problem z olejem

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

Awatar użytkownika
nowaczek087
Początkujący
Początkujący
Posty: 141
Rejestracja: 05 wrz 2009, 13:52
Lokalizacja: Mieroszów/Oleśnica

problem z olejem

Post autor: nowaczek087 »

witam,mam polo 1.6 97r w benzynie i mam problem odnosnie oleju tzn jezdzac jest go coraz mniej i podczas jazdy strasznie kopci, co moze byc przyczyna lub co musze wymienic?
Awatar użytkownika
Artpolo
Uzależniony
Uzależniony
Posty: 1789
Rejestracja: 04 cze 2009, 15:07
Lokalizacja: Nibiru

Post autor: Artpolo »

Jak wygląda sprawa mocy?
Nie widzę tego na żywo.
1. Uszczelniacze zaworowe.
2. Nieszczelność pierścieni na cylindrach
3. Uszczelka pod głowicą.

Może być również problem z samym olejem. Może nie ten i jest go za dużo.
Sprawdź silnik z zewnątrz czy nie ma wycieków. Sprawdź kompresję zanim zaczniesz coś robić.
Jeżeli z góry zakładasz, że czemuś nie podołasz - nie uda Ci się to nigdy..... Bruce Lee :)
Awatar użytkownika
nowaczek087
Początkujący
Początkujący
Posty: 141
Rejestracja: 05 wrz 2009, 13:52
Lokalizacja: Mieroszów/Oleśnica

Post autor: nowaczek087 »

do tej pory z olejem bylo wszystko dobrze, ale jak podnosze maske to widoczne sa slady wyciekow a wiec to moze byc "uszczelka pod glowica", a to tez moze byc powodem kopcenia?
Awatar użytkownika
KaWu
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 80
Rejestracja: 21 lis 2008, 5:19
Lokalizacja: Jawor

Post autor: KaWu »

Jezdzac normalnie tez dymi z wydechu, czy tylko przy "butowaniu" :?:

[quote=""nowaczek087""] "uszczelka pod glowica", a to tez moze byc powodem kopcenia?[/quote]

jak najbardziej-tak.
Awatar użytkownika
nowaczek087
Początkujący
Początkujący
Posty: 141
Rejestracja: 05 wrz 2009, 13:52
Lokalizacja: Mieroszów/Oleśnica

Post autor: nowaczek087 »

kopci zazwyczaj przy odpalaniu i przy ruszaniu

-- Pią Wrz 11, 2009 3:21 pm --

byłem dzis u mechanika i mowil ze musze pierscienie wymienic, jaki jest koszt ich wymiany?
Awatar użytkownika
Kondzior
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 28
Rejestracja: 30 gru 2008, 21:23
Lokalizacja: Bielsko City Biała

Post autor: Kondzior »

Witam, sorki że się wcinam ale mam mały problem, olej miesza sie z płynem chłodniczym... uszczelka głowicy? jak myslicie? jaki moze byc koszt? 1.3 ADX...
Obrazek
p
poloino1997
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 39
Rejestracja: 07 maja 2009, 20:50
Lokalizacja: Inowrocław

Post autor: poloino1997 »

Bankowo uszczelka. Kosztów nie znam.
Awatar użytkownika
kobzuch
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 62
Rejestracja: 04 kwie 2009, 10:03
Lokalizacja: Olsztyn, WM

Post autor: kobzuch »

[quote=""Kondzior""]Witam, sorki że się wcinam ale mam mały problem, olej miesza sie z płynem chłodniczym... uszczelka głowicy? jak myslicie? jaki moze byc koszt? 1.3 ADX...[/quote]
To uszczelka. Ostatnio tak miałem jak u Ciebie i... wyniosło mnie to jakieś 570PLN, z planowaniem głowicy, z rozrządem (bo był już zużyty) oraz z innymi pierdołami (oczywiście filtr oleju, olej).
"Wszystko co po nas, przyjdzie niechybnie,
Napewno będzie dobre, ale... brzydkie"
P. Rogucki
Awatar użytkownika
Kondzior
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 28
Rejestracja: 30 gru 2008, 21:23
Lokalizacja: Bielsko City Biała

Post autor: Kondzior »

Dziś byłem u mechanika w tej sprawie... powiedział że koszta to około 600-1000 zł. Jestem ciekaw za co skoro cena uszczelki nie przekracza raczej 100 zł, a nawet znalazłem taką za 40 zł. wiem że to rozebranie połowy silnika wymiana oleju + filt+ czyszczenie całego obiegu chłodniczego+płyn chłodniczy ale ni jak nie wychodzi mi te 1000 zł. na dobrą sprawe za 1400 jest na allegro nowy silnik xD a co do rozrządu to mam prawie nówke, przejechałem na nim jakieś 14 tys.
Obrazek
Awatar użytkownika
suhhar
Swój
Swój
Posty: 770
Rejestracja: 13 maja 2009, 13:47
Lokalizacja: kłodzko

Post autor: suhhar »

niestety tyle sobie licza za robocizne zdziercy. Tą uszczelke za 40 zł sobie odpusc lepiej bo bedziesz za chwile rozbierał od nowa ;)
Obrazek

Zawsze szukam dziury w całym więc proszę się nie denerwować !!!
Awatar użytkownika
nowaczek087
Początkujący
Początkujący
Posty: 141
Rejestracja: 05 wrz 2009, 13:52
Lokalizacja: Mieroszów/Oleśnica

Post autor: nowaczek087 »

a jaki moze byc koszt wymiany pierscieni i uszczelniaczy?
l
leszel
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 72
Rejestracja: 07 kwie 2009, 12:44

Post autor: leszel »

Przyłaczę się do tematu. Czy do wymiany uszczelniaczy trzeba wymontować głowicę?
Awatar użytkownika
Goozik
Uzależniony
Uzależniony
Posty: 1724
Rejestracja: 12 lis 2008, 9:04
Lokalizacja: CB

Post autor: Goozik »

powinno sie,tzn sa magicy co robie bez zdejmowania ale bezpieczniej jest zdjac,ale wiadomo koszty beda wieksze planowanie ,głowicy uszczelka no i trzeba miec gdzie rozpiac zawory np na wiertarce stołowej ;)
Awatar użytkownika
KaWu
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 80
Rejestracja: 21 lis 2008, 5:19
Lokalizacja: Jawor

Post autor: KaWu »

Tak jak Goozik napisał, można i nie rozbierać silnika do zmiany uszczelniaczy.
Mechanicy za bardzo nie chcą się tak bawić. Dla ciebie lepiej bez rozbiorki bo nie dochodza czesci uszczelek itp.
Skad jestes :?:
D
Dziadek13
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1149
Rejestracja: 14 lis 2008, 13:47
Lokalizacja: Mysłowice

Post autor: Dziadek13 »

Ale zawsze można podocierać zawory,jak już rożrząd zrzuci to lepiej zrobić porządnie,widziałem jak robią to bez zdejmowania głowicy,tłok do góry i sprężone powietrze zamiast świecy, mnie osobiście sie to nie podobało bo była jedna z prowadnic już wychechłana i jej nie wymienili tylko uszczelniacz i co to daje nic za chwile będzie zdejmował głowice do wymiany prowadnic dwa razy koszt chyba że chce zaraz sprzedać autko.
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik”