[6n] Kontrolka ładowania, brak obrotomierza, i dziwny dźwięk

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

Awatar użytkownika
Voyt
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 59
Rejestracja: 13 gru 2010, 15:35

[6n] Kontrolka ładowania, brak obrotomierza, i dziwny dźwięk

Post autor: Voyt »

Witam

Jakieś pół godziny temu jadąc ze swoją panną poczułem bardzo delikatne pojedyncze szarpnięcie na jałowym. Zingnorowałem. Po 15 minutach zaczęło znowu delikatnie szarpać i nagle kontrolka [migocząca słabo] od akumulatora i obroty na 100, może 50. Przestało nieco trząść autem, więc podejrzewając, że to alternator wyłączyłem światła i nawiew. Na szczęście byłem blisko domu. Zajeżdżam, gaszę, otwieram klapę i słucham. Dziwny jakby szurająco - metaliczny dźwięk. Co chwila lekkie telepanie. Wydygałem się nieco i miałem już zgasić silnik, kiedy wszystko wróciło do normy. Brak szumu, obroty z powrotem, kontrolka zniknęła. Dodam jeszcze, że pasek od alternatora był na swoim miejscu, rozrząd kompletny razem z filtrami i pompą wody robiony jakieś 10 tyś temu.

Alternator? Pasek? Rolka? WTF???

Dziękuję za pomoc z góry
Awatar użytkownika
M4teusz
Newbie
Newbie
Posty: 17
Rejestracja: 10 cze 2010, 14:02

Post autor: M4teusz »

Kolego miałem ten sam problem w swoim 1.9D... Jak wiadomo sygnał na obrotek idzie z alternatora. Alternator masz do regeneracji. U mnie objawy były takie same ale to zignorowałem i dosłownie na dniach strzeliło już całkiem. Rozebrałem cały przód, wymontowałem alternator, dałem go do regeneracji i po założeniu zregenerowanego wszystko hula :D
Awatar użytkownika
Voyt
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 59
Rejestracja: 13 gru 2010, 15:35

Post autor: Voyt »

Dzięki kolego! Tak myślałem:) Kolego powiedz ile ta przyjemność Cię kosztowała??
w
wodenverus
Newbie
Newbie
Posty: 1
Rejestracja: 18 sie 2014, 12:19

Post autor: wodenverus »

Miałem takie same objawy brak obrotomierza , brak ładowania , początkowo szum potem rzężenie .
okazało się ze to rozsypująca się pompa wspomagania która się przycierała i powodowała poślizg paska a co za tym idzie mniejsze obroty alternatora i z tond brak ładowania i brak poprawnego wskazania obrotomierza .
ODPOWIEDZ

Wróć do „elektryka + centralny zamek”