Włącznik wentylatora chłodnicy a temperatura :)

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

Awatar użytkownika
cycuszki
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 46
Rejestracja: 14 lis 2008, 19:57
Lokalizacja: Kobiernice (okolice Bielska)

Post autor: cycuszki »

Ja ostatnio wymieniałem cały płyn na nowy. Brat polecił mi Dynagel, Kupiłem taki jak na tej aukcji:
http://allegro.pl/item497518667_plyn_do ... tanio.html.
Wlaliśmy to do mojego Polo i jego Mazdy i jest ok. Jeśli to ma jakieś znaczenie to też ma różowy kolor.
Awatar użytkownika
Bruczyk
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 2834
Rejestracja: 14 lis 2008, 13:18
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Bruczyk »

tez mam Dynagel
K
Kobi
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 38
Rejestracja: 17 lis 2008, 16:23
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: Kobi »

Jeżdżę na Petrygo ... kiedyś ktoś mi odradził Borygo, ale już nie pamiętam czemu :P Jak myślicie czy można mieszać takie Petrygo z Borygo ?
m
mmmarcin
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 454
Rejestracja: 14 lis 2008, 12:33

Post autor: mmmarcin »

[quote=""Kobi""] Jak myślicie czy można mieszać takie Petrygo z Borygo ?[/quote]
nie można

ktoś Ci odradził Borygo bo to płyn ponoć agresywny
Awatar użytkownika
rat4
Przyjaciel Forum
Przyjaciel Forum
Posty: 3181
Rejestracja: 14 lis 2008, 18:13
Lokalizacja: RBI

Post autor: rat4 »

też takie stwierdzenie kiedyś słyszałem, ale na szczęście nie wierzę wszystkiemu co usłyszę :hmm:
Nowoczesne płyny pasują do delikatnych aluminiowych chłodnic także spokojna głowa.
Większość płynów ma bardzo podobny skład w większości glikol i woda a barwnik to nie ważna sprawa.
Stosuję borygo nowy bo dobrze w testach wypadł ktoś to sprawdził w autoświecie więc dlaczego nie spróbować.
Petrygo miałem w poprzednim aucie, też wporządku było, tylko takie tłuste to petrygo jest :shock:
Ważne jest jakby ktoś kiedyś miał wyciek z chłodnicy żeby nie stosować żadnych proszków które zakleją nieszczelność.
Nie powiem dlaczego po prostu kiedyś tak zrobiłem i pożałowałem tego.... :glupek: :glupek: :glupek:
tutaj cytat ze strony struck.pl
Skład płynu
Podstawowym dodatkiem dodawanym do płynów chłodzących silnik jest glikol etylenowy lub propylenowy. Przeciwdziała on zamarzaniu wody, lecz jest także substancją żrącą, a zatem w celu zneutralizowania kwaśnych produktów dodaje się do mieszaniny inhibitory (środki przeciwkorozyjne) i dodatki. Płyny do układów chłodzenia produkuje się także w wersji skoncentrowanej, nie występuje wówczas w składzie woda, a zawartość glikolu wynosi średnio od 90 do 95%.
Na pakiet dodatków (5–10%) składają się:
• inhibitory korozji,
• stabilizatory,
• czynniki maskujące jony,
• dodatki antypienne.
civic r18a2/407 1,6 HDi
S
Seku
Newbie
Newbie
Posty: 12
Rejestracja: 02 gru 2008, 19:13

Post autor: Seku »

Tylko ze w moim modelu chyba nie ma blaszek,albo zgubiłem je gdzieś po drodze. Natomiast na górnym krućcu znajdowała sie taka gumowa nakładka <foto> (ktora przytrzymywał pionowo wkręcony wkręt ) . Na drugim górnym krućcu nie było nic.

Obrazek

Jeżeli ktoś dysponuje to prosiłbym o fotki zamontowanej chłodnicy w polo 86c2f ,szczególnie chodzi mi o górne mocowania

Dodam ze niedawno miałem lekka stłuczkę uderzenie było po lewej stronie patrząc od strony przodu chłodnica jest po prawej
Awatar użytkownika
siwkins
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 291
Rejestracja: 14 lis 2008, 7:29
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: siwkins »

Nie jest to zdjecie ale wiadomo o co chodzi:

Obrazek
S
Seku
Newbie
Newbie
Posty: 12
Rejestracja: 02 gru 2008, 19:13

Post autor: Seku »

Czyli z tego rysunku wynika że chłodnica jest mocowana tylko na dole i z jednej storny na górze? Czy jest tak że takie gumowe nakładki są po obu stronach?
C
Crazy
Swój
Swój
Posty: 946
Rejestracja: 15 lis 2008, 11:05
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Crazy »

u mnie jak kupilem furę trzymało się na 2 śrubach,jedna zdołu, druga z góry. dajesz śrubę z tulejką i po problemie
S
Szczepan
Newbie
Newbie
Posty: 6
Rejestracja: 07 gru 2008, 10:41

Post autor: Szczepan »

[quote=""BALON""][quote=""Liwio""]teraz gdy sa ujemne temperaturki do -6 narazie max to temperatura niemoże dogrzac powyżej 70 stopni i tu moje pytananie czy tak ma być czy nie bo mi sie wydaje ze chyba szlak trafił termostat i jest caly czas otwarty obieg na chłodnice ponieważ jak stanołem po przejechaniu 15km to weże na chłodnice były cieple?? I drugie pytanko jak cena nowego i trzecie czy to napewno termostat[/quote]

skoro ci sie niedogrzewa i masz oba węże ciepłe to niema sie nad czym zastanawiać :P
termostat do wymiany :gitara:
niepamiętam dobrze ale chyba 20-30zeta max[/quote]


Mam bardzo podobnie, jak jade rano do pracy to robie kolo 10 km to temperatura ledwo do 70* dochodzi, węze nie wiem jak bo nie sprawdzalem, ale przy jakiej temperaturze termostat powinien sie otworzyc?
Awatar użytkownika
peeeteeer
Początkujący
Początkujący
Posty: 102
Rejestracja: 14 lis 2008, 9:38
Lokalizacja: Świdnica & Wrocław

Post autor: peeeteeer »

Szczepan w okolicach 90*. Na moim wybite jest chyba 84*.
"Piotrek... Nie gazuj małego" :D

Było Polo 1,0 AAU `92...
było Polo 1,3 AAV `92...
jest... Ford Mondeo 1,8TD `95...
Awatar użytkownika
Liwio
Początkujący
Początkujący
Posty: 167
Rejestracja: 13 lis 2008, 19:09
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: Liwio »

No ja wymieniłem termostat i jest git :banana: teraz chwilka i juz ciepelo leci i trzyma teperaturke ok 90stopni niezależnie od temperatury zewnetrznej!!
------------->LIWIO<------------
http://vwpolo-klub.pl/forum/viewtopic.p ... 286#p42286 -MOJE POLO
S
Szczepan
Newbie
Newbie
Posty: 6
Rejestracja: 07 gru 2008, 10:41

Post autor: Szczepan »

U mnie to samo, dzis wymienilem i jest F pyte :jee:

danke :spoko:
Awatar użytkownika
siwkins
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 291
Rejestracja: 14 lis 2008, 7:29
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: siwkins »

Witam,
mam pytanie czysto techniczne:
jak to jest z małym i dużym obiegiem układu chłodzenia?
Jeżeli termostat jest sprawny a silnik nie osiągnął optymalnej temperatury pracy ~90*C to górny wąż powinien być gorący?
Pytam ponieważ w/g schematu poniżej górny wąż jest za termostatem i nie powinien brać udziału w małym obiegu i co za tym idzie nie powinien się nagrzewać:

Obrazek

A tu opis do schematu:

"W silnikach o chłodzeniu pośrednim ciecz chłodząca przepływa przez kanały wewnątrz kadłuba (bloku cylindrów) i głowicy silnika. Rysunek przedstawia typowy układ chłodzący pośredni silnika spalinowego. Ciecz chłodząca, której przepływ jest wymuszony przez pompę (5) po opuszczeniu kanałów silnika wpływa do komory zaworu termostatycznego (2), który w zależności od temperatury cieczy umożliwia jej przepływ w krótkim lub pełnym obiegu. W krótkim obiegu ciecz wraca bezpośrednio do pompy i dalej do kanałów silnika. W obiegu pełnym ciecz przeprowadzana jest przez chłodnicę (3) w której jej temperatura jest obniżana. Z chłodnicą współpracuje wentylator (4). Ciecz po przejściu przez chłodnicę powraca do pompy i następnie do silnika."
r
rolf
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 507
Rejestracja: 16 lis 2008, 9:16
Lokalizacja: Sląskie

Post autor: rolf »

i nienagrzewa sie dopiero po otwarciu termostatu jest cieply scisnij go powinien byc pusty przy zamknietym termostacie jezeli tak niejest to termostat szwankuje
ODPOWIEDZ

Wróć do „układ chłodzenia + klimatyzacja/ogrzewanie”