86c2f Classic
XII Zlot Ślesin 2017 86c Coupe
Awatar użytkownika
barmaz91
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 3805
Rejestracja: 13 kwie 2009, 19:56
Lokalizacja: Sandomierz

Post autor: barmaz91 »

1.6 16v wchodzi bez problemow juz wsadzony byl na chwile w bude tyle ze miske trzeba obudowac bo moze iskrzyc
Moje POLO 86c2f OEM+ http://vwpoloklub.pl/forum/viewtopic.php?f=76&t=30319&start=0

Jaguar daily http://vwpoloklub.pl/forum/index.php/topic,67281.0.html



Ślesin 2012, Ślesin 2013, Ślesin 2014, Topornia 2014, Ślesin 2015, Ślesin 2016....
Awatar użytkownika
Kamaz
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 367
Rejestracja: 05 gru 2013, 22:23
Lokalizacja: MysłoVWice KatoVWice

Post autor: Kamaz »

[quote=""barmaz91""]1.6 16v wchodzi bez problemow juz wsadzony byl na chwile w bude tyle ze miske trzeba obudowac bo moze iskrzyc[/quote]

to mniejsza gleba lub miske z 1,0 bo mniejsza :P
Dbaj swój samochód ich już nie przybędzie
IX Zlot  Ślesin 2014 BB Paris
Piknik III   Topornia 2014 BB Paris
X Zlot Ślesin 2015 86c2f Coupe
XI Zlot Ślesin 2016 86c2f Classic
XII Zlot Ślesin 2017 86c Coupe
F
Franq95
Newbie
Newbie
Posty: 20
Rejestracja: 22 lip 2014, 18:07

Post autor: Franq95 »

Powiem że ten temat to niezła lektura i chwile schodzi żeby ją przeczytać (chociaż jeszcze nie skończyłem).

Jak na razie spadły mi morale bo piszecie tylko ABU i ABU. Moim problemem jest to że nie mam kasy na ABU, a PN mam za free od brata, do tego jestem pewny tej jednostki. Przebieg 180 tysięcy, nic nie stuka/puka, nie cieknie.
No ale teraz kwestia techniczna. Pierwszym problemem jest to ze silnik jest pochylony w inną stronę. Jeśli nawet to rozwiąże, pojawia się inny problem. Skoro w PN jest większy blok (a czytając temat do tego doszedłem) czy podejdzie mi do tego silnika skrzynia z 1.3? (Coś czuje że nie, ale pewnie zmierzę sobie bo silnik mam pod domem). Brat przerzucił skrzynie z 2.0 do Siebie bo mu sprzęgło nie spasowało, więc jedyna skrzynia do jakiej mam dostęp pochodzi prawdopodobnie z Cordoby 1.8, ale gdybym chciał ją montować to wiąże się to z rzeźbieniem czyż nie? I jak to się ma do rozstawu osi? Nie trzeba kombinować z półosiami?

Inne pytanie-wcześniej pisze że koło zamachowe z 1.0 podchodzi i nie trzeba odchudzać aktualnego. Skoro jest lżejsze czy nie ma mniejszej średnicy i nie wiąże się z problemem zazębiania rozrusznika?
Awatar użytkownika
kerst
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 497
Rejestracja: 16 wrz 2009, 12:10

Post autor: kerst »

Franq95 nic nie pasuje wszystko musisz zrobic od 0, a kolo zamachowe podchodzi i wszystko pasuje
F
Franq95
Newbie
Newbie
Posty: 20
Rejestracja: 22 lip 2014, 18:07

Post autor: Franq95 »

ehhh nie ma lekko jak się chce więcej mocy :D
s
stecha
Newbie
Newbie
Posty: 5
Rejestracja: 26 gru 2014, 18:54

Post autor: stecha »

Witajcie koledzy. Jestem tu nowy, jak zapewne widać. Dlatego jeżeli zrobiłem coś nie tak, to proszę moderatora o wyrozumiałość. :aniolek:
Usiłuje do mojej zielonej polówki (86c2f FOX) zamontować mocniejszy silnik. Czytałem ten temat, ale się pogubiłem i potrzebuje konkretnej odpowiedzi.
Aktualnie zamontowany jest 1.05 AAU na mono-wtrysku, i cztero biegowa skrzynia.

W związku z tym kilka pytań:

1. Jaki silnik podejdzie bez przeróbek (ABU)?
2. Czy muszę wymienić aby zamontować silnik?
3. Czy pasuje mój zamach i sprzęgło? (sprzęgło ma ok 10000km )
4. Czy muszę wymieniać skrzynie, jeżeli tak to czy podejdzie od 1.4d 5 biegów.
5. Co muszę liczyć do silnika oprócz oleju. Jak wygląda tam sprawa rozrządu.
6. Mam dostęp do stanowiska z podnośnikiem. Ile czasu trzeba liczyć na wymianę silnika?
7. czy 600PLN styknie (posiadam olej, płyn chłodzący)
i jeszcze pytanie z innej beczki
8. Czy za fotele + boczki z gt warto zapłacić 350zł?
9. Czy zegary z obrotomierzem będą działały? Aktualnie posiadam z zegarkiem.
10. Jakie głośniki pasują z tyłu w orginalne mocowanie?

Z góry dzięki za odpowiedź.
Pozdro Bartek
Awatar użytkownika
Kamaz
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 367
Rejestracja: 05 gru 2013, 22:23
Lokalizacja: MysłoVWice KatoVWice

Post autor: Kamaz »

[quote=""stecha""]Witajcie koledzy. Jestem tu nowy, jak zapewne widać. Dlatego jeżeli zrobiłem coś nie tak, to proszę moderatora o wyrozumiałość. :aniolek:
Usiłuje do mojej zielonej polówki (86c2f FOX) zamontować mocniejszy silnik. Czytałem ten temat, ale się pogubiłem i potrzebuje konkretnej odpowiedzi.
Aktualnie zamontowany jest 1.05 AAU na mono-wtrysku, i cztero biegowa skrzynia.

W związku z tym kilka pytań:[/quote]
1. Jaki silnik podejdzie bez przeróbek (ABU)?
tak ABU jest największym silnikiem bez przerabiania podłużnic lub mniejszy z wersji gt 1,3 3F 75-78KM (różnica w wałkach rozrządu)
2. Czy muszę wymienić aby zamontować silnik?
nie rozumiem
3. Czy pasuje mój zamach i sprzęgło? (sprzęgło ma ok 10000 km )
tak i silnik się szybciej wkręci na obroty
4. Czy muszę wymieniać skrzynie, jeżeli tak to czy podejdzie od 1.4d 5 biegów.
nie musisz ale kuzynowi na 4b spalanie nie z chodzi poniżej 10l/100 km a skrzynia 5 podejdzie jeżeli posiadasz do niej łapy bo są inne niż w 4b
5. Co muszę liczyć do silnika oprócz oleju. Jak wygląda tam sprawa rozrządu.
czy sam robisz swap czy komuś musisz zapłacić możesz wtrysk z 1,8 będzie ciut mocniejszy wiązka
6. Mam dostęp do stanowiska z podnośnikiem. Ile czasu trzeba liczyć na wymianę silnika?
jak tego nie robiłeś wcześniej to do 2 dni się wyrobisz na spokojnie
7. czy 600 PLN styknie (posiadam olej, płyn chłodzący)
myślę że tak
i jeszcze pytanie z innej beczki
8. Czy za fotele + boczki z gt warto zapłacić 350 zł?
zależy w jakim stanie ale różnie ludzie cenią
9. Czy zegary z obrotomierzem będą działały? Aktualnie posiadam z zegarkiem.
tak tylko są problemy z włożeniem linki prędkościomierza a tak to bez problemu :)
10. Jakie głośniki pasują z tyłu w oryginalne mocowanie?
Dbaj swój samochód ich już nie przybędzie
IX Zlot  Ślesin 2014 BB Paris
Piknik III   Topornia 2014 BB Paris
X Zlot Ślesin 2015 86c2f Coupe
XI Zlot Ślesin 2016 86c2f Classic
XII Zlot Ślesin 2017 86c Coupe
s
stecha
Newbie
Newbie
Posty: 5
Rejestracja: 26 gru 2014, 18:54

Post autor: stecha »

Mam inną opcje. Kupić ABU z uszkodzoną głowicą za 100zł. Czy podejdzie moja. Jeżeli tak to co muszę dobrać do tego, i w jaki sposób?
Może ewentualnie ma ktoś do sprzedania taki silnik z kolektorami w rozsądnych pieniążkach? :bow: Tak w okolicy do 100km od Wrocławia.
Pozdrawiam
:D
Awatar użytkownika
Kamaz
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 367
Rejestracja: 05 gru 2013, 22:23
Lokalizacja: MysłoVWice KatoVWice

Post autor: Kamaz »

[quote=""stecha""]Mam inną opcje. Kupić ABU z uszkodzoną głowicą za 100zł. Czy podejdzie moja. Jeżeli tak to co muszę dobrać do tego, i w jaki sposób?
:D[/quote]

Niestety głowica a ABU jest specyficzna ale myślę że szybko byś znalazł części do ABU bez problemu tylko kwestia czego brak i do jakiej kwoty
Dbaj swój samochód ich już nie przybędzie
IX Zlot  Ślesin 2014 BB Paris
Piknik III   Topornia 2014 BB Paris
X Zlot Ślesin 2015 86c2f Coupe
XI Zlot Ślesin 2016 86c2f Classic
XII Zlot Ślesin 2017 86c Coupe
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik”