[86c2f] Rozładowuje akumulator

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

n
narcyz365
Newbie
Newbie
Posty: 5
Rejestracja: 27 gru 2009, 16:07

[86c2f] Rozładowuje akumulator

Post autor: narcyz365 »

Witam jestem nowy na waszej stronie i mam problem. Posiadam vw polo 1,0 1994 r coupe. Od jakiegos czasu mam problemy z rozrucem auto zachowuje sie tak jakby aku rozładowane byłe. Teraz w swieta auto stało w garażu i po dwuch dniach nie chciało odpalic . Bardzo prosze kolegów o pomoc :banghead:
Awatar użytkownika
Cooyon
Swój
Swój
Posty: 827
Rejestracja: 14 lis 2008, 21:59
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Cooyon »

[quote=""narcyz365""]auto zachowuje sie tak jakby aku rozładowane byłe[/quote]
A jest rozładowane?
Stosuj szukajkę - było tego w ostatnim czasie sporo.
Interfejs VAG - na stanie i co się stanie? Nic kuna... VAG cudów nie czyni. On tylko zwiększa poczucie niepewności.
Szukam literatury fachowej...

"To nie są programy wpisane w stylu \'\' if \'silnik\' jest zmulony then więcej \'wachy\' "." (by Dee Jay Gucio)
n
narcyz365
Newbie
Newbie
Posty: 5
Rejestracja: 27 gru 2009, 16:07

Post autor: narcyz365 »

Jest naładowane potem postało dwa dni i klapa kolego. A co to jest ta szukajka?
n
narcyz365
Newbie
Newbie
Posty: 5
Rejestracja: 27 gru 2009, 16:07

Post autor: narcyz365 »

Dodam ze nie znam sie na mierniki kuzyn mi mierzył okazało sie ze regulator napiecia był trafiony wiec go wymieniłem i napiecie było oki jakies 14v nawet ciut wieksze właczyłem wszystko co moze obciązac aku i było oki nawet nie spadło a jednak jak postoi dwa dni w garazu to kicha dodam ze aku mam centre future :beg:
Awatar użytkownika
Ralph
Wtajemniczony
Wtajemniczony
Posty: 2359
Rejestracja: 11 lis 2008, 11:21
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój

Post autor: Ralph »

Musisz znaleźć źródło poboru prądu.
To może być radio (u mnie alpine robił takie szopki), alarm lub jakieś zwarcie w instalacji.
Jak to zrobić?
Bierzemy w rękę multimetr (miernik).
Pokrętełko ustawiamy na pomiar natężenia prądu czyli na Ampery. Na multimetrze to może być 10A lub 20A w zależności jaki posiadamy.
Wpinamy odpowiednio sondy do miernika tak aby mierzyły natęzenie.
Otwieramy maskę samochodu.
Luzujemy jedną klemę na akumulatorze, tak aby można było ją latwo sciągnąć. Choć jeszcze jej nie sciagamy, wszystko w swoim czasi.
Zamykamy samochód tak samo jak to na codzien robimy, jesli mamy jakąś czujke otwarcia przedniej maski, to blokujemy ją tak jakby maska była zamknięta. Sprawdzamy czy jakieś lampki oświetlenia nam się w srodku nie swiecą itp.
Włączamy alarm i czekamy aż się uzbroi.
Chwytamy za sondy miernika. Jedną "wbijamy" w kabel minusowy czyli w kabel klemy którą za chwilkę będziemy sciągać.
Drugą sondą dotykamy bieguna ujemnego akumulatora.
Teraz powoli sciągamy klemę z akumulatora, tak aby prąd płynął: bolec aku---> sonda1--->miernik--->sonda2--->kabel minusowy
Z miernika odczytujemy wartość.
Jesli widzimy wartość 0.04 A i mniej, to jest dobrze
Jeśli widzisz 0.1A, to już wiesz czemu aku siada.

Teraz odpinając poszczególne urządzenia lub bezpieczniki szukamy złodzieja prądu.

Pod żadnym pozorem nie odpalamy samochodu gdy mamy wpiety miernik, chyba że zależy nam na spaleniu tego urządzenia.
Jeśli obawiamy się skasowania przeróżnych ustawien radia itp. to nie przerywamy obwodu przy podłaczaniu i odłaczaniu miernika. Prąd ma stale płynąć, a to przez miernik, a to normalnie poprzez bezposrednio podlaczoną kleme do bolca akumulatora.

Takie ustawienia powinny być na mierniku i z tych dziurek trzeba skorzystać w mierniku:
Obrazek
Opel Vectra C GTS 2.0 Turbo - 217,9 KM i 378,6 Nm
Obrazek
n
narcyz365
Newbie
Newbie
Posty: 5
Rejestracja: 27 gru 2009, 16:07

Post autor: narcyz365 »

Bardzo dziekuje kolego powinienem ogarnąc :piwo:
Awatar użytkownika
Ralph
Wtajemniczony
Wtajemniczony
Posty: 2359
Rejestracja: 11 lis 2008, 11:21
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój

Post autor: Ralph »

Na moim przykładzie i moim Alpine.
Pobór prądu wynosił 0.09 -0.1 A czyli 90m-100mA, gdy mialem wpietego go bezposrednio pod prad, tak że działał bez przekręconego kluczyka.
Po przepięciu na działanie po kluczyku pobór pradu spadł do 0.03A czyli 30mA.
W lato tak duży pobór prądu nie mial żadnego znaczenia, ale gdy teraz doszły ujemne temperatury, które dają po pupie akumulatorowi, plus do tego dochodzi gęściejszy olej i inne czynniki związane z zimnem, to zaczęły się kłopoty z odpalaniem. Rozrusznik potrzebuje wiecej pradu zeby rozruszać tę skostniały z zimna silniczek.

Pomierz dokładnie, po kolei sprawdzaj sobie bezpieczniki, może któryś przekaźnik będzie odpowiadał za tę przypadłość, albo po prostu radio.
Ja u siebie szybko znalazłem złodzieja, bo Alpine tak już ma niestety :banghead:
Opel Vectra C GTS 2.0 Turbo - 217,9 KM i 378,6 Nm
Obrazek
n
narcyz365
Newbie
Newbie
Posty: 5
Rejestracja: 27 gru 2009, 16:07

Post autor: narcyz365 »

U mnie radio działa bez kluczyka mam Pioniera
P
PaVWel_G40
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 83
Rejestracja: 30 gru 2008, 20:04
Lokalizacja: Chorzów

Post autor: PaVWel_G40 »

dzieki ralph mnie tez sie przyda i tez mam alpine i po 2 dniach nawet w lato aku byl rozladowany, ale niewiem czy ladowania nie mam slabego bo jak gra radio - na odpalonym, mam tylko ta alpine i helixy 62.1 - to jak przychodzi bas to podswietlenie radia przygasa
B
Bizon301
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 37
Rejestracja: 20 gru 2009, 18:15

Post autor: Bizon301 »

To znowu może być efektem za małych przekroi kabli w car audio.
Ralph. Bardzo fajny manual. Można by to podpiąć.
Awatar użytkownika
adr0444
Konkretnie zainteresowany
Konkretnie zainteresowany
Posty: 610
Rejestracja: 17 lis 2008, 16:12
Lokalizacja: Krosno Odrz.

Post autor: adr0444 »

w moim przypadku winowajcą był rozrusznik... po jego wymianie kradziez prądu ustała
Sprzedam części do POLO 86c coupe/steilheck
P
PaVWel_G40
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 83
Rejestracja: 30 gru 2008, 20:04
Lokalizacja: Chorzów

Post autor: PaVWel_G40 »

po 1 wielkie dzieki dla Ralpha
po 2 alpine pobiera mi 0.05A wiec narazie go zostawilem bo juz czasu nie mialem sie z nim bawic
po 3 wypinalem wszystkie bezpieczniki i nic ciagle cos pobieralo 0.18A (radio odpiete alarm wylaczony) i sprobowalem jeszcze kable przykrecone do klem odlaczac i znalazlem zlodzieja :assasin: niewiem dlaczego w moim G40 kabel + do przekaznika pompy paliwa (chyba pompy) szedl bezposrednio z aku i ciagle bral 0.18A problem rozwiazalem i przy okazji mam zabezpieczenie przed kradzieza :) teraz pobor z alarmem i radiem czyli tak jak auto zawsze stoi mam 0.06 - 0.07A jak rozwiaze problem radia tak jak Ralph to bede mial 0.01:)
Awatar użytkownika
SpoX
Początkujący
Początkujący
Posty: 108
Rejestracja: 16 cze 2009, 17:19
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: SpoX »

odbije od odpowiedzi poprzedników miałem podobny problem aku ciągle się rozładowywał jak stał .. stwierdziłem ze to od zimna :P na noc obłożyłem go styropianem tyle ile się dało po 2 dniach odpalił bez problemu :D
ODPOWIEDZ

Wróć do „elektryka + centralny zamek”