brak prądu

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

A
AbCs
Newbie
Newbie
Posty: 12
Rejestracja: 27 cze 2009, 22:19

brak prądu

Post autor: AbCs »

problem jest mianowicie taki nie jeżdżę parę dni, wsiadam, odpalam, jadę parę kilometrów, gaszę chce zapalić i brak prądu stoję, przyjeżdża kumpel z kablami odpalamy go i później odpala za każdym razem oczywiście do momentu kiedy sytuacja się powtórzy czyli średnio 4 dni.
Aku trzyma sprawdzałem takim urządzeniem u mechanika. miałem przebicie na kablach wn to kabelki wymieniłem, kontrolka akumulatora w czasie jazdy mi się nie pali wiec alternator chyba ładuje podsuńcie mi jakiegoś pomysła co może być grane
Awatar użytkownika
Cooyon
Swój
Swój
Posty: 827
Rejestracja: 14 lis 2008, 21:59
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Cooyon »

Brak prądu - czyli przygasaja Ci kontrolki?
Jeśli tak, to IMO padnięty aku.
Interfejs VAG - na stanie i co się stanie? Nic kuna... VAG cudów nie czyni. On tylko zwiększa poczucie niepewności.
Szukam literatury fachowej...

"To nie są programy wpisane w stylu \'\' if \'silnik\' jest zmulony then więcej \'wachy\' "." (by Dee Jay Gucio)
A
AbCs
Newbie
Newbie
Posty: 12
Rejestracja: 27 cze 2009, 22:19

Post autor: AbCs »

brak brądu czyli przygasają na początku a później już nie bo ich niema:)
Awatar użytkownika
Cooyon
Swój
Swój
Posty: 827
Rejestracja: 14 lis 2008, 21:59
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Cooyon »

[quote=""AbCs""]Aku trzyma sprawdzałem takim urządzeniem u mechanika[/quote]
Jakie to było ustrojstwo? Jak wyglądało sprawdzenie?
Nadal stawiam na aku.
Interfejs VAG - na stanie i co się stanie? Nic kuna... VAG cudów nie czyni. On tylko zwiększa poczucie niepewności.
Szukam literatury fachowej...

"To nie są programy wpisane w stylu \'\' if \'silnik\' jest zmulony then więcej \'wachy\' "." (by Dee Jay Gucio)
Awatar użytkownika
suhhar
Swój
Swój
Posty: 770
Rejestracja: 13 maja 2009, 13:47
Lokalizacja: kłodzko

Post autor: suhhar »

hmmm moze cos ci pobiera lewy prąd ? aku sie troche podladuje jak jezdzisz i odpala. Ale jak postawisz na kilka dni to klapa juz nie zapala ? to cos ci kradnie prąd skoro wszystko juz sprawdziles.
Obrazek

Zawsze szukam dziury w całym więc proszę się nie denerwować !!!
Awatar użytkownika
vjarecki
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 501
Rejestracja: 03 gru 2008, 16:56

Post autor: vjarecki »

Trzeba zrobić pomiar poboru prądu w stanie spoczynku samochodu, nie powinien przekraczać 300mA.
Jeżeli będzie dużo więcej to rozładuje akumulator w ciagu nocy.
Musisz odpinać po kolei dodatkowo zainstalowane odbiorniki (np radio, alarm, cb radio itp) i kolejno sprawdzać czy zmniejsza się wskazanie.
Awatar użytkownika
lionheart198
Początkujący
Początkujący
Posty: 115
Rejestracja: 02 wrz 2009, 19:08
Lokalizacja: Konstancin-Jeziorna

Post autor: lionheart198 »

Kolega miał podobny problem przyczyną okazał się alarm odłączył i przestał już aku padać.
P
Pawel-6N
Początkujący
Początkujący
Posty: 199
Rejestracja: 13 paź 2009, 20:49

Post autor: Pawel-6N »

A może po prostu alternator nie ładuje aku jak trzeba. Jak postoi i się trochę "zregeneruje" to odpala. Jak pochodzi to ciągnie więcej voltów niż się doładuje i pada (czysto teoretyzuję).
Awatar użytkownika
felis
Newbie
Newbie
Posty: 15
Rejestracja: 08 maja 2009, 10:28

Post autor: felis »

Radziłbym zrobić następującą rzecz.
1. Jak zaparkujesz sprawdź woltomierzem napięcie na akumulatorze. Za dwa dni (czy kiedy tam następnym razem jedziesz) przed odpaleniem zrób to samo.
Ewentualnie możesz podpiąć amperomierz - dużo lepszy odczyt.
Możliwe, że tak jak wyżej pisali masz za duży pobór prądu i akumulator siada.
Inną rzeczą może być, że możesz mieć gdzieś przebicie przez rezystancję.
D
Dziadek13
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1149
Rejestracja: 14 lis 2008, 13:47
Lokalizacja: Mysłowice

Post autor: Dziadek13 »

[quote=""AbCs""]podsuńcie mi jakiegoś pomysła co może być grane[/quote]
Ja bym ci polecił sprawdzić zakucie kabla plusowego z aku który jest przykręcony do rozrusznika bo na tym zakuciu może jest już śniedż i raz jest styk a następny raz już nie czyli robi sie przerwa pod obciążeniem a przy okazji sprawdż też połączenie masy karoseri i silnika taka plecionka.
ODPOWIEDZ

Wróć do „elektryka + centralny zamek”