1.9 pompa paliwa

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

d
dawid13584
Newbie
Newbie
Posty: 15
Rejestracja: 12 cze 2009, 11:39

1.9 pompa paliwa

Post autor: dawid13584 »

Witam . Moje polo [diesel ] niestety odmuwiło posłuszenstwa a mianowicie wysiadła pompa wtryskowa [LUCAS] i chciałbym sie dowiedziec co jest lepij zrobic czy ja regenerowac ? Jak tak to gdzie [ jestem z okolic Olsztyna ] , czy moze ze szrotu kupić używaną ? Jak ktoś miał taki problem to niech napisze co lepij zrobic. Z góry dzieki
Awatar użytkownika
ghul177
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 450
Rejestracja: 08 kwie 2009, 17:02
Lokalizacja: Tarnów

Post autor: ghul177 »

regeneracja chyba droga pomyśl o pompie boscha (chłopaki chyba montowali ją jak siedały im lucasy) ale co ddo opini o pompie boscha to nie wiem
Awatar użytkownika
ZegaR_6n
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 86
Rejestracja: 20 wrz 2009, 17:57
Lokalizacja: Gubin-Gorzów

Post autor: ZegaR_6n »

Najlepsze rozwiazanie to regeneracja lub zakup takiej samej pompy juz po regeneracji z gwarancja no i oczywiscie zwrot starej pomniejszy koszty zakupu drugiej tak bynajmniej jest w mojej okolicy
r
rolf
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 507
Rejestracja: 16 lis 2008, 9:16
Lokalizacja: Sląskie

Post autor: rolf »

znajdz warsztat w okolicy co zajmuje sie pompami i podjedz tam dowiesz sie co lepiej wszyscy narzekaja na lukasa pytalem wlasnie w w takim warsztacie i powiedzieli mi ze niema problemu tyle ze tanio niejest podstawowy remont kolo 500 zl
Awatar użytkownika
_Maniek_
Początkujący
Początkujący
Posty: 182
Rejestracja: 23 lis 2008, 17:16
Lokalizacja: Olkusz/Kraków

Post autor: _Maniek_ »

Lucasa nikt prawie nie chce się dotykać, ja miałem do kupienia za 600zł podobno w idealnym stanie z rozbitej Fabii, dużo osób pisało że jak zamienisz Lucasa na boscha to problemy odejdą, sam z tym zamiarem się nosiłem ale jak jeszcze jeździ to nie ruszam.
Teraz 2,0 TDCI bliżej ziemi i tylko 136kM i 340Nm
Awatar użytkownika
vjarecki
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 501
Rejestracja: 03 gru 2008, 16:56

Post autor: vjarecki »

Tak jak kolega ZegaR_6n pisze, to najlepsze rozwiązanie.
Nie polecam zakupu używki bo nie wiadomo na co się trafi, może być w takim samym stanie lub gorsza.
Nowa kosztuje ok 1500zł, nawet widziałem na allegro nową w takich pieniądzach.

http://www.allegro.pl/item753481827_pom ... _nowa.html

Obrazek

Osobiście nie słyszałem o zamianie na BOSCH-a jak i też nie widziałem takiej przeróbki.
"SWAP" zawsze bywa kłopotliwy w montażu jak i w eksploatacji - ale to tylko moja opinia.
w
wodzu.janovia
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 354
Rejestracja: 14 lis 2008, 10:26
Lokalizacja: Kraków / Mielec / Tarnów

Post autor: wodzu.janovia »

Ja mam Lucasa i nie mam żadnych zastrzerzeń wystarczy że ktoś dobrze ja wyreguluje i ustawi zapłon . U Mnie zima nie zima pali bez problemów
Czerwone jest szybsze ;-)
Awatar użytkownika
wesol
Swój
Swój
Posty: 794
Rejestracja: 05 kwie 2009, 13:05

Post autor: wesol »

Najlepsze jest to ze diesle nia maja ustawianego zaplony i dlatego nazwywaja sie silnikami ZS.
p
piotreku6n
Newbie
Newbie
Posty: 8
Rejestracja: 15 lis 2008, 6:53

Post autor: piotreku6n »

ale maja kat wyprzedzenia wtrysku na co ludzie mówia "zapłon" i to da sie ustawiać jak chcesz
w
wodzu.janovia
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 354
Rejestracja: 14 lis 2008, 10:26
Lokalizacja: Kraków / Mielec / Tarnów

Post autor: wodzu.janovia »

[quote=""wesol""]Najlepsze jest to ze diesle nia maja ustawianego zaplony i dlatego nazwywaja sie silnikami ZS.[/quote]


:acute: :P Kąt wyprzedzenia wtrysku to prawie to samo co ustawienie zapłonu :) (chodzi o to samo - a zwał jak zwał :P)
Ostatnio zmieniony 29 sty 2010, 1:38 przez wodzu.janovia, łącznie zmieniany 1 raz.
Czerwone jest szybsze ;-)
Awatar użytkownika
wesol
Swój
Swój
Posty: 794
Rejestracja: 05 kwie 2009, 13:05

Post autor: wesol »

[quote=""wodzu.janovia""]Co ty pier.. :acute: :P Kąt wyprzedzenia wtrysku to to samo co ustawienie zapłonu :)
[/quote]


Nie , nie i jeszcze raz nie. Moze jak bedziesz po Wyzszej Szkole Techniczno-Ekonomicznej i uzyskasz tytuł inź. Technik Samochodowych ( tak jak ja) to bedziesz wiedzial o czym prawie. Wcale nie znaczy ze wyprzedzanie tloczenia idzie liniowo z poczatkiem zaplonu. To jest silnik ZS czyli zaplon samoczynny czyli nie zapali sie rozylona ropa jak tlok bedzie jeszcze daleko przed GMP. Po to jest w dieslach duzy stopien sprezania zeby podczas tego powietrze uzyskalo tak wysoka temperature ze rozpylona ropa ulega samo-zapaleniu. Powiem inaczej-pobaw sie pompka rowerowa to zauwazysz ze podczas sprezania powietrza bedzie sie robic coraz cieplejsza i teraz sobie wyobraz to samo tylko w wiekszym wymiarze. Dlatego miedzy innymi w silnikach ZS nie jest wazna liczba oktanowa tylko cetanowa( zdolnosc do samozaplonu) a nie odpornosc na spalanie stukowe.

Koniec wykladu ale zawsze mozesz sie zapisac na uczelnie zarowno na WSTE w Szczecienie albo na Politechnike Szczecińską( coprawda zmienila sie "Jej" nazwa ale bynajmniej nie za moich czasów) Troszke spedzilem czasu zarowno na wydziale mechanicznym oraz techniki morskiej. WIec mi nie pisz "Co ty pier.." okej??
Awatar użytkownika
vjarecki
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 501
Rejestracja: 03 gru 2008, 16:56

Post autor: vjarecki »

Muszę się podpisać pod wypowiedzią wesol-a ponieważ ma rację.
Często ludzie mają mylne wyobrażenie zasady działania a jeszcze inni tylko częściowe, wyczytane z różnego rodzaju forum nie poparte żadną praktyką, nie wspominając już o technicznej wiedzy zawartej w fachowej literaturze i starają się przekonać pozostałych do ich racji używając przy tym jeszcze wulgaryzmów.
Awatar użytkownika
action70
Newbie
Newbie
Posty: 24
Rejestracja: 13 lis 2009, 16:09
Lokalizacja: Ostrołęka

Post autor: action70 »

a silnikach o ZS nie jest ważna liczba oktanowa tylko liczba cetanowa
poza tym to ze wszystkim się zgodzę.... ale od kiedy to olej napędowy ma liczbę oktanową??????? jakiś nowy wynaleźli????
r
rolf
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 507
Rejestracja: 16 lis 2008, 9:16
Lokalizacja: Sląskie

Post autor: rolf »

a poczytaj se o vervie np.chyba cos zle czytam ale oktany sa podane http://www.orlen-verva.pl/?verva-on,13
r
rolf
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 507
Rejestracja: 16 lis 2008, 9:16
Lokalizacja: Sląskie

Post autor: rolf »

sorry cetany
ODPOWIEDZ

Wróć do „pozostałe”