kontrolki oleju i temperatury

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

Awatar użytkownika
sebatec
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 353
Rejestracja: 03 cze 2009, 17:44
Lokalizacja: Leszno

kontrolki oleju i temperatury

Post autor: sebatec »

Witam. Wiem że był już podobny temat ale mój problem objawia się w następujący sposób. Dzisiaj rano odpaliłem samochód i pojechałem do sklepu. Wróciłem i zgasiłem samochód. po 15 minutach wyjeżdżam do pracy a tu nagle po 50 metrach zaświeciły się lampki od oleju i temperatury. Poziom oleju jest, płynu też. silnik pracuje jak należy nagrzewa się odpowiednio. Niestety lampki nie chcą zgasnąć. Wiem że po przekręceniu stacyjki powinny zapalić się akumulator, olej i temperatura która mruga. Po odpaleniu silnika wszystkie powinny zgasnąć. A one świecą światłem ciągłym cały czas. Nie wiem gdzie szukać.
Das Auto.
Awatar użytkownika
sebatec
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 353
Rejestracja: 03 cze 2009, 17:44
Lokalizacja: Leszno

Post autor: sebatec »

Zamontowałem po kolei inne zegary, obydwa czujniki oleju i dalej to samo - kontrolka od oleju i temperatury świecą ciągłym czerwonym światłem i nie gasną. powoli rozkładam ręce. POMOCY.
Das Auto.
p
piotro
Newbie
Newbie
Posty: 1
Rejestracja: 08 sty 2010, 20:38
Lokalizacja: żuławy

Post autor: piotro »

mam podobny problem od jakiegos czasu.
troche glupio zrobilem bo wymienialem licznik na pracujacym sliniku - przymrozek grzalem w srodku.. podlaczylem kostke do licznika i po jakims czasie zaczely mi sie swiecic kontrolki oleju i temperatury.
poczatkowo kontrolka temp migala bezposrednio po tym jak zaczela sie podnosic wskazowka od temperatury aby po kilkunastu sekundach przejsc w stan ciaglego swiecenia.
teraz bezposrednio po uruchomieniu silnika swieca sie obie swiatle ciaglym.
poziom oleju jest ok, temperatura bezposrednio po uruchomieniu tez nie jest krytyczna...
mam zapasowy licznik zobacze czy jak go wsadze tez sie beda swiecic kontrolki.
na elektrodzie pisali ze tego typu objawy moga byc spowodowane przepalonymi sciezkami w elektronice licznika badz rozlaniem sie kondensatora..
B
Bizon301
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 37
Rejestracja: 20 gru 2009, 18:15

Post autor: Bizon301 »

Dokładnie tak jak mówisz. Trza rozebrać zegary, i popatrzeć po ścieżkach. Czasem tak się dzieje nawet przy sprawnych zegarach. Ja obstawiam wilgoć, bo tylko taka opcja została. Wszystko inne mam przejrzane, ścieżki polutowane, a czasem się pojawia znowu.
D
DAWSON30
Newbie
Newbie
Posty: 20
Rejestracja: 27 gru 2009, 16:10

Post autor: DAWSON30 »

odłacz mase akumulatora na godzine potem podlacz zobacz efekt
Awatar użytkownika
sebatec
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 353
Rejestracja: 03 cze 2009, 17:44
Lokalizacja: Leszno

Post autor: sebatec »

akumulator już odłączałem. kondensator na płytce w zegarach wymieniłem bo był wylany, ścieżki wyglądają ok. a lampki dalej świecą.
Spróbuję wsawić auto do garażu na noc i zobaczymy. może gdzieś coś przymarzło i robi zwarcie.
Das Auto.
Awatar użytkownika
sebatec
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 353
Rejestracja: 03 cze 2009, 17:44
Lokalizacja: Leszno

Post autor: sebatec »

Niestety rano dalej świecą. Umówiłem się już z mechem bo tak czy inaczej wydaje mi się że przedwcześnie padł termostat (lub czujnik) - 100 na termometrze a chłodnica gorąca tylko na górze . zmierzy mi ciśnienie oleju w silniku i zobaczymy co dalej czy mechanika czy elektryka.

Wieczorem coś mnie tknęło i odpaliłem silnik. temperatura 95 - chłodnica letnia. Młotek - kilka delikatnych puknięć w obudowę termostatu i po minucie wentylator się załącza. Skubany termostat się zaciął. :butcher:
Das Auto.
Awatar użytkownika
sebatec
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 353
Rejestracja: 03 cze 2009, 17:44
Lokalizacja: Leszno

Post autor: sebatec »

Wszystko się wyjaśniło. Dzisiaj coś mnie tknęło żeby jeszcze raz sprawdzić ścieżki na płytce licznika. Ku mojemu zdziwieniu okazało się że nie ma przejścia pomiędzy kondensatorem a scalakiem. podczas oglądania ścieżki pod lupą zobaczyłem malutką szczelinę między lutem na kondensatorze a ścieżką. Lutownica w dłoń i po 5 minutach licznik działał jak należy. Możemy zamykać temat. :cool:
Das Auto.
Awatar użytkownika
alienek
Swój
Swój
Posty: 853
Rejestracja: 13 lis 2008, 19:51
Lokalizacja: chorzów
Kontakt:

Post autor: alienek »

sebatec
prosze edytuj posty !!
Obrazek
=> KarawaN <= D-Lader <!-- s] I jest Fajnie !!
[url=http://vwpolo-klub.pl/forum/viewtopic.p ... =2929//url]info o wersjach i wy
ODPOWIEDZ

Wróć do „elektryka + centralny zamek”