Wszystko o: SWAP silnika w 6N/6N2/Classic/Variant

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

d
dragon172005
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 70
Rejestracja: 19 sie 2009, 13:00
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: dragon172005 »

Skfarek

Robiłeś kapitalke ?? ile masz zrobionych kilometrów ?? możesz coś powiedzieć o spalaniu czy jeszcze nie za bardzo ??
Awatar użytkownika
Skfarek
Spamer
Spamer
Posty: 4982
Rejestracja: 14 lis 2008, 12:49
Lokalizacja: Gród Kraka

Post autor: Skfarek »

Więcej niż kapitalkę w zasadzie silnik złożony od nowa na nowych wzmocnionych i dłubniętych bebechach - więcej w moim wątku (link w podpisie). Kilometrów zrobiłem 490 z 1500 jakie mam zrobić na dotarciu narazie auto czeka na naprawę blacharską po dzwonie, co do spalania to powiem że nie liczyłem. Ze względu na splanowanie głowicy o 1 mm mój bangla na V-powerze racingu 100 oktan.
6n leichtwagen: hamownia s.41 http://www.vwpolo-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=142
1.6 AEA shamowane]
Rozpórki, mocowania foteli: http://gorny-sport.pl
Serwis mechaniczny: [url=http://www.au
C
Ciapek01
Konkretnie zainteresowany
Konkretnie zainteresowany
Posty: 723
Rejestracja: 03 maja 2009, 17:50
Lokalizacja: Krakow_Lezajsk
Kontakt:

Post autor: Ciapek01 »

Witam.

Mam kilka pytan do doswiadczonych w tym temacie osob. Prosze o rzetelne odpowiedzi i weszlkie uwagi zeb spamu :)
tak sobie od dluzszego czasu czytam o przelozeniu do polowki 1.7 sdi silniczka 1.9 tdi z golfa V czy a3. Powiem szczerze jestem zielony w tym temacie i prosilbym o wyjasnienie . przypuscmy ze np taki http://moto.allegro.pl/item831007226_ko ... 3_bkc.html kompletny silniczek (ale chyba bez skrzyni biegow) moznaby wychaczyc z calym osprzetem i tu kilka pytan:

orientujecie sie jak mniej wiecej cenowo wychodzilabys robocizna
co jeszcze ewentualnie mogloby wyskoczyc w czasie przelozenia
jak mniej wiecej czasowo by to wychodzilo
znacie kogos kto cosik takiego robil? kogo moznaby sie poradzic ktos to tak modzil juz
jest ktos kto bysie podjal czegos takiego?

wg mojego myslenia mamy kompletny silnik ze skrzynia i osprzetem, wyciagamy stary silnik wkladamy drugi i podpinamy wszystko jakies przerobki po drodze podleczen i MA DZIALAC moze nie do konca plug&play ale mniej wiecej - powiedzcie czy sie myle??

jak cos mi jeszcze przyjdzie do glowy z pytan to bede pisal :) prosze o jak najdokladniejsza pomoc (metoda lopatologiczna:) ) mowie od razu ze w sprawach swapu jestem komplentym laikiem ale mysle nad szybkim dozbieraniem kasy i zarezerwowaniem sobie troche wolnego czasu i zrobieniem czegos takiego (oczywiscie robilby to mechanik a ja bylbym "pomocnikiem" :D:D )

brakuje mi troche mocy w polo i zalezy mi na wycisnieciu kilkudziesieciu koni wiecej chocby nawet tych 105 z tego silnika :)

prosze nie spamowac i nie pisac ze lepiej sprzedac auto i kupic inne "lepsiejsze" ani ze sie nie oplaca tylko o konkrente podpowiedzi co i jak z czym sie je :)

Pozdrawiam :)
Plawniowice09 / Klucze09 / Rajcza09 / Klucze10 / Kozienice10 / Pławniowice10 / Ślesin11 / Ślesin12 / Ślesin13 / ...

było: Polo 1.7 SDI AKU - http://www.vwpolo-klub.pl/forum/viewtop ... 29&t=16028
jest: Golf IV Variant 1.9 TDI AHF
Awatar użytkownika
vjarecki
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 501
Rejestracja: 03 gru 2008, 16:56

Post autor: vjarecki »

Da się zrobić, nie jest to takie proste jak się komuś wydaje, potrzebne jest mnóstwo czasu i przeróżnych drobiazgów, które wychodzą w praniu.
Najlepiej jak masz drugi samochód, żeby można było, czym gonić po drobiazgi
Jeżeli chcesz coś takiego zrobić licz się z wydatkiem rzędu 10 000 zł
Sam silnik to najmniejszy koszt z całości :)
Na początek musisz kupić :
Silnik z ECU, skrzynie od tego silnika, bo seryjną od SDI moment szlak trafi, jeżeli w ogóle spasi, potem trzeba zmienić zawieszenie, przede wszystkim hamulce.
W trakcie wychodzą różnego rodzaju rzeźbienia, nawet podłużnicy a już na pewno będzie problem z upchaniem klimy.

Najlepiej i najtaniej wychodzi kupić samochód po dachowaniu albo połowę anglika, bo wtedy wszystko, co potrzebne przekładasz łącznie z instalacją i zegarami.
Wiem, co mówię, bo sam zbieram już od roku graty do swap-a na ARL - seryjne 150 PS
Tak wygląda silnik 1,9TDI - ASZ seryjne 130 PS w polo 6N:
Obrazek
Awatar użytkownika
Kamil88C
Swój
Swój
Posty: 966
Rejestracja: 04 wrz 2009, 13:57
Lokalizacja: Warsaw/Ciechanów

Post autor: Kamil88C »

Jak uważacie, jaki jest lepszy silnik na swap do polo6n(obecnie 1,4 8v) 2,0 8v (115km) z golfaIII czy silnik 1,6 16v z golfaIV ? Chodzi mi o montaż ,kulturę pracy silnika itp.
Awatar użytkownika
Skfarek
Spamer
Spamer
Posty: 4982
Rejestracja: 14 lis 2008, 12:49
Lokalizacja: Gród Kraka

Post autor: Skfarek »

Jeżeli chodzi o montaż to żaden z wymienionych :jester: W obu przypadkach kupę dłubania a efekt wcale nie lepszy niż włożenie AJV/AVY z GTI :blush2:
Ktos na forum miał 2.0 wrzucone do polówki, nie pamiętam kto ale tyle że była czerwona i opisana w jednym z VW Trends :grin:
6n leichtwagen: hamownia s.41 http://www.vwpolo-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=142
1.6 AEA shamowane]
Rozpórki, mocowania foteli: http://gorny-sport.pl
Serwis mechaniczny: [url=http://www.au
Awatar użytkownika
paffcio
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 5507
Rejestracja: 13 lis 2008, 19:10
Lokalizacja: RJA

Post autor: paffcio »

[quote=""Skfarek""]Ktos na forum miał 2.0 wrzucone do polówki, nie pamiętam kto ale tyle że była czerwona i opisana w jednym z VW Trends :grin:
[/quote]
doroś polo miał wrzucone 2.0 z mk3 :]
Awatar użytkownika
Kamil88C
Swój
Swój
Posty: 966
Rejestracja: 04 wrz 2009, 13:57
Lokalizacja: Warsaw/Ciechanów

Post autor: Kamil88C »

Najchętniej wstawiłbym ten z polo gti, ale ciężko takiego znaleśc :/ ,dlatego pytam jaki inny silnik z gamy VW najlepiej by się nadawał do Polo. Nie musi to byc 150 konne gti z Golfa III. Przystałbym również na 110 kucach.
Awatar użytkownika
Palozz
Początkujący
Początkujący
Posty: 158
Rejestracja: 11 sie 2009, 10:26
Lokalizacja: Chrzanów

Post autor: Palozz »

Ja sobie 2.0 ABF odpuściłem po opiniach z forum. Za duzo dłubania. Też teraz szukam dobrego motorku ktory by wszedł plug and play :grin:

-- Wto Gru 08, 2009 9:19 pm --

Może ATF (AFt) - nie wiem który kod jest poprawny... 1.6 16V 101 KM. Pasuje ten motor do 6N plug and play?
So I pick the world up and I’ma drop it on your f*ckin’ head
B*tch, I’ma pick the world up and I’ma drop it on your f*ckin’ head

Mój czerwony diabeł na forum viewtopic.php?f=29&t=8557&p=106179#p106179
Awatar użytkownika
suhhar
Swój
Swój
Posty: 770
Rejestracja: 13 maja 2009, 13:47
Lokalizacja: kłodzko

Post autor: suhhar »

a mi sie marzy jakis 1.9 tdi 110 kucyków ;) ale to raczej nie realne ;/
Obrazek

Zawsze szukam dziury w całym więc proszę się nie denerwować !!!
Awatar użytkownika
limpek
el "Limek"
Posty: 756
Rejestracja: 11 lis 2008, 19:44
Lokalizacja: Lublin / Wrocław

Post autor: limpek »

Przede wszystkim zwróćcie uwagę na elektronikę silnika. Jeżeli jest oparta na CAN`ie i ma w pełni elektroniczną przepustnicę to czeka was dużo więcej roboty przy wiązce elektrycznej w aucie która wówczas jest praktycznie do wymiany.

Sądzę że wczesne silniki 1.6 16V z golfa IV powinny być sterowane linką tak jak to miało miejsce w polo 6n2 i silnikach 1.4 16V (przykład: wojciechu).
Potrzebujesz opinii, porady technicznej pisz na gg lub PW

Bardzo zielone Polo i Barzo czarne Suzuki Bandit

IV Polo Zlotu - Ślesin 2007

II Polo Zlotu - Więcbork 2008

!!! I Polo zlotu - Ślesin 2009 !!![/siz
Awatar użytkownika
Skfarek
Spamer
Spamer
Posty: 4982
Rejestracja: 14 lis 2008, 12:49
Lokalizacja: Gród Kraka

Post autor: Skfarek »

[quote=""Palozz""]Może ATF (AFt) - nie wiem który kod jest poprawny... 1.6 16V 101 KM. Pasuje ten motor do 6N plug and play?[/quote]
Nie pasuje, trzeba będzie rzeźbić.
6n leichtwagen: hamownia s.41 http://www.vwpolo-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=142
1.6 AEA shamowane]
Rozpórki, mocowania foteli: http://gorny-sport.pl
Serwis mechaniczny: [url=http://www.au
Awatar użytkownika
Palozz
Początkujący
Początkujący
Posty: 158
Rejestracja: 11 sie 2009, 10:26
Lokalizacja: Chrzanów

Post autor: Palozz »

to co mocniejszego od 1.6 AEE pasuje do Polo? ( nie licząć AJV)
So I pick the world up and I’ma drop it on your f*ckin’ head
B*tch, I’ma pick the world up and I’ma drop it on your f*ckin’ head

Mój czerwony diabeł na forum viewtopic.php?f=29&t=8557&p=106179#p106179
Awatar użytkownika
turzol
Mały Spamer
Mały Spamer
Posty: 3323
Rejestracja: 14 lis 2008, 8:01
Lokalizacja: Tychy

Post autor: turzol »

[quote=""Palozz""]to co mocniejszego od 1.6 AEE pasuje do Polo? ( nie licząć AJV)[/quote]

AFH
Awatar użytkownika
Kamil88C
Swój
Swój
Posty: 966
Rejestracja: 04 wrz 2009, 13:57
Lokalizacja: Warsaw/Ciechanów

Post autor: Kamil88C »

Dzięki Turzol odnośnie kodu silnika. Szczerze mówiąc wątpię w to, ale spytam. Czy skrzynia od zwykłego 1,4 44kV pasuje do 1,4 16v afh?
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik”