Spadające obroty, czasem gaśnie

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

s
speedmaster
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 58
Rejestracja: 26 sty 2010, 22:40

Spadające obroty, czasem gaśnie

Post autor: speedmaster »

Witam.

Na początek o silniku: mono 1.05 AAU czyli z cat'em ;)
Po wymianie na nowe: świece - Bosch, kable WN - Sentech, regulator napięcią - MagnetiMarelli ;)
Problemy jakie były przed wymianą:
- gasnął (bez różnicy czy zimny, czy ciepły! ;/)
- obroty falowały, jak już były mocno za nisko to mrugała kontrolka ładowania
- silnik przerywał, a dokładniej np. wyjazd spod domu rano, na zimnym silniku, lekkie wzniesienie, 2bieg do ~40km/h i zmieniam na 3-ke - silnik zaczyna szarpać, dusić sie, itp. a jeśli przerywał ale lekko to w ogóle nie przyspieszał bez względu na ilość dodanego gazu...
- kiedy obroty falowały było dość duże opóźnienie po dodaniu gazu w stosunku do wzrostu prędkości obrotowej silnika...

Po wymianie podanych wyżej elementów praca silnika znacznie się poprawiła, dostał większego 'kopa', pali z miejsca, jednak problem z gaśnięciem na biegu jałowym pozostał, dzisiaj sprawdziłem tylko na rozgrzanym silniku, ale rano jak zwykle bede jechał do szkoły (20km - trasa) to bede wiedział jak bedzie na zimnym, a jak na ciepłym i wtedy dokładnie to opisze...
Wcześniej nie dało się jeździć na włączonych światłach mijania bo na każdym skrzyżowaniu z zatrzymaniem wiązał się duży spadek obrotów, a w konsekwencji silnik gasł, teraz jest lepiej bo na światłach mijania silnik chodzi, jednak jak włączyłem dzisiaj światła mijania, dmuchawe na 3bieg mocno zeszły obroty, spróbowałem włączyć 'długie' i silnik zgasł... oczywiście próba była na biegu jałowym.

Wiem, że pod uwage głównie idzie silnik krokowy, czujnik hall'a... a może jeszcze coś? np. sonda lambda, zanieczyszczony filtr powietrza, paliwa, pompy paliwa?
Wymieniłem to, co zwykle działało w przypadku mojego poprzedniego samochodu... Jednak tym razem bez większych rezultatów...
Awatar użytkownika
raadek1990
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 355
Rejestracja: 07 lip 2010, 11:26
Lokalizacja: okolice lublina

Post autor: raadek1990 »

a jak ładowanie ?? jak zgaśnie to dobrze kręci?? posprawdzaj masy i przeczyść klemy
renault19 chamade>peugeot306>polo>leon>golf - nigdy wiecej francuza :D
Obrazek [url=http://imageshack.u
s
speedmaster
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 58
Rejestracja: 26 sty 2010, 22:40

Post autor: speedmaster »

ładowanie przed wymianą:
na altku ~13.8, na klemach ~13.5
ładowanie po wymianie
na altku ~14.2, na klemach ~14.0

oczywiście około bo dokładnych wartości nie pamiętam...
Awatar użytkownika
raadek1990
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 355
Rejestracja: 07 lip 2010, 11:26
Lokalizacja: okolice lublina

Post autor: raadek1990 »

tak jak pisałem sprawdz masy i klemy moze zasniedziala a moze poprostu sie gdzies urwala i lapie tylko ze sruby jakiejs a to moze nie wystarczac i nie dostaje tyle pradu co potrzeba
renault19 chamade>peugeot306>polo>leon>golf - nigdy wiecej francuza :D
Obrazek [url=http://imageshack.u
s
speedmaster
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 58
Rejestracja: 26 sty 2010, 22:40

Post autor: speedmaster »

masa na silniku jest z przodu i wyglądała na dobrą, jutro odkręce, przeczyszcze i sie okaże...
klemy na aku w miare też są, ale też dla pewności sprawdze jutro...
a są gdzieś jeszcze masy porobione ;> ?
Awatar użytkownika
raadek1990
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 355
Rejestracja: 07 lip 2010, 11:26
Lokalizacja: okolice lublina

Post autor: raadek1990 »

http://fotoo.pl/zdjecia/files/2011-03/80d8953f.jpg tutaj zaznaczalem urwana :) gdzies jeszcze pewnie sa ;p
renault19 chamade>peugeot306>polo>leon>golf - nigdy wiecej francuza :D
Obrazek [url=http://imageshack.u
r
ra-v
Newbie
Newbie
Posty: 20
Rejestracja: 27 sty 2011, 16:48

Post autor: ra-v »

Cewka?
Mocno faluje? - może np. czujnik temperatury nie reaguje?

Tak w ogóle do tych modeli świece i przewody powinny być NGK.
s
speedmaster
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 58
Rejestracja: 26 sty 2010, 22:40

Post autor: speedmaster »

[quote=""ra-v""]Cewka?
Mocno faluje? - może np. czujnik temperatury nie reaguje?[/quote]
gdyby to był czujnik temperatury to na rozgrzanym silniku by też gasł?
wydaje mi się, że nie, choć na chłopski rozum jeśli daje lewy odczyt to przy nagrzanym silniku może włączać ssanie...
o ile o tym (niebieskim) czujniku mówimy...
co do tego czy mocno... hmmm... na tyle mocno by w końcu unieruchomić silnik...
jak napisałem, dzisiaj zgasiłem samochód poprzez włączenie świateł mijania, dmuchawy na 3bieg, i włączenie długich na może 2sek...

[quote=""ra-v""]Tak w ogóle do tych modeli świece i przewody powinny być NGK.[/quote]
dziękuje, przyjąłem, ale wiedziałem to już wcześniej. (sorry jeśli ironicznie brzmi.)
kupiłem takie, na jakie mnie stać... i takie jakie powinny dać (może nie idealną ale) prawidłową prace silnika.

[quote=""raadek1990""]http://fotoo.pl/zdjecia/files/2011-03/80d8953f.jpg tutaj zaznaczalem urwana gdzies jeszcze pewnie sa ;p[/quote]
jutro zaraz z rana obczaje co i jak u mnie pod maską, a jeśli ktoś wie gdzie jeszcze mogą być połączenia do masy pod maską,
albo coś co może powodować podobne objawy do moich, to też proszę o info...
r
ra-v
Newbie
Newbie
Posty: 20
Rejestracja: 27 sty 2011, 16:48

Post autor: ra-v »

gdyby to był czujnik temperatury to na rozgrzanym silniku by też gasł?
Raczej o ten chodzi, elektryk jakiś wymienił bo polówka gasła albo falowała - szczególnie na rozgrzanym silniku, Tylko mnie dziwi czemu Ci szarpie, bo z tego co wiem to czasem szarpnęło, ale nie szarpało non-stop - pod koniec prawie zgonu ciężko było ruszyć na zimnym silniku, jakby podhaczyli przyczepę za samochodem. Przez to właśnie też podejrzewam cewkę.


Jeszce dobra rada - jak zaczniesz jeździć to do jednego elektryka - niech szuka aż znajdzie, bo z doświadczenia wiem że latanie po elektrykach pogarsza sprawę.
kupiłem takie, na jakie mnie stać... i takie jakie powinny dać (może nie idealną ale) prawidłową prace silnika.
Tak jak znany mi elektryk powiedział - dobra świeca w każdym dobrym silniku będzie działała poprawnie. I tak powiedziałem co jest najlepsze bo wiem że Bosch, Champion i Iskra też dobrze chodzi, niestety jedynie Bosch wystarczająco długo.
s
speedmaster
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 58
Rejestracja: 26 sty 2010, 22:40

Post autor: speedmaster »

no niestety ale problem nie ustał...
dzisiaj miałem test bo rano zimny silnik, potem trasa 20km i chwila w korkach po zjeździe z DTŚ (trasa szybkiego ruchu)
żeby dojechać na miejsce, na trasie cacy - 145km/h - luźno pojechał, stwierdziłem że może zbyt delikatnie gazu używam...
więc przepaliłem go troszku ;) niestety - nic to nie dało, pierwsze światła - czerwone, podjeżdżam, brum. brum.. brum... i cisza.
na zimnym też zgasł... więc bez różnicy... jeśli chodzi o szarpanie to niestety nadal występuje, w większym/mniejszym stopniu ale występuje...

co do cewki.. można ją jakoś sprawdzić? :/
bo naprawdę wygląda to tak, że wypłate mam po 20-tym i już nadszarpnąłem budżet, a właściwie z przyszłej wypłaty mi mało co zostanie...
( praca na promocjach rarytasów nie daje, ale studia dzienne niestety są dzienne. )
brak mi sił, słów i nie wiem za co sie złapać w tym aucie żeby wreszcie grało jak należy :banghead:

btw. sprawdzałem masy idące na silnik te co podał raadek1990 ale (niestety) obie są dobrze przymocowane...
Awatar użytkownika
jaro
Początkujący
Początkujący
Posty: 177
Rejestracja: 14 lis 2008, 10:31

Post autor: jaro »

Sprawdzałeś ustawienie zapłonu ? - mi np. gasł podobnie przy dużym obciążeniu (dmuchawa, wycieraczki itp.) na światłach. Ustawiłem aparat na czuja tak, że odpaliłem auto i włączyłem obciążenie, następnie tak ustawiasz zapłon obracając lekko aparatem, aby wyczuć odpowiedni moment dobrej pracy silnika (w pewnej pozycji silnik zaczyna dławić i zgaśnie). Oczywiście to jest dla takiego szybkiego testu - na dokładne sprawdzenie/ustawienie możesz podjechać do mechanika na lampę.
s
speedmaster
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 58
Rejestracja: 26 sty 2010, 22:40

Post autor: speedmaster »

tzn. co masz na myśli ?
kręcenie aparatem zapłonowy ;> ?
tzn. odpiąć te zabezpieczenia które go trzymają i normalnie lekko kręcić go ;> ?
jeśli tak, to w którą strone... ? według wskazówek zegara patrząc na niego z przodu (gdzie przychodzą kable) ?
Awatar użytkownika
jaro
Początkujący
Początkujący
Posty: 177
Rejestracja: 14 lis 2008, 10:31

Post autor: jaro »

Zaznacz sobie 'ryską' dla ewentualnego powrotu aktualne położenie. Luzujesz lekko 2 śruby wkręcone w bok bloku (u mnie jest to imbus) i przekręcasz aparat leciutko w jedną lub drugą stronę słuchając pracy silnika czy będzie jakaś poprawa.
s
speedmaster
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 58
Rejestracja: 26 sty 2010, 22:40

Post autor: speedmaster »

u mnie niestety nie jest imbus, a zwykła 10... znaczy zwykła/niezwykła... ciężko powiedzieć bo 3 kluczami w tym jednym oczkowym nie umiałem ani jednej odkręcić...
jutro z rana postaram sie załatwić nasadke i wtedy to ruszyć...

zastanawia mnie fakt, że mam zaznaczone położenie na aparacie i na głowicy(?), tylko jest jeden mały szkopuł... rozbieżność na ten moment to jakieś około 5mm conajmniej.. tragedia! :banghead:


w ogóle zauważyłem coś, co chyba też niejako może wskazywać na usterke... jednak nie mi bo ja to nie za dużo sie na tym znam. :angry2:
mianowicie... silnik przerywa - ok, ale kwestia jest, że nie tylko jak sie jedzie, ale jak np. mam luz, bieg jałowy, bez sprzęgła/ze sprzęgłem (obojętne)
jak dodam lekko gazu, to czuć, że co jakiś czas na którymś cylindrze tak jakby nie było zapłonu i wtedy czuć zmiane obrotów...
może i jest to na wszystkich tylko co jakiś czas, ale tego to ja nie wiem, bo nie mam pojęcia jakby to rozpoznać...
w każdym razie czy to może wskazywać na coś konkretnie ? :glare:
Awatar użytkownika
jaro
Początkujący
Początkujący
Posty: 177
Rejestracja: 14 lis 2008, 10:31

Post autor: jaro »

Możliwe, że aparat był kiedyś zmieniany i jest taka rozbieżność. A stan kopułki i palca dobry? Co do cewki możesz ją zmierzyć wstępnie miernikiem:

Obrazek

Sama cewka może mieć mikropęknięcie i przebicie do masy co skutkuję słabą iskrą.

Dobrze by było podmienić cewkę, a jeśli nie będzie poprawy to aparat zapłonowy na próbę (szybko się to robi - odkręcić wspomniane 2 śrubki) bo to może czujnik halla coś przerywa.
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik”