[quote=""wodzu.janovia""]Co ty pier.. :acute:

Kąt wyprzedzenia wtrysku to to samo co ustawienie zapłonu

[/quote]
Nie , nie i jeszcze raz nie. Moze jak bedziesz po Wyzszej Szkole Techniczno-Ekonomicznej i uzyskasz tytuł inź. Technik Samochodowych ( tak jak ja) to bedziesz wiedzial o czym prawie. Wcale nie znaczy ze wyprzedzanie tloczenia idzie liniowo z poczatkiem zaplonu. To jest silnik ZS czyli zaplon samoczynny czyli nie zapali sie rozylona ropa jak tlok bedzie jeszcze daleko przed GMP. Po to jest w dieslach duzy stopien sprezania zeby podczas tego powietrze uzyskalo tak wysoka temperature ze rozpylona ropa ulega samo-zapaleniu. Powiem inaczej-pobaw sie pompka rowerowa to zauwazysz ze podczas sprezania powietrza bedzie sie robic coraz cieplejsza i teraz sobie wyobraz to samo tylko w wiekszym wymiarze. Dlatego miedzy innymi w silnikach ZS nie jest wazna liczba oktanowa tylko cetanowa( zdolnosc do samozaplonu) a nie odpornosc na spalanie stukowe.
Koniec wykladu ale zawsze mozesz sie zapisac na uczelnie zarowno na WSTE w Szczecienie albo na Politechnike Szczecińską( coprawda zmienila sie "Jej" nazwa ale bynajmniej nie za moich czasów) Troszke spedzilem czasu zarowno na wydziale mechanicznym oraz techniki morskiej. WIec mi nie pisz "Co ty pier.." okej??