Gasnący silnik 1.6 benzyna.

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

Awatar użytkownika
mario_lublin
Newbie
Newbie
Posty: 3
Rejestracja: 15 sie 2009, 13:51
Lokalizacja: Lublin

Gasnący silnik 1.6 benzyna.

Post autor: mario_lublin »

Witam wszystkich forumowiczów :victory:
Chcę opisać problem jaki zaistniał a mojej "polówce". Trwa to już ponad dwa miesiące,na początku problem bagatelizowałem ,gdyż nie był uciążliwy. Po prostu czasem niespodziewanie gaśnie silnik,nie ma znaczenia czy dzieje się to w czasie jazdy czy na wolnych obrotach biegu jałowego. W czasie jazdy siłą rozpędu auto oczywiście samoczynnie odpala, gdy zgaśnie na biegu jałowym daje się powtórnie bez problemu uruchomić chociaż przez moment nie chce wejść na wyższe obroty. I tak sobie jeździłem z tym defektem ponad 2 miesiące,do czau gdy pewnego razu zgasł i nie dał się ponownie uruchomić. Udało się to dopiero gdy ostygł po jakiś pięciu godzinach.
Po licznych konsultacjach internetowych i z kolegami z pracy na celownik jako winowajcę w pierwszej kolejności wziąłem czujnik HALLA,w drugiej kolejności cewko-moduł,czujnik temp. silnika i podejrzenie również padło na immobiliser w kluczyku.
Nie udało mi się kupić w sklepie odpowiedniego do mojego modelu aparatu zapłonowego Bosha czujnika Halla , więc zamówiłem go na Allegro, a w międzyczasie wymieniłem cewkę zapłonową,udało mi się dostać zamiennik w rozsądnej cenie (78zł) i jak narazie problem znikł. Zrobiłem na nagrzanym silniku kilkadziesiąt km. i problem się nie pojawił. Czyżby zamówiony za 145zł czujnik miał trafić do szuflady i czekać na swoją kolej ? To się okaże, gdyby usterka nadal się pojawiła będę o tym pisał i wówczas okaże się czy winowajcą był jednak typowany w pierwszej kolejności czujnk Halla.

Pozdrawiam :buba:
Awatar użytkownika
ediada
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 66
Rejestracja: 14 mar 2010, 6:48
Lokalizacja: WGR

Post autor: ediada »

Mam identyczny problem jednak z tą różnicą, że podczas jazdy ale w trakcie wyrzucania na luz, np. podczas redukcji, dojeżdżania do skrzyżowania.
mario_lublin
Tobie gasł silnik podczas jazdy tzn. gdy auto było na biegu ?
[size=12px]
Awatar użytkownika
Xeadas
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 41
Rejestracja: 31 paź 2009, 8:46
Lokalizacja: RLU

Post autor: Xeadas »

Witam!
Wina i przyczyna Twoich problemów leży w aparacie zapłonowym.
Gdy czytałem Twojego posta to tak jak bym widział siebie z przed 6 miesięcy z tą małą różnica że moja historia zakończyła się na bardzo ruchliwym skrzyżowanie gdzie samochodzik stanął i ani w jedną ani w drugą. Po tym zajściu dopiero zaciągnąłem go do warsztatu gdzie wszystko dokładnie sprawdzono i został wymieniony aparat zapłonowy, od tego czasu problemy zniknęły.
A ja nawet podejrzewałem imo :blush2:
..Obrazek..
Obrazek
Awatar użytkownika
mario_lublin
Newbie
Newbie
Posty: 3
Rejestracja: 15 sie 2009, 13:51
Lokalizacja: Lublin

Post autor: mario_lublin »

W odpowiedzi na dodane posty powiem,iż w moim przypadku nie miało znaczenia czy dojeżdżałem do skrzyżowania gasł zarówno na wolnych jak i na szybkich obrotach,ale przeważnie gdy silnik był "nagrzany". Nie stawiałem na cewkę zapłonową dlatego że gdy padła mi cewka w moim poprzednim aucie, a było też to Polo tylko z 1993r. to nic złego się nie działo,po prostu pewnego razu silnik zgasł i nie dał się już w uruchomić nawet gdy ostygł.
Dotarł do mnie zakupiony czujnik Halla,ale z tego co widzę jak narazie nie będzie mi potrzebny gdyż autko śmiga bez problemu.
Jeśli ktoś ma jeszcze jakieś pytanka odnośnie tej usterki,chętnie odpowiem.
Pozdrawiam :buba:
Awatar użytkownika
kukusiek
Początkujący
Początkujący
Posty: 139
Rejestracja: 09 mar 2010, 16:33
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: kukusiek »

Witam panowie!
Podpinam się pod wątek, mam podobny problem jednakże w 1.4 8V 99r. APQ. Dojeżdżam do skrzyżowania wciskam sprzęgło i obroty spadają na tyle drastycznie że zapala się kontrolka ładowania tzn mrugnie i czasem autu uda się wskoczyć z powrotem na obroty, jednak w większości przypadków po prostu gaśnie. Nigdy na wolnych obrotach np gdy stoje na swiatlach, bez znaczenia czy silnik zimny czy rozgrzany, tylko zawsze przy wcisnieciu sprzegła np w celu redukcji albo przy przychamowaniu, obroty zejda do ok 1500 potem sprzeglo i buuu....
Problem pojawil sie pod koniec zeszlej zimy, ale potem wiosna wszystko bylo ok wiec zbagatelizowalem i od ok miesiaca znowu to samo... Dodam ze po tym zgasnieciu odpala bez problemu. Generalnie zawsze mialem taki mankament ze po wcisnieciu sprzegla najczesciej przy zwalnianiu obroty spadaly do ok 500-600 poczym wskakiwaly do prawidlowych dla jalowego 920.
I teraz co o tym myslicie?
MIESZALNIA TYNKÓW I FARB ELEWACYJNYCH "ANDRUŚ"
DYSTRYBUCJA --> STRZELIN/WROCŁAW
www.tynki-elewacyjne.pl
Obrazek
Awatar użytkownika
bleah
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 1424
Rejestracja: 28 mar 2009, 15:44

Post autor: bleah »

kukusiek

Ewidentnie brudna przepustnica, użyj wyszukiwarki i poszukaj tematów dotyczących czyszczenia :) jest tego mnóstwo na forum.
Awatar użytkownika
kukusiek
Początkujący
Początkujący
Posty: 139
Rejestracja: 09 mar 2010, 16:33
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: kukusiek »

Tak też myślałem wielkie dzięki :) Będzie po tym konieczna adaptacja? Kabel obdII mam vag-i chyba ze dwa też...
MIESZALNIA TYNKÓW I FARB ELEWACYJNYCH "ANDRUŚ"
DYSTRYBUCJA --> STRZELIN/WROCŁAW
www.tynki-elewacyjne.pl
Obrazek
Awatar użytkownika
bleah
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 1424
Rejestracja: 28 mar 2009, 15:44

Post autor: bleah »

Poszukaj na forum, bo nie pamietam :) ale chyba bedziesz musial zaadaptować :)
M
Murzynisko
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 48
Rejestracja: 30 paź 2009, 10:27
Lokalizacja: Lębork

Post autor: Murzynisko »

aparat zapłonowy....
chyba i czujnik halla

sam wymieniłem wczoraj i jestem ciekaw jak sie bedzie moje polo sie zachowywało...
dam znać jak i co...
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik”